Προκλητικό βιντεοκλίπ μπροστά σε τέμπλο στην Αλβανία

 
Προκλητικό βιντεοκλίπ μπροστά σε τέμπλο στην Αλβανία

Ενημερώθηκε: 13/05/22 - 14:51

Την έντονη αντίδραση της Εκκλησίας της αλβανίας έχει προκαλέσει η ενέργεια μουσικού συγκροτήματος να γυρίσει βιντεοκλίπ στο Μουσείο Μεσαιωνικής Τέχνης Κορυτσάς μπροστά από τέμπλο ναού που φυλάσσεται εκεί.“Εκφράζουμε την ανησυχία και την αγανάκτηση μας για την περαιτέρω βεβήλωση των λειτουργικών κτιρίων της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας, μιας από τις μεγαλύτερες πολιτιστικές κληρονομιές του λαού μας.

Το music video “Picasso” που γυρίστηκε στο Μουσείο Μεσαιωνικής Τέχνης στην Κορυτσά, μπροστά από το εικονοστάσι της Ρεχόβας (που ακόμα δεν έχει επιστρέψει άδικα στην Ορθόδοξη Εκκλησία, με το πρόσχημα της “διατήρησης” αυτής της πολύτιμης κληρονομιάς), είναι προφανές ότι αποτελεί έλλειψη σεβασμού σε αυτές τις πνευματικές αξίες.

"Αυτό το περιβάλλον είναι εντελώς ακατάλληλο, για τις αξίες που αντανακλά, για την προώθηση ενός τέτοιου μουσικού τύπου. Εκεί, σεβόμενοι την παράδοση και τον πολιτισμό που δημιούργησαν αυτά τα ιερά αντικείμενα, οι ήχοι της Βυζαντινής Μουσικής θα προσαρμόζονταν παρά ήχοι που προσβάλλουν την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας μας",αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η Εκκλησία χαρακτηρίζει επώδυνο, να αντιμετωπίζονται τόσο ανεύθυνα από τους ίδιους τους θεσμούς τέτοιες ενέργειες, καθώς η αποστολή των θεσμικών αρχών υποτίθεται ότι είναι να προστατεύει τα μνημεία.

Για το λόγο αυτό ζητά και πάλι, να επιστρέψουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία τα ιερά κειμήλια της σε αυτή, η οποία όχι μόνο τα δημιούργησε αλλά και τα διατήρησε έτσι ώστε διαχρονικά έτσι ώστε να μη χάσουν την σπουδαιότητά τους.

Άλλωστε αυτό αποτελεί βασική υποχρέωση του Αλβανικού κράτους βάσει του Νόμου 10057 «Συμφωνία μεταξύ του Υπουργικού Συμβουλίου της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας» (Άρθρο 22/2, ημερομηνία 22.1.2009). Αν και έχουν περάσει 13 ολόκληρα χρόνια από τότε η Εκκλησία ακόμα δίνει καθημερινές μάχες για την διεκδίκηση της κληρονομιάς της η οποία ακόμα παραμένει υπό “αιχμαλωσία”.