Δύο οχήματα τύπου ISUZU D-MAX Crew Cab Gravity 4X4, δωρεά της εταιρείας «INTEGRATED RESORT COMPLEX ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», παραλήφθηκαν από το επίλεκτο προσωπικό του Τάγματος Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ) στη διάρκεια ειδικής τελετής που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Μονάδος στο Μενίδι Αττικής.
Πιο συγκεκριμένα.
Στην έδρα του ΤΕΝΞ, στο Στρατόπεδο «Αντιστρατήγου Βασιλείου Καποτά», πραγματοποιήθηκε η τελετή παραλαβής των δύο οχημάτων ISUZU D-MAX Crew Cab Gravity 4X4, δωρεά, ως προελέχθη, της εταιρείας «INTEGRATED RESORT COMPLEX ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», παρουσία του Διευθυντή του Γ´ Κλάδου του ΓΕΣ Υποστράτηγου Αθανάσιου Σαπλαούρα, ως εκπροσώπου του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστρατήγου Γεώργιου Κωστίδη και του Διευθυντή της Διευθύνσεως Μηχανικού του ΓΕΣ (ΓΕΣ/ΔΜΧ) Ταξίαρχου Γεώργιου Μαλαβέτα.

Μετά την παρουσίαση των δύο οχημάτων ISUZU D-MAX Crew Cab Gravity 4X4, πραγματοποιήθηκε ομιλία τόσο από τον Διευθυντή της Διευθύνσεως Μηχανικού Ταξίαρχο Γεώργιο Μαλαβέτα, όσο και από τους δωρητές κ. Μιχαήλ Καρλούτσο και κ. Γεώργιο Στρατηγό, οι οποίοι βραβεύτηκαν με το πέρας της τελετής.
Το Τάγμα Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς (ΤΕΝΞ), συμφώνως με την επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΣ «Η χώρα μας αποτέλεσε πεδίο πολεμικών αντιπαραθέσεων με ιδιαίτερη ένταση κατά τη διάρκεια του προηγούμενου αιώνα. Η κληρονομιά αυτών ήταν ένα τεράστιο πλήθος πυρομαχικών και πάσης φύσης εκρηκτικών μηχανημάτων και μηχανισμών εγκατεσπαρμένων στον Ελλαδικό χώρο, γνωστά ως «Εκρηκτικά Κατάλοιπα Πολέμου» (“Explosives Remnants of War”/ERW) στη διεθνή βιβλιογραφία, τα οποία εγκυμονούσαν μεγάλους κινδύνους για τη ζωή αθώων πολιτών και κυρίως παιδιών, δημιουργώντας παράλληλα ισχυρή ανάσχεση στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιφέρειας. Απέναντι σ’ αυτό το μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα ήταν επιτακτική η ανάγκη συγκρότησης μιας κατάλληλης Μονάδας Μηχανικού, προκειμένου να αναλάβει το έργο εκκαθάρισης αυτών των περιοχών.
Στις 29 Οκτωβρίου 1953, υπεγράφη το Νομοθετικό Διάταγμα υπ’ αριθμό 2646, με το οποίο συστάθηκε η «Υπηρεσία Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς» (ΥΠ.Ε.Ν.), η οποία συγκροτήθηκε και λειτουργούσε από το 1954 με αποστολή και αρμοδιότητες τόσο επιχειρησιακού όσο και κοινωνικού χαρακτήρα.
Στις 12 Νοεμβρίου 1971, υπεγράφη το Νομοθετικό Διάταγμα υπ’ αριθμό 1033, με το οποίο η ΥΠ.Ε.Ν. μετονομάσθηκε σε «Τάγμα Εκκαθαρίσεως Ναρκοπεδίων Ξηράς» (ΤΕΝΞ), με τη σημερινή του μορφή.
Το ΤΕΝΞ είναι ειδική Μονάδα του Μηχανικού και υπάγεται επιχειρησιακά στο ΓΕΣ/Α1(ΔΕΠΙΧ) και διοικητικά στο ΓΕΣ/ΔΜΧ. Η έδρα της Μονάδας βρίσκεται στις Αχαρνές Αττικής, στους πρόποδες της Πάρνηθας, στο Στρατόπεδο «Αντγου Βασίλειου Καποτά» και επιχειρεί με τις Ομάδες Ναρκαλιείας (ΟΝ), σε ολόκληρη την Επικράτεια.
Η αποστολή της Μονάδας, κοινή τόσο στον πόλεμο όσο και στην ειρήνη, συνδυάζει τόσο το επιχειρησιακό (Σχέδιο Κωλυμάτων) όσο και κοινωνικό χαρακτήρα (εκκαθάριση περιοχών από ERW’s και σύναψη συμβάσεων με εταιρίες). Αποτελεί τη μοναδική Υπηρεσία στην Ελλάδα, που μπορεί να εκτελέσει ανάλογες εργασίες και να αποδώσει «Ύποπτους Χώρους» σε ελεύθερη χρήση και κυκλοφορία.
Επιπρόσθετα, προσωπικό της τελεί σε 24ώρη ετοιμότητα, 365 ημέρες το χρόνο, για περιστατικά Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανημάτων Μηχανισμών – Πυρομαχικών (ΕΜ/Μ-Π ή EOD) σε όλη την Επικράτεια, κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, με σκοπό την απομάκρυνση κινδύνων από ERW’s, πλησίον ή εντός κατοικημένων περιοχών.
Οι απώλειες του προσωπικού κατά τη διάρκεια της εργασίας, ο αριθμός ευρημάτων και η έκταση της γης, που έχει αποδοθεί σε ελεύθερη χρήση και κυκλοφορία στη διάρκεια των ετών από τη συγκρότησή της, προσδίδουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην Ιστορία της Μονάδας.
Σε περίοπτη θέση, στο χώρο αναφοράς της Μονάδας, βρίσκεται το μνημείο πεσόντων ναρκαλιευτών. Το μικρό καντήλι που μένει άσβηστο χρόνια τώρα, θυμίζει στο προσωπικό του ΤΕΝΞ ότι, η ενασχόληση καθημερινά με τον κίνδυνο προσέφερε θυσία στο κοινωνικό σύνολο μέχρι σήμερα 32 νεκρούς ναρκαλιευτές (19 στρατιωτικοί και 13 πολιτικοί υπάλληλοι) και 17 σοβαρά τραυματίες (16 στρατιωτικοί και 1 πολιτικός υπάλληλος)…»