Σε μια κίνηση που κλιμακώνει περαιτέρω την ένταση στην Κορεατική Χερσόνησο, ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας, Κιμ Γιονγκ Ουν, ανακοίνωσε την επιτάχυνση του προγράμματος για τον εξοπλισμό του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας με πυρηνικά όπλα, καθώς και τη φιλόδοξη πρόθεση για ναυπήγηση στρατηγικών πολεμικών πλοίων εκτοπίσματος 10.000 τόνων.
Οι δηλώσεις αυτές έγιναν κατά τη διάρκεια τελετής στο Νάμπο για την ένταξη σε υπηρεσία του «Choe Hyon», ενός εκ των δύο σύγχρονων σκαφών 5.000 τόνων που καθελκύστηκαν πέρυσι. Ο Βορειοκορεάτης ηγέτης υπογράμμισε ότι ο πυρηνικός εξοπλισμός του στόλου αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα κρίσιμης σημασίας, η οποία θα επιτρέψει τη διεξαγωγή ποικίλων και αποτελεσματικών στρατιωτικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, προανήγγειλε την άμεση ένταξη του αντιτορπιλικού «Kang Kon», καθώς και τον στόχο να ναυπηγούνται ετησίως δύο μεγάλα πλοία επιφανείας, το ένα εκ των οποίων θα αγγίζει τους 10.000 τόνους.
Σύμφωνα με αμυντικούς αναλυτές, το όριο των 10.000 τόνων —μέγεθος που παραπέμπει σε αμερικανικά αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh-Burke— έχει κυρίως συμβολικό χαρακτήρα για την Πιονγκγιάνγκ, αποτυπώνοντας την απόφασή της να κλείσει την ψαλίδα της ναυτικής ισχύος έναντι της Σεούλ, η οποία διαθέτει σαφή υπεροχή σε σκάφη μεγάλου εκτοπίσματος.
Ο Κιμ Γιονγκ Ουν κατέστησε σαφές ότι η εποχή που το ναυτικό της χώρας περιοριζόταν στην υπεράσπιση των ακτών ανήκει οριστικά στο παρελθόν. Απέδωσε δε την ανάγκη στρατιωτικής ενίσχυσης στον εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας, υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις τους οδηγούν την περιοχή στο χείλος ενός πυρηνικού πολέμου.
Σημειώνεται ότι η Βόρεια Κορέα έχει αυτοανακηρυχθεί «αμετάκλητα πυρηνικό κράτος» μετά το ναυάγιο των διπλωματικών επαφών του 2019, ενώ οι δύο Κορέες παραμένουν τυπικά σε εμπόλεμη κατάσταση, καθώς ο πόλεμος του 1950-1953 τερματίστηκε με ανακωχή και όχι με συνθήκη ειρήνης.