Στο άρθρο 99 ζητεί να υπαχθεί και η Jet Oil

 
Στο άρθρο 99 ζητά να μπει υπαχθεί και η Jet Oil

Ενημερώθηκε: 01/07/16 - 21:28

Νέο "κανόνι" έσκασε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην αγορά, αυτή τη φορά σε αυτή των καυσίμων. Η εταιρεία Jet Oil κατέθεσε αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 του πτωχευτικού δικαίου. Η αίτηση φαίνεται να έχει κατατεθεί σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες στις 9 Ιουνίου και θα εκδικαστεί τον Νοέμβριο, ενώ την επόμενη μέρα η εταιρεία εξασφάλισε μέσω ασφαλιστικών μέτρων την προστασία από τους πιστωτές.

Η εταιρεία εμφανίζει υψηλό δανεισμό, τον οποίο όπως επισημαίνει στην αίτησή της αδυνατεί να εξυπηρετήσει. Επικαλείται την κρίση στην αγορά που έχει προκαλέσει ταμειακή αδυναμία.

Η εταιρεία πριν μερικά χρόνια είχε σημαντικό μερίδιο αγοράς, με περίπου 600 πρατήρια, το τελευταίο όμως διάστημα έχει περιορίσει σημαντικά την παρουσία του σήματός της, ενώ εδώ και αρκετές εβδομάδες κατέβαλε προσπάθειες προκειμένου να συνεχίσει την τροφοδοσία του δικτύου της.

Αξίζει να σημειωθεί πως η αγορά καυσίμων έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια πρωτόγνωρη κρίση με σημαντική υποχώρηση της αγοράς κατανάλωσης, λόγω του περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αλλά και της υπέρμετρης αύξησης της φορολογίας. Τα τελευταία χρόνια τα καύσιμα αποτέλεσαν την εύκολη λύση μέσω της αύξησης των ειδικών φόρων, ώστε να καλυφτούν οι τρύπες στον προϋπολογισμό, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις του κλάδου στην εγχώρια αγορά να καταγράψουν σημαντική πτώση. Ενδεικτικό της κατάστασης στην αγορά είναι ότι κατά την περίοδο της κρίσης εκτιμάται ότι έκλεισαν πάνω από 2,5 χιλ. πρατήρια.

Η χαριστική βολή δόθηκε με την επιβολή των capital controls, που επιδείνωσε ακόμη περισσότερο την κατάσταση σε εταιρείες που ήδη βρίσκονταν σε πίεση, όπως η Jet Oil.

Η Jet Oil ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του '60 από τους αδερφούς Κυριάκο, Γιώργο και Νίκο Μαμιδάκη.

Έχει στην ιδιοκτησία της το μεγαλύτερο ενιαίο αποθηκευτικό χώρο στα Βαλκάνια (πλην διυλιστηρίων, μέσω του οποίου εφοδιάζει το δίκτυό της στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και προωθεί τις εξαγωγές της προς τα Βαλκάνια, διαθέτει στόλο 33 Ι.Χ. βυτιοφόρων οχημάτων για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της, ενώ παράλληλα διαθέτει και στόλο 7 ιδιόκτητων εφοδιαστικών πλοιαρίων για τον ανεφοδιασμό των νησιών και των διαφόρων πελατών της (ακτοπλοΐα, ναυσιπλοΐα, αλιευτικά, κλπ) με καύσιμα ναυτιλίας.

Παράλληλα, μέσω του δικτύου των πρατηρίων της εμπορεύεται λιπαντικά και γράσα και μέσω θυγατρικών της έχει προχωρήσει σε επενδύσεις και ανάπτυξη σε χώρες των Βαλκανίων, όπως η Αλβανία, η Βουλγαρία, η Σερβία, το Κόσοβο και η πΓΔΜ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

 Τι συμφώνησαν "Μαρινόπουλος" - Εργαζόμενοι

Aνησυχεί το ΔΝΤ με τα "κανόνια" στην ελληνική αγορά που διογκώνουν την ανεργία

Στο πλευρό των εργαζόμενων της εταιρείας "ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ", η ΓΣΕΕ

Δεν υπάρχουν εκκρεμείς απαιτήσεις από την εταιρεία «Μαρινόπουλος», διευκρινίζει η εταιρεία «Στέλιος Κανάκης»

Μίχαλος: Εάν «σκάσει» η «Μαρινόπουλος», θα είναι η Lehman Brothers της Ελλάδας