Τέμπη: Απολογείται ο σταθμάρχης που έφυγε νωρίτερα από τη βάρδια - Τι θα ισχυριστεί

 
tempi sugkrousi trenon

Ενημερώθηκε: 28/03/23 - 07:27

Ο παλαιότερος και εμπειρότερος σταθμάρχη που είχε βάρδια το απόγευμα της 28ης Φεβρουαρίου απολογείται σήμερα Τρίτη 28/3 στον ειδικό εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση σύγκρουσης των τρένωνστα Τέμπη, όπου βρήκαν φριχτό θάνατο 57 άνθρωποι.

Πρόκειται για παλαιό και πολύπειρο σιδηροδρομικό, ο οποίος διευθέτησε πάνω από 30 συρμούς στη διάρκεια της υπηρεσίας του, προτού παραδώσει το σταθμό στον άπειρο και ακατάλληλο μοιραίο σταθμάρχη που είναι προφυλακισμένος.

Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει έως τις 23:00, όπως προβλεπόταν από τον προγραμματισμό των βαρδιών, εκείνος όμως αποχώρησε πολύ νωρίτερα, μερικά λεπτά μετά από τις 22:00. Στο μητρώο των βαρδιών σημείωσε αρχικά σαν ώρα αναχώρησης 22:20 και σε δεύτερο χρόνο διόρθωσε τη σήμανση με διορθωτικό («Blanco»), γράφοντας 22:30. Κάτι που παραμένει ακατανόητο, εφόσον και πάλι θα είχε αποχωρήσει αντικανονικά, παραβιάζοντας κατά 30 λεπτά το ωράριό του.

Αναμένεται σύμφωνα με τις πληροφορίες να ισχυριστεί ότι το ωράριό του έληγε στις 23:00 και παρότι έφυγε νωρίτερα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί ό,τι έγινε καθώς το τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας λίγα λεπτά μετά τις 23:00, γύρω στις 23:02.

Χθες ο συμβασιούχος σταθμάρχης, μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση και με τους περιοριστικούς όρους εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές το μήνα και της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα. Ο 33χρονος κατηγορούμενος μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ισχυρίστηκε πως: «Ήμουν ενισχυτικός, δεν είχα την ευθύνη και τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών».

Ο κατηγορούμενος συμβασιούχος σταθμάρχης επέμεινεστο ότι το ωράριό του ήταν 8ωρο, κάτι που ίσχυε έπειτα από προφορική συμφωνία με τον προϊστάμενό του, καθώς βάσει σύμβασης δεν μπορούσε να πληρωθεί υπερωρίες και ότι η βάρδιά του έληγε στις 10 το βράδυ. Μάλιστα ανέφερε ότι, αν ήξερε πως χρειαζόταν να μείνει παραπάνω, θα το έκανε.

Νωρίτερα, στον ειδικό εφέτη ανακριτή κατέθεσαν και άλλοι δύο συμβασιούχοι σταθμάρχες, που άρχισαν να εργάζονται από την 1η Φεβρουαρίου, προκειμένου να εξηγήσουν από την πλευρά τους πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.

Και ειδικότερα::

– Ποια ήταν τα ωράριά τους
– Ποιες ήταν οι βάρδιες τους
– Σε ποιους σταθμούς εργάστηκαν πλην αυτόν της Λάρισας
– Ποια ήταν τα ακριβή καθήκοντά τους

Στις 30 Μαρτίου αναμένεται να απολογηθεί με 80σελιδο υπόμνημα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για τις βάρδιες και για το ποιος ήταν σε ποιο σταθμό και πόσες ώρες εργαζόταν και τι καθήκοντα είχε. Ο ίδιος έχει υποστηρίξει ότι σύμφωνα με το βαρδιολόγιο που είχε συνταχθεί έπρεπε έως τις 11 το βράδυ να βρίσκονται και οι δυο απογευματινοί σταθμάρχες σε υπηρεσία. Αρνείται τις κατηγορίες που του αποδίδονται, ενώ σε ό,τι έχει να κάνει με την αναρρωτική άδεια που πήρε την επόμενη μέρα του δυστυχήματος, σύμφωνα με τον δικηγόρο του, δεν έχει καμία σχέση με την αποδιδόμενη κατηγορία, καθώς έγινε μεταγενέστερα και αφού έχει δώσει τρεις καταθέσεις ως μάρτυρας στην τροχαία Λάρισας και αυτοβούλως στην ανακρίτρια Πλημμελειοδικών.

Υπενθυμίζεται ότι όλοι τους κατηγορούνται για διατάραξη των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ