Ντοκουμέντο: Το Αγία Ζώνη ΙΙ εκτελούσε δρομολόγια με παράταση πιστοποιητικού

 
Με παράταση του πιστοποιητικού από το υπουργείο Ναυτιλίας εκτελούσε κανονικά δρομολόγια το "Αγία Ζώνη ΙΙ" -Η παράταση δεν ολοκληρώθηκε  και το μοιραίο πλοίο που σύμφωνα με τις μαρτυρίες ήταν "ρημάδι",  ναυάγησε, προκαλώντας την τεράστια οικολογική καταστροφή (ΕΓΓΡΑΦΟ)

Ενημερώθηκε: 14/09/17 - 20:20

Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, που δημοσίευσε αποκλειστικά το πόρταλ «902.gr», το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιούλη και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.

Συγκεκριμένα, στις 26 Ιούλη δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου. Στη συνέχεια, ακολούθησε και άλλη παράταση μέχρι τις 27 Σεπτέμβρη. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτέμβρη, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.

Το γεγονός επιβεβαιώνει τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που παρέτεινε την άδεια λειτουργίας στο πλοίο, την ώρα που σύμφωνα με μαρτυρίες παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιο και στις σωληνώσεις του.

Για παράδειγμα, σοβαρές καταγγελίες υπάρχουν για το μηχανοστάσιο του πλοίου, που περιγράφεται ως «ρημάδι», ενώ οι σωληνώσεις του, ακόμα κι αυτές που έχουν να κάνουν με τη θάλασσα, είχαν παντού τρύπες και μπαλώματα... Οι ίδιες καταγγελίες αναφέρουν ότι η σκουριά είχε «φάει» και σημεία των λαμαρινών στα στεγανά του πλοίου, με αποτέλεσμα συχνά να «μπάζει» κι από εκεί νερά.

Κουρουμπλής: Υπερβολή ότι ήταν περιβαλλοντολογική βόμβα

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, κατά της διάρκεια της συνέντευξης Τύπου σήμερα Πέμπτη, δεν έκανε καμία συγκεκριμένη αναφορά αν υπάρχουν ευθύνες στην εταιρεία, ενώ χαρακτήρισε «υπερβολή» ότι το καράβι αποτελούσε περιβαλλοντολογική βόμβα, παρά το γεγονός ότι έχουν μαυρίσει οι ακτές της Σαλαμίνας, του Πειραιά και της νότιας Αττικής.

Από τη συνέντευξη Τύπου επιβεβαιώθηκε ότι ο κρατικός μηχανισμός είναι γυμνός σε μέσα, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, καθώς όλα επαφίενται στους ιδιώτες, τόσο στην πλοιοκτήτρια εταιρεία που έκανε τη ρύπανση – με βάση την αρχή της ΕΕ ο «ρυπαίνων πληρώνει» - όσο και στην ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης.

Δείτε τα έγγραφα που αποκαλύπτει το portal του 902: