Η ακτινογραφία των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας

 
akriveia

Ενημερώθηκε: 10/01/24 - 19:13

Της Δάφνης Γρηγοριάδη*

Καθώς ο πληθωρισμός παραμένει επίμονος επηρεάζοντας τις τιμές βασικών αγαθών, ανακοινώθηκαν νέα μέτρα κατά της ακρίβειας. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από τον Υπουργό Ανάπτυξης αποτελούν προσπάθεια για να διασφαλιστεί η διαφάνεια και η προστασία του καταναλωτή, ελέγχοντας το κέρδος των προμηθευτών σε κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων.

Ο κόφτης στο περιθώριο μικτού κέρδους του βρεφικού γάλακτος δίνει σήμα στις εν λόγω επιχειρήσεις να βάλουν φρένο στις αδικαιολόγητες ανατιμήσεις μιας και υπολογίζεται ότι το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα είναι έως και 200% ακριβότερο σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ.Μπορεί να μην αφορά το σύνολο του πληθυσμού το συγκεκριμένο μέτρο, είναι όμως ένα μήνυμα στήριξης προς τις οικογένειες για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας. 

Μεταξύ των νέων μέτρων έρχονται και νέες ρυθμίσεις για τις προσφορές προκειμένου να περιοριστούν φαινόμενα εξαπάτησης των καταναλωτών. Ειδικότερα μειώνονται οι εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% με το αντίστοιχο όφελος να μεταφέρεται απευθείας στον καταναλωτή σε είδη όπως απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

Φυσικά πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στην αγορά καθώς πολλές είναι οι επιχειρήσεις μέχρι τώρα που αν και είχαν ήδη πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους, αυτό δεν τις πτόησε να παραβιάσουν το περιθώριο αφού το πρόστιμο που του επιβλήθηκε ήταν μικρό συγκριτικά με το όφελος που αποκόμισαν. 

Επιπλέον θα απαγορεύεται σε προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων, να κάνουν προωθητικές ενέργειες για 3 μήνες. Η απαγόρευση αυτή λειτουργεί αποτρεπτικά στην αύξηση των τιμών καθώς οι προωθητικές ενέργειες συνιστούν σημαντικό μέσο για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας μιας εταιρείας στην αγορά. 

Τέλος οι προμηθευτές υποχρεώνονται να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα-λαχανικά και κρέατα και προωθεί τη διαφάνεια των τιμών αποτρέποντας την προσθήκη επιπλέον χρεώσεωνστον τελικό καταναλωτή.

*Η Δάφνη Γρηγοριάδη είναι Οικονομική Αναλύτρια.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ