Η πορεία προς μια τελική συμφωνία εντός του χρονοδιαγράμματος των 60 ημερών εξελίσσεται σε ένα σκληρό διπλωματικό θρίλερ, με την Ουάσιγκτον και την Τεχεράνη να ανταλλάσσουν αντικρουόμενες δηλώσεις.
Ο πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου και επικεφαλής διαπραγματευτής, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, έδωσε ιδεολογικό τόνο στις εξελίξεις, χαρακτηρίζοντας το προσχέδιο της συμφωνίας ως «δήλωση ήττας των ΗΠΑ» και άμεσο αποτέλεσμα της αντίστασης του ιρανικού λαού.
Το χάσμα μεταξύ των δύο πλευρών παραμένει βαθύ σε δύο κορυφαία ζητήματα:
Το πυρηνικό πρόγραμμα: Η Τεχεράνη διαψεύδει κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος δήλωσε ότι το Ιράν συναίνεσε στο «υψηλότερο επίπεδο» διεθνούς παρακολούθησης, απορρίπτοντας την άμεση επιστροφή των επιθεωρητών.
Τα Στενά του Ορμούζ: Ο Γκαλιμπάφ ξεκαθάρισε ότι η στρατηγικής σημασίας θαλάσσια δίοδος δεν πρόκειται να επιστρέψει στο προπολεμικό καθεστώς και ότι το Ιράν θα διατηρήσει τον έλεγχο της διαχείρισής της. Η απάντηση της Ουάσιγκτον ήταν άμεση, με τον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, να δηλώνει από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ότι η Τεχεράνη δεν θα έχει το δικαίωμα να επιβάλλει «διόδια» στα Στενά μετά την υπογραφή της τελικής συμφωνίας.