Μονομερής προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει τη συμφωνία για ΟΛΠ καταγγέλλει η Cosco και απειλεί με ακύρωση

 
Μονομερής προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει τη συμφωνία για ΟΛΠ καταγγέλλει η Cosco και απειλεί με ακύρωση

Ενημερώθηκε: 30/06/16 - 10:16

Εμπλοκή στη συμφωνία με την COSCO για τον ΟΛΠ, με την εταιρεία να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι κατέθεσε στη Βουλή σύμβαση με διαφορετικούς όρους από τη συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο πλευρών και να απειλούν με ακύρωση. Και αυτό λίγο πριν το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Κίνα.

Σε επιστολή που απέστειλε τόσο προς το ΤΑΙΠΕΔ όσο και προς τη Βουλή όπου και συζητείται το νομοσχέδιο με τη διαδικασία τού κατ' επείγοντος (σ.σ. η ψήφισή του πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σήμερα ώστε αύριο ο Αλέξης Τσίπρας να ταξιδέψει στην Κίνα με κλεισμένο το θέμα ΟΛΠ), η εταιρεία κάνει λόγο για «πλήρη ανατροπή των συμφωνηθέντων».

Στην επιστολή της η εταιρεία κάνει λόγο για «πρωτοφανή απόπειρα» του υπουργείου Ναυτιλίας να καταστήσει ανενεργές σχεδόν όλες τις διατάξεις της σύμβασης παραχώρησης, και για προσπάθεια να τροποποιηθεί με νόμο η συμφωνία για αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του μεγαλύτερου λιμανιού στην Ελλάδα.

Η κινεζική εταιρεία τονίζει ότι οι αλλαγές στη σύμβαση επιφέρουν μεγάλη βλάβη και καλεί τη Βουλή να επαναφέρει πλήρως τη συμφωνία όπως είχε συναφθεί με το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς οιαδήποτε τροποποίηση.

Στην επιστολή, η Cosco απαριθμεί σειρά αλλαγών που έγιναν μονομερώς από την ελληνική πλευρά. Μεταξύ των σημαντικότερων από τις διατάξεις που μονομερώς απαλείφθηκαν ξεχωρίζει ρύθμιση που έδινε το δικαίωμα στη νέα διοίκηση του ΟΛΠ να εκδίδει, όπως κάθε ιδιωτική εταιρεία, νέους κανονισμούς που αφορούν μεταξύ άλλων και τις εργασιακές σχέσεις.

Επιπλέον, ανάμεσα σε άλλα, καταγγέλλει πως το υπουργείο Ναυτιλίας διέγραψε την παράγραφο που υποχρεώνει τη δημόσια διοίκηση να ανταποκρίνεται εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος σε μελέτες που έχει καταθέσει η εταιρεία για την πραγματοποίηση έργων. Το εν λόγω σημείο, επισημαίνει η Cosco, θα έθετε «εν αμφιβόλω» ακόμα και την κατάθεση οικονομικής προσφοράς.

Καταργήθηκαν ρυθμίσεις που προέβλεπαν ότι οι τιμολογιακές πολιτικές που θα εφαρμόζει ο ΟΛΠ θα καθορίζονται με βάση την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και ότι μετά την ιδιωτικοποίηση η εταιρεία δεν θα υποχρεούται πλέον να ακολουθεί τις τυπικές διαδικασίες σύναψης δημόσιων συμβάσεων, όπως ισχύουν για το στενό και ευρύτερο Δημόσιο.

Καταργήθηκε η δυνατότητα εξώσεων (έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής) από χρήστες του λιμανιού, ενώ αφαιρέθηκε και ρύθμιση βάσει της οποίας το διαιτητικό δικαστήριο μπορούσε να επιλέγει εκείνο τον κανόνα εκδίκασης των όποιων διαφορών.

Σε μια προσπάθεια να εκτονώσει την κατάσταση και να πέσουν οι τόνοι, πηγές του Μαξίμου διαβεβαίωναν ότι πρόκειται να γίνουν βελτιώσεις, ενώ από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ έκανε λόγο για επουσιώδεις «νομοτεχνικές αλλαγές που έγιναν, που δεν αλλάζουν κάτι στη συμφωνία, αλλά που προς αποφυγή παρεξηγήσεων θα αποσαφηνιστούν».

Ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος στη Βουλή παραδέχτηκε ότι έχουν γίνει αλλαγές, προανήγγειλε νομοτεχνικές βελτιώσεις στο νομοσχέδιο. Υποστήριξε ακόμα πως στοχοποιείται προσωπικά από την Cosco.