Δοκιμάζουμε την νέα BMW X3, 3ης γενιάς στα Καλάβρυτα

 
Δοκιμάζουμε την νέα BMW X3, 3ης  γενιάς στα Καλάβρυτα

Ενημερώθηκε: 09/12/17 - 15:02

Του Πέρη Χαλάτση

Οι συνθήκες στα Καλάβρυτα ήταν ιδανικές. Στεγνή άσφαλτος, καθόλου χιόνι στο δρόμο αλλά τη νύχτα ήθελε ιδιαίτερη προσοχή αφού η θερμοκρασία έπεφτε στους – 5 και ο παγετός πάντα είναι επικίνδυνος ακόμη και για τα αυτοκίνητα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το πολυτελέστατο SUVτης BMWΧ3 ,στην 3η έκδοση που λανσάρεται αυτές τις ημέρες, μπορείτε να το βρείτε σε τρείς εκδόσεις - Line, LuxuryLine,MSport- με δύο κινητήρες diesel και τρεις βενζινοκινητήρες.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν μια BMWX3 στην έκδοση Lineμε δίλιτρο κινητήρα diesel. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για την κύλιση στην εθνική οδό. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να κινηθείς με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ αλλά ταυτόχρονα με μεγάλη ασφάλεια. Μπορείς να ξεκινήσεις από την Αθήνα και να φθάσεις στη Θεσσαλονίκη χωρίς να σταματήσεις και χωρίς να ακούσεις από κάποιον επιβάτη ότι κουράστηκε. Άνετο και με φοβερή ηχομόνωση.

x3

Μαζί με δύο συναδέλφους ξεκινήσαμε από τα κεντρικά γραφεία της BMWστην Αθήνα για τα Καλάβρυτα όπου εκεί έγινε και η παρουσίαση της νέας Χ3. Όταν βγήκαμε από την εθνική οδό, μετά την Ακράτακαι ξεκινήσαμε τα ανηφορικά κομμάτια για την ορεινή Αχαΐα, ο ρυθμός ήταν ιδιαίτερα γρήγορος. Η BMWX3 δεν «ξεκολλούσε» από το δρόμο και έτσι αυτό το στήσιμο σου έδινε μια άλλη αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και τέλεια κρατήματα. Οι μηχανικοί της BMW εφάρμοσαν εκτεταμένα μέτρα για να βελτιώσουν σημαντικά τη δυναμική συμπεριφορά, την κατευθυντική ευστάθεια και την οδηγική αίσθηση της νέας BMW X3. Οι επιλογές πλαισίου περιλαμβάνουν ανάρτηση M Sport, DynamicDamperControl, φρένα M Sport και σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού.

Ευτυχώς προλάβαμε πριν νυχτώσει να φτάσουμε μέχρι την πίστα του χιονοδρομικού κέντρου που δυστυχώς είχε μόνο μια «υποψία» από χιόνι. Και φυσικά κανέναν σκιέρ.

Στο roadbookυπήρχε και μια χωμάτινη διαδρομή. Σίγουρα για ένα καθαρόαιμο Jeepη διαδρομή αυτή θα ήταν παιδική χαρά. Ωστόσο για ένα πολυτελές SUVη χωμάτινη διαδρομή ήθελε λίγο προσοχή γιατί είχε αρκετά νεροφαγώματα. Σεβασμός λοιπόν στην πολυτέλεια που δεν λέει ΟΧΙ στην ..περιπέτεια.

X3

Οι διαφορές που έχει η 3ηγενιά BMWX3 με την 2η γενιά Χ3 δεν είναι πολλές. Δεν έχει γίνει κάτι επαναστατικό. Όταν ένα μοντέλο έχει μια επιτυχημένη πορεία δεν το καταστρέφεις. Σωστά λοιπόν οι Γερμανοί έκαναν αισθητικές κυρίως παρεμβάσεις αλλά και ελάφρυναν κατά 55 κιλά το σύνολο του αυτοκινήτου. Η νέα Χ3 έχει συντελεστή αεροδυναμικής Cd = 0.29. Οι σχεδιαστές άλλαξαν τα φωτιστικά σώματα μπροστά που έχουν πολυγωνικό σχήμα. Οι προβολείς ομίχλης είναι με εξαγωνική σχεδίαση που συναντάμε για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW X.

Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έγιναν οι μεγαλύτερες αλλαγές κυρίως στα φωτιστικά σώματα,με τρισδιάστατη εμφάνιση και προαιρετική full-LED λειτουργικότητα που ενισχύουν το δυναμικό στυλ.

Πιο όμορφο, πιο λειτουργικό και πιο πλούσιο είναι το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ υπάρχουν πολλές ομοιότητες με τις BMWσειράς 5 και 7.

Με δύο λόγια αυτά τα «καλούδια» που υπάρχουν στα μεγαλύτερα και πολύ πιο ακριβά μοντέλα, τώρα τα βρίσκουμε και στην σειρά Χ3.

Πριν προχωρήσω στα τεχνικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να σας πω δύο λόγια για την ιστορία της Χ3. Για πρώτη φορά η Χ3 κατασκευάστηκε το 2003 ,στην Αυστρία, στο εργοστάσιο MagnaStayer. Από το 2003 έως το 2010 πουλήθηκαν 600.000 αυτοκίνητα . Το 2010 ξεκίνησε η παραγωγή της BMWX3 2ης γενιάς στο καινούργιο εργοστάσιο Spartanburg στην Αμερική. Από το 2010 έως το 2017 πουλήθηκαν 900.000 Χ3. Σήμερα η BMWξεκινάει τον τρίτο κύκλο της Χ3 και αισιοδοξεί ότι θα ξεπεράσει αρκετά τις πωλήσεις που πέτυχαν οι δύο προηγούμενες γενιές. ’Έχοντας σε σύνολο 1.500.000 πωλήσεις με τα καινούργια συστήματα κίνησης και τον πολυτελή εξοπλισμό, ετοιμάζονται να καταγράψουν νέα –για την κατηγορία τους- ρεκόρ.

Ας δούμε όμως τώρα τις διαστάσεις της νέας Χ3 που είναι σχεδόν ίδιες με την 2ης γενιάς. Το μήκος είναι 4,709 μ, το πλάτος 1.891 μ, το ύψος 1.676 ενώ το μεταξόνιο είναι 2.810 μ. Ο χώρος αποσκευών 550 λίτρα. Στις εκτός δρόμου διαδρομές δεν αντιμετωπίζει προβλήματα αφού το ύψος από το έδαφος είναι 204 mm. Hκατανομή βάρους είναι 50:50 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα.

Οι πελάτες της σειράς Χ3 δεν θα δυσκολευτούν να βρουν αυτό που τους ταιριάζει. Με τις εκδόσεις xLine, M Sport και LuxuryLine (η τελευταία είναι προσθήκη στη γκάμα) και τα αξεσουάρ BMW Individual, η εμφάνιση της BMW X3 προσαρμόζεται πιο εύκολα σε κάθε προτίμηση, σε κάθε γούστο.

Οι ζάντες στην 3η γενιά είναι 18άρες ( στο στάνταρ εξοπλισμό), αλουμινίουενώ στη 2η γενιά ήταν 17 ιντσών. Όμως αν κάποιος θέλει μπορεί να παραγγείλει και ζάντες έως 21ιντσών.

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει αναβαθμιστεί με αυτόματο έλεγχο κλιματισμού τριών ζωνών, πακέτο AmbientAir, ενεργό εξαερισμό καθισμάτων, cargo λειτουργία των στάνταρ διαιρούμενων 40:20:40 /αναδιπλούμενων πλατών πίσω καθισμάτων, με πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή που δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον.

X3

Το BMW DisplayKey, που κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς να χρησιμοποιείς κλειδί, κάνει και χρέη τηλεχειριστηρίου για το προαιρετικό βοηθητικό σύστημα κλιματισμού.

Οι κινητήρες

Δύο κινητήρες diesel και τρεις βενζινοκινητήρες διατίθενται από το λανσάρισμα (ή λίγο αργότερα) για τη νέα BMW X3. Η BMW X3 M40i265 kW/360 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 8.4 – 8.2 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 193 – 188 g/km) γίνεται το πρώτο Αυτοκίνητο M Performance της οικογένειας X3 και πλαισιώνεται από ένα δεύτερο βενζινοκίνητο μοντέλο με τη μορφή της BMW X3 xDrive30i που αποδίδει185 kW/252 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7,4 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 168 g/km).

Τα δύο πετρελαιοκίνητα μοντέλα είναι η BMW X3 xDrive20d με 140 kW/190 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 5.4 – 5.0 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 142 – 132 g/km) και η BMW X3 xDrive30d που αποδίδει 195 kW/265 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 6.0 – 5.7 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 158 – 149 g/km). Η BMW X3 20i με135 kW/184 hp (κατανάλωση μικτού κύκλου: 7.4 – 7.2 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 169 – 165 g/km) . Για τα αυτοκίνητα που παράγονται για χώρες εκτός Ευρώπης θα υπάρχει και δυνατότητα επιλογής τετρακίνησης ή πίσω κίνησης.

Όλες οι εκδόσεις κινητήρων συνδυάζονται στάνταρ με ένα εξελιγμένο οκτατάχυτο κιβώτιοSteptronic.

Ο οδηγός της Χ3 θα εντυπωσιασθεί με τα συστήματα υποβοήθησης. Σημειώστε ότι η νέα BMW X3 διατίθεται προαιρετικά με την τελευταία γενιά ActiveCruiseControl και το πακέτο ασφάλειας DrivingAssistantPlus, που περιλαμβάνει Steering και lanecontrolassistant, LaneChangeAssistant (από Δεκέμβριο 2017) και LaneKeepingAssistant με προστασία από πλευρική σύγκρουση. Το δεύτερο θεμελιώδες στοιχείο του BMW ConnectedDrive – μαζί με τα συστήματα υποστήριξης οδηγού BMW PersonalCoPilot – δημιουργείται από τις Υπηρεσίες και εφαρμογές BMW ConnectedDrive. Η νέα BMW X3 περιλαμβάνει τώρα το BMW Connected.

Αν ο οδηγός θέλει μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα αναγνώρισης χειρονομιών. Με το σύστημα αυτό μπορεί να κινεί τα χέρια η τα δάκτυλά του και να αυξάνει η να μειώνει την ένταση της μουσικής, να αλλάζει συχνότητες στο ραδιόφωνο η ακόμη και να ρυθμίζει το σύστημα πλοήγησης.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και το σύστημα VoiceAssistant. Φοβερή δουλειά έγινε και στοHead-UpDisplayμε τα καταπληκτικά γραφιστικά στοιχεία, την ανάλυση και τις δυνατότητες απεικόνισης.

Πριν κλείσουμε την παρουσίαση με αυτό που ενδιαφέρει όλους, τι τιμές , να πούμε ότι οι προδιαγραφές εκπομπών CO2 προσδιορίζονται σύμφωνα με την Οδηγία 1999/94/EC και την Pkw- EnVKV, και βασίζονται στις τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που ορίζει ο κύκλος NEDC.

Ας δούμε τώρα τις προτάσεις που κάνει η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της BMWστη χώρα μας.

Η xDrive20i με το 2λιτρο μοτέρ και τους 184 ίππους κοστίζει 58.130 ευρώ.

Η xDrive30i, με τον ίδιο κινητήρα αλλά με 252 ίππους έχει τιμή 69.120 ευρώ.

Η κορυφαία X3 M40i με 6κύλινδρο σύνολο χωρητικότητας 2.998 cc, που αποδίδει 360 ίππους θα πωλείται 88.830 ευρώ.

Στην Ελλάδα το μοντέλο που θα προτιμηθεί είναι αυτό με τους ντήζελινητληρες.

Η Χ Drive20d με 1.995 cc αποδίδει 190 ίππους και κοστίζει 59.900 ευρώ.

Η xDrive30d με τον 3λιτρο εξακύλινδρο που αποδίδει 265 ίππους θα κοστίζει 72.980 ευρώ.

Tags