BMW X1 sDrive 18i : Για απαιτητικούς οικογενειάρχες (ΦΩΤΟ)

 
BMW X1 sDrive 18i : Για απαιτητικούς οικογενειάρχες

Ενημερώθηκε: 19/10/16 - 11:33

Του Πέρι Χαλάτση

Υπάρχουν φορές που οδηγείς ένα πολύ καλό αυτοκίνητο και προβληματίζεσαι. Δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις και σε τι πρέπει να δώσεις προτεραιότητα. Δεν ξέρεις πόσο μπορείς να αδικήσεις το αυτοκίνητο αν παραβλέψεις μια λεπτομέρεια.

Τα αυτοκίνητα που είναι πολύ «φορτωμένα» με ηλεκτρονικό εξοπλισμό, από τη μια σου προσφέρουν τη μεγαλύτερη ασφάλεια που μπορεί να έχεις και από την άλλη σου δημιουργούν πονοκέφαλο όταν ξεχνάς να αξιοποιήσεις την... λεπτομέρεια. Αυτό δηλαδή που κάνει τη διαφορά.

Ένα από τα στολίδια του σήμερα είναι η X1 sDrive 18i της BMW. Είναι ένα αυτοκίνητο «ραμμένο» στα δικά μας μέτρα. Στα ελληνικά μέτρα που η φορολογία εξαρτάται από τις προσωπικές ορέξεις του κάθε υπουργού.
Δοκίμασα πρόσφατα την BMW X1 sDrive 18i auto. Για να μην σας τρελαίνω με κωδικούς και μικρά γραμματάκια θα σας τα πω όσο πιο απλά μπορώ.

Η νέα Χ1 το μόνο κοινό που έχει την πρώτης γενιάς Χ1 είναι το γράμμα Χ και ο αριθμός 1.

Όλα τα άλλα είναι καινούργια.

Είναι ένα αυτοκίνητο «παντός» εδάφους, ιδανικό για μεγάλα ταξίδια χωρίς να κουράζει όμως στην πόλη.

Η νέα X1 επαναπροσδιορίζει το DNA ενός Sports Activity Vehicle στην premium compact αγορά.

Δεν είναι τυχαίο ότι αρκετοί από τους συναδέλφους που ταξίδεψαν μαζί μου με την νέα BMW X1 sDrive 18i , νόμιζαν ότι πρόκειται για τουλάχιστον δίλιτρη έκδοση.

Στον στάνταρ εξοπλισμό θα βρείτε το A/C , το ηχοσύστημα με θύρες USB και AUX-in, και το λειτουργικό σύστημα iDrive με οθόνη 6.5-ιντσών στο ταμπλό που «φιλοξενεί» ένα εύχρηστο navigator.

Γρήγορο, άνετο, ασφαλές . Το τρίπτυχο της επιτυχίας.

Για να καταλάβεις όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχει το αυτοκίνητο πρέπει να έχεις μπλοκάκι, να σημειώνεις τα πάντα και μετά το «φροντιστήριο» να εφαρμόζεις κάθε τι που υπάρχει στο στάνταρ εξοπλισμό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο από τον μέσο αλλά και από το γρήγορο οδηγό.

Η νέα X1 έχει δυναμική όψη.

Φυσικά και σε μπερδεύει το σύνολο του αυτοκινήτου που είναι σαφώς ψηλότερο από άλλα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας. Θυμίζει όμως περισσότερο για SUV και λιγότερο για station wagon ή πολυμορφικό. Το νέο μοντέλο έχει αυξηθεί σε ύψος συγκριτικά με τον προκάτοχό του (+53 mm). Τα υπερυψωμένα καθίσματα (+36 mm μπροστά, +64 mm πίσω) βοηθούν οδηγό και επιβάτες να βλέπουν καλύτερα στο δρόμο.

Ο χώρος των γονάτων πίσω έχει αυξηθεί κατά 37 mm στη στάνταρ έκδοση και μέχρι 66 mm με το προαιρετικά ρυθμιζόμενο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 505L είναι κατά 85L μεγαλύτερος από αυτόν του προηγούμενου μοντέλου

Είναι σπορτίβικο με δυνατό κινητήρα αλλά πάνω από όλα οικογενειακό με μεγάλους χώρους και έξυπνες θήκες στο εσωτερικό.

Τέλειο σε φινίρισμα και γεμάτο σε τεχνολογία

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ένας σύγχρονος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος κινητήρας 1.499 κ.εκ ( EU6) που αποδίδει 136 ίππους ( με ροπή στρέψης 220 Nm). Το κιβώτιο από τα καλύτερα της αγοράς, αυτόματο 6 σχέσεων. Η κίνηση είναι στους μπροστινούς τροχούς και η οδηγική του συμπεριφορά άριστη. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η επιτάχυνση από 0-100 χιλιόμετρα επιτυγχάνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα. Η τελική του αγγίζει τα 200 χλμ.

Και τώρα αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τους Έλληνες 

Η κατανάλωση. Η εργοστασιακή μέτρηση στις πιο ιδανικές συνθήκες οδήγησης είναι 5,3 λίτρα στα 100 χλμ. Στο δικό μας αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη έγραψε 7.6 λίτρα. Αρκετά καλή ένδειξη αν υπολογίσουμε και τα αμέτρητα σταμάτα – ξεκίνα. Οι εκπομπές ρύπων είναι 124 g/km. Σύμφωνα με τους κατασκευαστές ανάμεσα στο σημερινό και στο απερχόμενο μοντέλο η κατανάλωση και οι ρύποι έχουν μειωθεί μέχρι 17%.

Μου άρεσε ιδιαίτερα το σύστημα Head –Up Display που προβάλει πληροφορίες στον οδηγό μέσα στο παρ μπριζ. Ο οδηγός έχει πάντα μπροστά του δύο ενδείξεις. Η πρώτη είναι με ποια ταχύτητα κινείται και η δεύτερη ποια είναι το επιτρεπόμενο όριο. Σημειώστε τα συστήματα Head-Up Display και Driving Assistant Plus.

Έχει ακόμη ρύθμιση ταχύτητας ενώ αναγνωρίζει την απόσταση από το μπροστινό όχημα. Όταν το προπορευόμενο ΙΧ επιβραδύνει, αυτόματα επιβραδύνει και η X1 sDrive.

Αντίθετα αν ο δρόμος είναι ανοικτός και η ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός είναι μεγαλύτερη τότε αναπτύσσει από μόνο του το αυτοκίνητο ταχύτητα μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη.

Για τους πιο απαιτητικούς οδηγούς η BMW προτείνει ένα προνομιακό πακέτο εξοπλισμού , το xLine Advanced που διαθέτει για την έκδοση sDrive 18i μεταλλικό χρώμα και αυτόματο κιβώτιο με προτεινόμενη τιμή 36.820 ευρώ.

Η X1 sDrive 18i της BMW ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που αφιέρωσα αρκετό χρόνο για να βρω κάτι που να μην μου αρέσει. Και τελικά το βρήκα .

Τι είναι;
Όταν κάνεις όπισθεν ανοίγει η κάμερα οπισθοπορείας και σε καθοδηγεί για το χώρο και τις αποστάσεις. Όμως όταν ρίξεις το βλέμμα σου στο δεξί καθρέφτη εκεί μπερδεύεσαι γιατί ο καθρέφτης αλλάζει ύψος και σου δείχνει χαμηλά το δρόμο με αποτέλεσμα να μην έχει καλή αίσθηση στο τι υπάρχει ,στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου. Αυτό είναι το μοναδικό μειονέκτημα που εντόπισα.