Το νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης υπερψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν επί της αρχής το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εσωτερικών.
Κλείνοντας τη συζήτηση, ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, ανέφερε ότι μετά την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας ξεκινά πλέον η φάση εφαρμογής του νέου πλαισίου.
Όπως ανακοίνωσε, στο υπουργείο Εσωτερικών θα δημιουργηθεί ειδική διαδικτυακή πλατφόρμα, στην οποία θα αναρτώνται σε διαρκώς επικαιροποιημένη μορφή οι ισχύουσες διατάξεις, καθώς και συνοδευτικό ενημερωτικό υλικό, απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα και οδηγοί εφαρμογής, προκειμένου να διευκολυνθούν οι δημοτικές αρχές στην υλοποίηση του νέου Κώδικα.
Ο υπουργός υποστήριξε ακόμη ότι, μετά τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για την ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ κράτους και αυτοδιοίκησης, με παράλληλη μεταφορά των αναγκαίων οικονομικών πόρων, υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού.
Αναφερόμενος, τέλος, στην πρόταση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη, για την πιλοτική απόδοση των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος υποστήριξε ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα ευνοούσε δήμους με ακίνητα υψηλής εμπορικής αξίας, όπως η Γλυφάδα, ενώ, όπως είπε, περίπου το 90% των δήμων της χώρας θα εισέπραττε μικρότερα ποσά από εκείνα που λαμβάνει σήμερα μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ).