Παρέλαση με Rafale και αναβαθμισμένα F-16VViper για την Πολεμική Αεροπορία

 
RAFALE F3R

Ενημερώθηκε: 05/09/22 - 07:20

​Κυριολεκτικά, σε έναν άτυπο μεν, ουσιαστικό δε «αγώνα δρόμου» έχει υποδυθεί η Πολεμική Αεροπορία ώστε να εντάξει το δυνατό γρηγορότερα στη δύναμή της τα πρώτα νέα, εντελώς καΙνοΎργια, μαχητικά αεροσκάφη Rafale F3R, στο πλαίσιο υλοποίηση της υπάρχουσας συμφωνίας, καθώς και τα πρώτα αναβαθμισμένα F-16VViper, ώστε – ει δυνατό – αυτά να μπορέσουν να πετάξουν με τους αεροπορικούς σχηματισμούς στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου της Θεσσαλονίκης!

​Μπορεί να ακούγεται δύσκολο, που είναι, αλλά δεν είναι ακατόρθωτο και το πιο σημαντικό δεν ενέχει αλλαγές στους υπάρχοντες προγραμματισμούς ή σε θέματα ασφάλειας πτήσεων.

​Ας δούμε πως έχει η κατάσταση.

​Με βάση την υπάρχουσα συμφωνία με τους Γάλλους, από τον Σεπτέμβριο του 2022 η ΠΑ θα αρχίσει να παραλαμβάνει στη Γαλλία τη δεύτερη εξάδα των μαχητικών Rafale, που θα είναι τα ολοκαίνουργια, από τη γραμμή παραγωγής της κατασκευάστριας εταιρείας Dassault Aviation. Όπως και με την πρώτη εξάδα των μεταχειρισμένων, που παρελήφθησαν και ήδη χρησιμοποιούνται σε φουλ ρυθμούς για την εκπαίδευση του προσωπικού, πιλότων και τεχνικών, και η εξάδα των καινούργιων Rafale θα αποτελείται από 4 μονοθέσια και 2 διθέσια αεροσκάφη.

Το «ερώτημα» που έχει προκύψει είναι αν η Π.Α. θα τα παραλαμβάνει ένα-ένα κάθε μήνα, ή ανά δύο κάθε δίμηνο, ή τέλος όλη η εξάδα να έλθει μαζί όπως έγινε και με την πρώτη στις 19 Ιανουαρίου 2022. Και αυτό γιατί αν έρχεται το κάθε αεροσκάφος αμέσως μετά την επίσημη αποδοχή της παράδοσής του στη Γαλλία είναι λίγο παράξενο από πλευράς ασφάλειας πτήσεων να πετά ένα μαχητικό ολομόναχο. Ως γνωστό, ο μικρότερος επιχειρησιακός αεροπορικός σχηματισμός μαχητικών είναι το «ζευγάρι». Πολύ περισσότερο στην περίπτωση αυτή, που πρόκειται για ένα νέο ουσιαστικά αεροσκάφος για την Π.Α., και μάλιστα τα πρώτα ολοκαίνουργια. Ο προβληματισμός αυτός οδηγεί στην άλλη άποψη ότι καλύτερα είναι τα μαχητικά να πετούν στην Τανάγρα μία φορά το δίμηνο σε «ζευγάρι». Στην περίπτωση αυτή, που είναι και η πιο πιθανή την παρούσα χρονική στιγμή, προλαβαίνουν οριακά να φτάσουν στην Ελλάδα και να πετάξουν στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Τέλος για όσους υποστηρίζουν να έλθουν και τα έξι μαζί, η άποψη αυτή συγκεντρώνει τις λιγότερες πιθανότητες για πολλούς λόγους, κυρίως γιατί τότε θα πρέπει να στέλνεται το προσωπικό, ιπτάμενο και τεχνικό, για εκπαίδευση και υποστήριξη των αεροσκαφών στη Γαλλία, πράγμα δύσκολο από επιχειρησιακής και ασύμφορο από οικονομικής πλευράς, γι’ αυτό και όπως είπαμε η «λύση» αυτή συγκεντρώνει τις λιγότερες πιθανότητες!

Αναφορικά με την παράδοση των πρώτων αναβαθμισμένων F-16V Viper στην Πολεμική Αεροπορία από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), η κατάσταση είναι διαφορετική και σαφώς πολύ πιο «εύκολη» από την προαναφερθείσα των Rafale.

Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες πάνω στα πρώτα αεροσκάφη και μάλιστα σε χρόνους νωρίτερα του προβλεπόμενου. Και έχει γίνει εξαιρετική δουλειά. Το θέμα, αν μπορεί να λεχθεί ότι κάτι τέτοιο αποτελεί «θέμα», είναι να βρεθεί η κατάλληλη χρονική συγκυρία ώστε να παραδοθούν τα αεροσκάφη αυτή στην Π.Α. καθώς η στιγμή αυτή που αναμενόταν χρόνια, είναι φυσικά εξαιρετικά σημαντική τόσο για την ΕΑΒ, όσο και για την Π.Α. και γενικότερα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, των οποίων αποτελεί “gamechanger”! Η εκτίμηση πάντως είναι ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα έχουμε – τουλάχιστον – την παράδοση των πρώτων 2 αναβαθμισμένων F-16V στην Πολεμική Αεροπορία και έπεται η συνέχεια. Αν γίνει αυτό, που δεν υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος να μη γίνει, τότε θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι αυτά θα μπουν αμέσως στην υπόθεση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ιπτάμενου και εδάφους, και στο πλαίσιο αυτό εκτιμάται ότι θα πετάξουν και στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, καθώς ΚΑΙ οι πτήσεις αυτές εντάσσονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της (κάθε) Μοίρας.

Ευχή να πάνε όλα κατ’ευχή και όλοι οι Έλληνες να καμαρώσουμε τα νέα αποκτήματα της ΠΑ στην παρθενική τους εμφάνιση στη χώρα μας

«Ιχνηλάτης»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ