Peugeot 2008 1.5 BlueHDI : Χώροι και οικονομία στην κατανάλωση το έφεραν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων

Peugeot 2008 1.5 BlueHDI : Χώροι και οικονομία στην κατανάλωση το έφεραν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων
Ενημερώθηκε: 16/04/21 - 13:15

Σήμερα όλοι οι καταναλωτές είναι διαβασμένοι και ξέρουν τι ζητούν από αυτό που αγοράζουν. Όταν οι νέοι αγοραστές αυτοκινήτων φτάνουν στις εκθέσεις έχουν άποψη για το μοντέλο που επιλέγουν.

Στην ελληνική αγορά το δημοφιλές Peugeot 2008, το πρώτο τρίμηνο του 2021 κέρδισε τη μερίδα του λέοντος. Είναι πρώτο με διαφορά σε μερίδιο αγοράς στην κατηγορία του και στα δύο κανάλια πώλησης (εταιρικές και λιανικές).

Οι επιλογές από πλευράς κινητήρων για τη γκάμα του 2008 ,είναι η βενζίνη, το πετρέλαιο και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Όλοι οι κινητήρες είναι εναρμονισμένοι με τις τελευταίες προδιαγραφές εκπομπών EURO6. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης ενσωματώνουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της PEUGEOT και διαθέτουν σύστημα Start&Stop, φίλτρο μικροσωματιδίων και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2.

Το αυτοκίνητο που σας παρουσιάζουμε, το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI με τους 130 ίππους στην έκδοση S&S EAT8 ALLURE, είναι ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα γι αυτούς που θέλουν αξιοπιστία, χώρους και οικονομία στην κατανάλωση.

Ευρύχωρο

Το 2008 «πατάει» στην εξελιγμένη πλατφόρμα CMP του Groupe PSA. Έχει μήκος 4.300 mm, πλάτος 1.855 mm (με τους καθρέφτες) , ύψος 1.530 mm. Το μεταξόνιο του είναι 2.605 mm πράγμα που δίνει μεγαλύτερη άνεση στους πίσω επιβάτες ενώ παράλληλα προσφέρει 434 λίτρα στο χώρο των αποσκευών. Να επισημάνουμε ότι έχει δύο επίπεδα στο χώρο αποσκευών. Στον από κάτω χώρο μπορούν να τοποθετηθούν μικρά και εύθραυστα αντικείμενα ενώ στον από πάνω βαλίτσες η άλλα βαριά αντικείμενα.

Η μάσκα και τα μεγάλα φώτα είναι επιβλητικά. Για τα πίσω φώτα να σας επισημάνω ότι στην έκδοση του 3008 εντυπωσίασαν. Οι Γάλλοι σχεδιαστές στο 2008 προχώρησαν ακόμη πιο επιθετικά. Έτσι τα πίσω φώτα είναι πιο λεπτά, πιο κομψά και δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα. Βέβαια αυτά είναι λεπτομέρειες.

ρ

Στο εσωτερικό

‘Όλα όσα θα συναντήσετε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μελετημένα για να κάνουν τη ζωή των επιβατών πιο άνετη. Από το εξαιρετικό Peugeot i-Cockpit που εξασφαλίζει άνεση και ασφάλεια για τον οδηγό μέχρι τα άνετα και αναπαυτικά καθίσματα.

Μπροστά και δεξιά του οδηγού υπάρχει ο υπερυψωμένος τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η κεντρική οθόνη αφής 7'' και 10'' ιντσών είναι εύκολη στο χειρισμό της. Στο τιμόνι που είναι μικρής διαμέτρου υπάρχουν ενσωματωμένα τα περισσότερα χειριστήρια.

Οι διακόπτες στην οθόνη πολυμέσων είναι με τεχνολογία αφής.

Μοναδικό για την κατηγορία του είναι το επίπεδο εξοπλισμού και ο αριθμός συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης που προέρχονται από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών όπως για παράδειγμα το Drive Assist Plus (σύστημα ημι αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) η το Auto Park Assist.

Τελευταίας γενιάς είναι το αυτόματο σύστημα πέδησης εκτάκτου ανάγκης με camera και radar το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενο εμπόδιο. Από πλευράς ασφάλειας και άνεσης οι Γάλλοι έχουν ανεβάσει αρκετά τον πήχη των απαιτήσεων.

Έχει ακόμη ενεργό σύστημα προειδοποίησης και διόρθωσης ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός αφαιρεθεί η κοιμηθεί το αυτοκίνητο δεν βγαίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας (εφ όσον υπάρχουν διαγραμμίσεις στο δρόμο).Όλα αυτά τα βοηθήματα ,είναι ο καλός αόρατος «συνοδηγός» του σύγχρονου οδηγού.

ρ

Στο δρόμο

Ο οδηγός ρυθμίζει το κάθισμα και το τιμόνι στα ύψος που θέλει για να έχει καλό οπτικό πεδίο. Χωρίς να βγάλει το κλειδί από την τσέπη του, πατάει το κουμπί εκκίνησης, ο κινητήρας παίρνει μπροστά και το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI ξεκινάει γλυκά και σχεδόν αθόρυβα.

Στην εθνική οδό η πετρελαιοκίνητη έκδοση που αποδίδει 130 ίππους είναι ότι καλύτερο υπάρχει για μεγάλα ταξίδια. Αλλά και στους επαρχιακούς «φιδίσιους» δρόμους το 2008 1.5 BlueHDI, παρά τα 1310 κιλά που ζυγίζει δεν σε προβληματίζει. Συμπληρώστε και το βάρος από τέσσερα άτομα και τις αποσκευές.

Σημαντικό είναι ότι το άκαμπτο πλαίσιο περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το αυτοκίνητο «πατάει» στην άσφαλτο, στρίβει υποδειγματικά και φρενάρει τέλεια.

Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται και δεν μεταφέρονται στο εσωτερικό κάνοντας ακόμη πιο ξεκούραστο το ταξίδι. Στο χωμάτινο δρόμο ο οδηγός δεν ανησυχεί μήπως βρει από κάτω γιατί έχει 17 εκατοστά απόσταση. Αρκετά καλά για SUV αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.Είναι σημαντικό στον οδηγό να ξέρει το οδόστρωμα αλλά και τον τρόπο που θα κινηθεί για να διαλέξει ένα από τα προγράμματα (Eco,Normal, Sport). Η έκδοση Sport μου άρεσε περισσότερο αλλά ανεβάζει την κατανάλωση. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η κατανάλωση είναι περίπου 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Όμως αν προσθέσουμε τα 1.310 κιλά του αυτοκινήτου και το βάρος τεσσάρων ατόμων με αποσκευές η κατανάλωση ξεπερνάει τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Που και σ αυτά τα επίπεδα θεωρείται ότι είναι πολύ καλή. Γι αυτό μπορούμε να πούμε ότι το 2008 με τον 1.5 κινητήρα πετρελαίου είναι από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις για το 2008 1.5 BlueHDI 130. Η ιπποδύναμη είναι 130 PS στις 3.700 σ.α.λ. Η ροπή είναι 300 Nm στις 1750 σ.α.λ μ. Σημειώστε ακόμη 195 χιλιόμετρα τελική, 9.3’’ επιτάχυνση από 0-100 χλμ και μέση κατανάλωση 3.8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τέλος οι εκπομπές ρύπων είναι 100 γρ./χλμ (CO2).

Το πιο πλούσιο σε έκδοση αυτοκίνητο της δοκιμής μας (1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 ALLURE), με την νέα εμπορική πολιτική σήμερα κοστίζει 30.000 ευρώ. ‘Όμως μπορείτε να βρείτε το 2008 και στην έκδοση 1.2 PureTech 100hp S&S Active που οι τιμές του ξεκινούν από 19.000 ευρώ.

ρ