Στον Πειραιά το δεύτερο μεγαλύτερο ιστιοφόρο του κόσμου, το Περουβιανό “BAP UNION” τις μέρες της Πρωτοχρονιάς

 
Στον Πειραιά το δεύτερο μεγαλύτερο ιστιοφόρο του κόσμου, το Περουβιανό “BAP UNION” τις μέρες της Πρωτοχρονιάς

Ενημερώθηκε: 05/01/24 - 17:20

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Στον Πειραιά κατέπλευσε την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και παρέμεινε για λίγες μέρες, το δεύτερο μεγαλύτερο ιστιοφόρο του κόσμου, και το μεγαλύτερο της Λατινικής Αμερικής, το εκπαιδευτικό BAP UNION του Περουβιανού Ναυτικού, όπου μάλιστα ήταν επισκέψιμο και για το κοινό.  

Το πλοίο είναι ένα σύγχρονο ιστιοφόρο 3.200 τόνων, που ναυπηγήθηκε την περίοδο 2010-2015 στα ναυπηγεία του Περού, και πέραν από το εκπαιδευτικό σκάφος των Περουβιανών Ναυτικών Δοκίμων λειτουργεί και ως ένας «Πρέσβης Καλής Θελήσεως» του Περού σε όλο τον κόσμο!

Οι επισκέπτες που ανέβηκαν στο κατάστρωμά του είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την έκθεση προϊόντων και περουβιανής τέχνης στο πλοίο, να παρακολουθήσουν πολιτιστικά δρώμενα, μουσικές παραστάσεις από το συγκρότημα Son Latinos και να γευτούν παραδοσιακά περουβιανά προϊόντα, όπως καφέ και σοκολάτα από τις Άνδεις.

Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Πειραιώς με την Πρεσβεία του Περού στην Ελλάδα, και εντασσόταν στις φετινές εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου.

Συμφώνως με τα στοιχεία που αντλήθηκαν από το Wikipidia, BAP Union (BEV-161) είναι το εκπαιδευτικό πλοίο του Περουβιανού Ναυτικού και ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία της χώρας αυτής Shipyard Marine Industrial Services, την περίοδο 2010-2015, είναι τεσσάρων ιστίων και ολομεταλλικής κατασκευής, ανήκει δε στην κατηγορία «μπρίκια». 

Το συνολικό του μήκος, συμπεριλαμβανομένου του προεκτάματος της πλώρης του, ανέρχεται στα 115.50 m, το μέγιστο πλάτος του στα 13.50 m, το μέγιστα βύθισμά του στα 6.50 m, ενώ το ύψος των ιστίων του φτάνει τα 53.50 m το μέγιστο, με εκτόπισμα 3,200 τόνων, ταχύτητα 12 κόμβων και πλήρωμα αποτελούμενο από 250 άτομα (κανονικό πλήρωμα και εκπαιδευόμενοι Δόκιμοι. 

Το σκάφος έλαβε την ονομασία του προς τιμήν της Περουβιανής κορβέτας “Union”, η οποία συμμετείχε στην πρώτη φάση του λεγόμενου «Πολέμου του Ειρηνικού» (1879–1883), ως μέρος ναυτικής Μοίρας, υπό την Διοίκηση του Ήρωος του Περουβιανού Ναυτικού, Miguel Grau. 

Στις 8 Δεκεμβρίου 2012, άρχισε η κατασκευή του ιστιοφόρου με την τοποθέτηση της τρόπιδος, παρουσία του τότε Προέδρου της χώρας Ολάντα και η καθέλκυσή του πραγματοποιήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2014. Τον Ιούνιο του 2015, στο σκάφος τοποθετήθηκαν όλα τα ιστία και τα πανιά του, ενώ το Περουβιανό Ναυτικό έστειλε κόσμο να εκπαιδευτεί στον πλου με ιστία σε άλλα ισπανόφωνα ναυτικά που διαθέτουν ιστιοφόρα σκάφη, όπως το ισπανικό και το μεξικανικό Ναυτικό.   

Στις 27 Ιανουαρίου 2016, το BAP Union εντάχθηκε επισήμως στο Περουβιανό Ναυτικό και υψώθηκε σε αυτό η Σημαία της χώρας του, ενώ στις 27 Ιουλίου της ίδιας χρονιάς το σκάφος απέπλευσε για τον πρώτο εκπαιδευτικό του πλου. 

Η κινητήριος πρόωση του σκάφους παρέχεται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως (“Diesel”), τύπου Caterpillar 3516H, που κινεί έναν άξονα με μία προπέλα BERG, ενώ η ιστιοφορία του αποτελείται από 34 συνολικώς «πανιά» [bowsprit mast (5), foresail mast (9), mainmast (9), mizzenmast (8), jiggermast (3)], με επιφάνεια πανιών 3,402 m2 συνολικώς!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ