Το «χτίσιμο» των Belh@rra τρέχει με εντυπωσιακούς ρυθμούς - «Σιγή ασυρμάτου» για την τέταρτη φρεγάτα και για τις κορβέτες (ΦΩΤΟ)

 
Το «χτίσιμο» των Belh@rra τρέχει με εντυπωσιακούς ρυθμούς

Ενημερώθηκε: 26/07/23 - 21:04

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Με εντυπωσιακούς ρυθμούς προχωρούν οι ναυπηγήσεις των φρεγατών FDI-HN, τύπου Belh@rra, κλάσεως «Κίμων», καθώς και η συνεργασία των αμυντικών βιομηχανιών Ελλάδος – Γαλλίας στο ναυπηγικό τομέα, όπως προκύπτει από τις δημοσιοποιήσεις δύο σημαντικών «στιγμών» του όλου προγράμματος, με ισάριθμα tweets της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group.

​Στο πρώτο από αυτά, με ημερομηνία 26 Ιουλίου 2023, φαίνονται τα τελευταία βήματα της κατασκευής της πρώτη φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» και πιο συγκεκριμένα η τοποθέτηση της «Μονάδος Πανοραμικών Αισθητήρων και Πληροφοριών» (Panoramic Sensors & Intelligence Module/PSIM) της φρεγάτας.

«Είναι ένα αριστούργημα της τεχνολογίας, το έμβλημα των εξαιρετικών δυνατοτήτων αυτής της φρεγάτας πολλαπλών αποστολών», αναφέρει η Naval Group στο twitter της.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το PSIM αποτελεί πατέντα της κατασκευάστριας εταιρείας, καθώς ενσωματώνει σε ένα συγκρότημα, το βασικό ιστό του σκάφους με το ραντάρ και όλους τους επί μέρους αισθητήρες και κεραίες, μαζί με το διαμέρισμα μάχης (Combat Information Center/CIC) στο κάτω μέρος της κατασκευής, με όλες τις σχετικές υποδομές. 

Όλο αυτό το συγκρότημα αποτελεί το ενδέκατο -προκατασκευασμένο– τμήμα της φρεγάτας και το μοναδικό «κάθετο», που έρχεται να «κουμπώσει» στα υπόλοιπα 10 τμήματα που είναι καθ’οριζόντια διάταξη, από πρώρα έως την πρύμνη του σκάφους. Το συγκρότημα PSIM έρχεται και «κουμπώνει», ως ενιαία ενότητα, στον οριζόντιο τομέα της κάθε φρεγάτας FDI, φτάνοντας μέχρι βάθους τριών καταστρωμάτων.

Η πρώτη ελληνική φρεγάτα (FDI-HN) φέρει το όνομα «ΚΙΜΩΝ», είναι επικεφαλής της κλάσεώς της και άρχισε να ναυπηγείται να ναυπηγείται στις αρχές του 2022. Και οι τρεις ελληνικές φρεγάτες είναι σε διαφορετικές φάσεις κατασκευής και κατασκευάζονται ταυτοχρόνως με την πρώτη γαλλική “Admiral Royal”, που είναι και πρώτη όλου του τύπου, η οποία ανήκει ως γνωστόν Γαλλικό Ναυτικό.

Η γαλλική φρεγάτα έχει πέσει στο νερό και έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές εν πλω, υπό τη στενή παρακολούθηση των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού του «Ναυτικού Κλιμακίου Γαλλίας» που έχουν εγκατασταθεί εδώ και μήνες στο Λοριάν.

​Υπενθυμίζουμε ότι η πρώτη ψηφιακή ελληνική φρεγάτα FDI-HN «ΚΙΜΩΝ», θα καθελκυστεί τον Σεπτέμβριο του 2023 και θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό στις αρχές του 2025, συμφώνως με τον προγραμματισμό. Στα τέλη του 2025 αναμένεται να παραδοθεί στο Π.Ν. η δεύτερη φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ», ενώ η Τρίτη φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» στις αρχές του 2026.

​Αξίζει να σημειωθεί ότι τη στιγμή της παραδόσεως της τρίτης φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» στο Π.Ν., αυτή θα είναι η πιο ισχυρή από όλες, καθώς «θα φορά» το πλήρες ελληνικό πακέτο, ενώ οι δύο πρώτες ελληνικές FDI, είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ίδιες, με όλα τα γαλλικά, κάτι που έγινε εν γνώσει μας ώστε να τα πάρουμε το δυνατόν πιο σύντομα. Μόλις η φρεγάτα «ΦΟΡΜΙΩΝ» καταπλεύσει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνος, τότε το Πολεμικό Ναυτικό σε συνεργασία με την κατασκευάστρια Naval Group, θα αναβαθμίσει τις δύο πρώτες ελληνικές FDI, σε πλήρεις FDI-HN σε ναυπηγείο στην Ελλάδα είτε στο Ν.Σ., από 2027 και μετά, όπως ακριβώς προβλέπεται στην υπογραφείσα στις 24 Μαρτίου 2021 σύμβαση.

​Το δεύτερο από τα tweets της Naval Group, με ημερομηνία 24 Ιουλίου 2023, η γαλλική εταιρεία μας πληροφόρησε ότι ξεκίνησε και στην Ελλάδα, στα Ναυπηγεία Σαλαμίνος, η κοπή του πρώτου μετάλλου που θα ενσωματωθεί στη ναυπήγηση της τρίτης ελληνικής φρεγάτας «ΦΟΡΜΙΩΝ» και ακολούθως σε όλες τις γαλλικές, σηματοδοτώντας έτσι την ουσιαστική έναρξη των αμυντικών βιομηχανιών των δύο χωρών πάνω στο προαναφερθέν ναυπηγικό πρόγραμμα.

​«Μετά την τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Λοριάν στις 12 Ιουλίου, η πρώτη κοπή μετάλλου στην Ελλάδα για την τρίτη φρεγάτα FDI του Ελληνικού Ναυτικού πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουλίου 2023 στα Ναυπηγεία Σαλαμίνος (SALAMIS Shipyards)».

​Συμπερασματικώς, οι Γάλλοι «πλέουν μεθ’ ορμής ακαθέκτου», για να χρησιμοποιήσουμε την ιστορική φράση του Ναυάρχου Κουντουριώτη, το όλο πρόγραμμα των ναυπηγήσεων των τριών ελληνικών φρεγατών, αναμένοντας εναγωνίως το τι θα γίνει με την ενεργοποίηση (ή όχι) του «δικαιώματος προαιρέσεως» (option) και για την τέταρτη, καθώς και τι θα γίνει με το πρόγραμμα ναυπηγήσεως των κορβετών, όπου είναι και εκεί ο ένας εκ των δύο βασικών διεκδικητών του προγράμματος με τις κορβέτες Gowind (ο άλλος διεκδικητής είναι ως γνωστόν η ιταλική Fincantieri με την Doha).    

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ