Εμπλοκή με την COSCO λίγο πριν το ταξίδι Τσίπρα στην Κίνα

 
Εμπλοκή με την COSCO λίγο πριν το ταξίδι Τσίπρα στην Κίνα

Πηγή Φωτογραφίας: Ευρωκίνηση

Ενημερώθηκε: 30/06/16 - 07:00

Εμπλοκή προέκυψε στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με κύκλους του ΤΑΙΠΕΔ να υποβαθμίζουν το πρόβλημα ως δευτερεύον. Για "δυσάρεστη έκπληξη" κάνει λόγο σε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό ΑΛέξη Τσίπρα οι Κινέζοι της COSCO διαπιστώνοντας διαφορές στη σύμβαση που έφτασε προς κύρωση στη βουλή με αυτή που υπογράφηκε με το ελληνικό κράτος.

Η επιστολή ήλθε μόλις 2 εικοσιτετράωρα προτού αναχωρήσει ο πρωθυπουργός για το Πεκίνο όπου θα παραμείνει από την 1η έως την 6η Ιουλίου για επίσημη επίσκεψη.

Οι Κινέζοι κατηγορούν ευθέως τον αρμόδιο υπουργό Θ. Δρίτσα καθώς αναφέρουν ότι "οι τροποποιήσεις αποτελούν προφανή απόπειρα του αρμοδίου υπουργείου να υποκαταστήσει πλήρως την διοίκηση της ΟΛΠ και να καταστήσει ανενεργές το σύνολο των διατάξεων της σύμβασης παραχώρησης και να τροποποιήσει δια νόμου τη συναφθείσα συμφωνία για την αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ".

Οι Κινέζοι κατηγορούν το υπουργείο Ναυτιλίας για πλήρη διαγραφή του άρθρου 5 όπου περιγραφόταν το δικαίωμα του ΟΛΠ να εκδώσει νέους κανονισμούς που αφορούν τον πυρήνα της εμποορικής δραστηριότητας της ΟΛΠ ΑΕ όπως επίσης ότι διέγραψε την παράγραφο 3 του άρθρου 9 να ανταποκρίνεται σε κάθε μεγάλη σύμβαση παραχώρησης η δημόσια διοίκηση εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήμαυος για την χορήγηση έγκρισης μετά από την υποβολή μελετών.

Ακόμη, έχει διαγράψει την ρητή αναφορά να ακολουθεί μετά την ιδιωτικοποίηση τις τυπικές διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων.

Από πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρεται ότι πρόκειται για νομοτεχνικέςς αλλαγές που δεν είναι ουσιώδεις και δεν αλλάζουν την συμφωνία.

Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες η Cosco έχει ήδη διαμηνύσει προς την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ ότι εφόσον δεν υπάρξουν αλλαγές στο κείμενο του νομοσχεδίου τότε εγείρεται θέμα για την υπό έγκριση σύμβαση.

Σημειώνεται ότι ο αρμόδιος υπουργός ναυτιλίας Θ. Δρίτσας κατά την πρωτολογία του υπεραμύνθηκε των αλλαγών που έχει επιτύχει η κυβέρνηση στη σύμβαση και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη ρήτρα 511 που όπως είπε κατοχυρώνει τον ισχύοντα κανονισμό εργασίας.

Από την πελυρά του, ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος ανέφερε ότι πολλά από τα αιτήματα των εργαζομένων έχουν συμπεριληφθεί στη σύμβαση, αν και όπως εκτίμησε οι εργαζόμενοι δεν είναι απολύτως διασφαλισμένοι και ζήτησε να υπάρξουν ακόμη πιο δεσμευτικές προβλέψεις.

Η απάντηση Δρίτσα

O υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, μιλώντας στη Βουλή άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνει αλλαγές και «πιθανές βελτιώσεις» στο νομοσχέδιο.

«Καταρχήν ψυχραιμία. Δεν μπορεί με μία επιστολή να αναστατώνεται το σύμπαν και να τίθενται ερωτήματα αν απειλείται το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα και αν θα συνεχίσουμε αύριο την διαδικασία», δήλωσε.

«Πρέπει να ηρεμήσουμε, αυτό είναι το πλαίσιο. Ότι υπάρχουν διαφορές όντως υπάρχουν στο πλαίσιο της δικαιοδοσίας που έχει η κυβέρνηση. Οι αναφορές που στοχοποιούν εμένα, είναι ανούσιες να συζητούμε σ' αυτό το επίπεδο. Δεν είναι σκόπιμο να συζητούμε στη Βουλή σ' αυτό το επίπεδο ανάμεσα σε ένα υπουργό και σε μία εταιρεία. Μην θυμηθούμε την ταινία του Κούνδουρου "Ο Δράκος" με τον Ηλιόπουλο», πρόσθεσε ο Θ. Δρίτσας.

Παράλληλα ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι «οι σχέσεις μας με την Κίνα είναι σταθερές και με αναπτυξιακή προοπτική και όλη η κυβέρνηση, όλα τα μέλη της μηδενός εξαιρουμένου, υπηρετεί αυτό τον σχεδιασμό. Όλα τα άλλα είναι δημοσιογραφικά παραπολιτικού χαρακτήρα».

«Η επιστολή θα ληφθεί και αυτή υπ' όψιν. Η κυβέρνηση θα δει τις αντιρρήσεις και θα προβληματιστεί για πιθανές βελτιώσεις», κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΝΔ για Cosco: Η χώρα δεν αντέχει και άλλους διασυρμούς από την κυβέρνηση

 Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η πώληση του ΟΛΠ στην Cosco

 Κόντρα στη Βουλή για τη συμφωνία του ΟΛΠ με την cosco

 Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την Τετάρτη η κύρωση της συμφωνίας ΟΛΠ - COSCO