Καθηλωμένα 14 από τα 18 αεροσκάφη Καναντέρ της Πυροσβεστικής

 
Καθηλωμένα 14 από τα 18 αεροσκάφη Καναντέρ της Πυροσβεστικής-Ευχή να μην αρχίσουν πρόωρα οι πυρκαγιές

Ενημερώθηκε: 21/05/18 - 15:33

Σοβαρότατα προβλήματα με τη διαθεσιμότητα των πυροσβεστικών αεροσκαφών Καναντέρ αλλά και των επίγειων μέσων καταγράφονται μόλις δέκα ημέρες προτού μπει ο Ιούνιο.

Και φυσικά όλοι εύχονται να μην ξεκινήσουν πρόωρα πυρκαγιές, γιατί θα έχουμε μεγάλα προβλήματα,αφού από τα συνολικά 18 αεροσκάφη Καναντέρ (11 CL-215 και 7 CL-415) που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, είναι έτοιμα να πετάξουν σε αποστολή κατάσβεσης πυρκαγιών τα 4 (2 CL-215 και 2 CL-415)!

Ο προγραμματισμός για τα τέλη Μαΐου θέλει να παραδίδονται το πολύ ακόμη δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη στη διάθεση του Πυροσβεστικού Σώματος, που έχει και την ευθύνη του επιχειρησιακού σχεδιασμού. Από εκεί και πέρα, αβεβαιότητα και αναμονή. Πληροφορίες από το ΓΕΑ αναφέρουν πως στην καλύτερη των περιπτώσεων ίσως στα τέλη Ιουνίου να βρίσκονται σε επιχειρησιακή διαθεσιμότητα έξι ή επτά CL-215 και τέσσερα ή το πολύ πέντε CL-415. Όσον αφορά τα πτητικά μέσα του Πυροσβεστικού Σώματος, αυτά που διαθέτει και αυτά που μισθώνει είναι περισσότερα κατά τρία ελικόπτερα.Όπως έχει τονίσει ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, έχουν εξασφαλιστεί έγκαιρα ένα παραπάνω ελικόπτερο βαρέος τύπου (4 αντί 3) και δύο παραπάνω μεσαίου τύπου (9 αντί 7).

Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία

Αναφορικά με την εξέλιξη των εργασιών επισκευής των Καναντέρ, αυτή τη στιγμή έξι αεροσκάφη του παλαιού τύπου CL-215 είναι στην και άλλα τρία στις μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ από τα νεότερου τύπου CL-415 δύο αεροσκάφη βρίσκονται στα υπόστεγα της ΕΑΒ και άλλα τρία στην Ελευσίνα. Τα συνολικά έξι αεροσκάφη που επισκευάζουν οι τεχνικοί της Π.Α. είναι αυτά που έχουν τις μικρότερες και αντιμετωπίσιμες ζημιές και αυτά θα τεθούν πρώτα σε υπηρεσία.

Ανακατασκευή

Δημοκρατίας

Τα Καναντέρ που είναι στην ΕΑΒ σύμφωνα με ρεπορτάζ της , αντιμετωπίζουν προβλήματα κυρίως με τον κινητήρα τους. Εστάλησαν στις ΗΠΑ 12 κινητήρες για να ανακατασκευαστούν, να έρθουν εγκαίρως και να τοποθετηθούν στα αεροσκάφη, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο δυνατό τα προβλήματα. Το κόστος ανακατασκευής των κινητήρων θα αγγίξει τα 9.000.000 ευρώ και είχε ανακοινωθεί ότι θα παραδοθούν σταδιακά από τον Απρίλιο έως τον Μάιο. Οι πληροφορίες όμως αναφέρουν πως αυτό δεν έχει γίνει (τουλάχιστον για όλους τους κινητήρες), με συνέπεια να παρατείνεται η παράδοση των Καναντέρ. Αξίζει δε να σημειωθεί πως από τη στιγμή που θα έρθει στην Ελλάδα ένας κινητήρας θα πρέπει να συναρμολογηθεί από τους τεχνικούς της και ακολούθως να γίνουν όλες οι δοκιμές στο έδαφος και στον αέρα. Χρειάζεται δηλαδή επιπλέον χρόνος.

Οι τεχνικοί της ΕΑΒ αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες, καθώς ανταλλακτικά για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι επισκευές δεν υπάρχουν. Αλλο ένα σημαντικό στοιχείο, ωστόσο, είναι η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στην Αεροπορική Βιομηχανία, καθώς τα τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν πολλοί τεχνικοί, δεν προσλήφθηκε νέο προσωπικό και επιλέχθηκε να λειτουργήσει η εταιρία με εργολάβους. Αυτό είχε ως συνέπεια πολλά προγράμματα της ΕΑΒ, όπως και η συντήρηση των Καναντέρ, να βγαίνουν εκτός χρονοδιαγραμμάτων.

"

Για να αντιμετωπιστούν μάλιστα οι αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν τόσο στον τομέα της επιτήρησης όσο και στον τομέα της κατάσβεσης, θα διατεθούν, όπως κάθε χρόνο, σε πολλά σημεία ανά την επικράτεια τα μικρά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας Pezetel, ενώ είναι πιθανό να αναλάβουν δράση και πάλι κάποια από τα ελικόπτερα Σινούκ του Στρατού.