Πάνω από 1.000 παραβάσεις σε τέσσερις ημέρες: «Πρεμιέρα» με ισχυρό αποτύπωμα για τις κάμερες AI στους δρόμους της Αττικής

 
εξυπνες καμερες

Ενημερώθηκε: 22/12/25 - 08:13

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα πρώτα στοιχεία από τη δοκιμαστική λειτουργία του νέου συστήματος καμερών τεχνητής νοημοσύνης στην Αττική, που τέθηκε σε εφαρμογή την προηγούμενη εβδομάδα. Μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, από την Τρίτη έως και την Παρασκευή, η κάμερα στη Λεωφόρο Συγγρού κατέγραψε περισσότερες από 1.000 παραβάσεις που αφορούν τη χρήση κινητού τηλεφώνου και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, ενώ εντοπίστηκαν περίπου 800 περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας σε τμήμα με όριο τα 90 χλμ./ώρα.

Σημαντικός αριθμός επικίνδυνων παραβάσεων καταγράφηκε και σε άλλους κομβικούς οδικούς άξονες: 480 οδηγοί πέρασαν με κόκκινο στη διασταύρωση της Λεωφόρου Μεσογείων με τη Χαλανδρίου, ενώ ακόμη 285 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη σημειώθηκαν στη συμβολή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την οδό Τήνου.

«Έπιασαν δουλειά» στους δρόμους οι 8 κάμερες ΑΙ που λειτουργούν πιλοτικά, πάνω από 1.000 παραβάσεις σε 4 ημέρες

Η πιλοτική εγκατάσταση αφορά οκτώ σημεία αυξημένης επικινδυνότητας στην Αττική, τα οποία επιλέχθηκαν έπειτα από εισήγηση της Ελληνική Αστυνομία. Πρόκειται για τις πρώτες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης που τοποθετούνται στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας και εντάσσονται στο ευρύτερο σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού της οδικής ασφάλειας που υλοποιεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στο επόμενο στάδιο, οι κάμερες θα διασυνδεθούν πλήρως με τα συστήματα της Τροχαίας.

Τα σημεία όπου λειτουργούν πιλοτικά οι κάμερες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το κέντρο της Αθήνας (Πανεπιστημίου – Λ. Βασ. Σοφίας), τη Λεωφόρο Μεσογείων στην Αγία Παρασκευή, τη Λ. Μαραθώνος στη Ραφήνα, τη Λ. Συγγρού στην Καλλιθέα, καθώς και κομβικές διασταυρώσεις σε Άλιμο, Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, Ελληνικό-Αργυρούπολη και Φιλοθέη-Ψυχικό.

Σε δήλωσή του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου τόνισε ότι η κυβέρνηση περνά «από τα λόγια στην πράξη» σε ένα πεδίο που αποτελεί κεντρική προτεραιότητα για την κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης: τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Όπως υπογράμμισε, οι κάμερες είναι εμφανείς, λειτουργούν με σαφές θεσμικό πλαίσιο και στοχεύουν πρωτίστως στην αποτροπή επικίνδυνων συμπεριφορών, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, η χρήση κινητού, η μη χρήση ζώνης ή κράνους και η παράνομη κίνηση σε λωρίδες έκτακτης ανάγκης.

Η πιλοτική αυτή φάση συνδέεται άμεσα με το επόμενο μεγάλο βήμα της μεταρρύθμισης: τη δημιουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (Ε.Η.Σ.), το οποίο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία έως το Πάσχα. Μέσω του συστήματος, οι παραβάσεις θα καταγράφονται και θα διαχειρίζονται ψηφιακά, με εικόνα, βίντεο και χρονικά δεδομένα, πλήρως κρυπτογραφημένα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. Οι πολίτες θα ενημερώνονται μέσω της ψηφιακής θυρίδας στο gov.gr και θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ένστασης.

Στο πλήρες του εύρος, το δίκτυο θα αριθμεί περίπου 2.500 κάμερες: 2.000 σε σταθερά σημεία υψηλής επικινδυνότητας και 500 σε λεωφορεία για την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, ενώ επιπλέον κάμερες θα εγκαταστήσει και η Περιφέρεια Αττικής, σε διασύνδεση με το Ε.Η.Σ. Η αξιοποίηση τεχνολογίας αναγνώρισης πινακίδων με AI αναμένεται να επιταχύνει τον εντοπισμό των παραβατών και να καταστήσει άμεση ακόμη και την ψηφιακή αφαίρεση άδειας οδήγησης όπου προβλέπεται.

Κυβερνητικές πηγές εκτιμούν ότι το νέο πλαίσιο θα μειώσει τη γραφειοκρατία, θα ενισχύσει τη διαφάνεια και θα βελτιώσει σημαντικά την εισπραξιμότητα των προστίμων, που σήμερα παραμένει ιδιαίτερα χαμηλή. Παράλληλα, θα αποσυμφορήσει τις αστυνομικές αρχές, επιτρέποντάς τους να επικεντρωθούν περισσότερο στην πρόληψη, συμβάλλοντας μακροπρόθεσμα στη διαμόρφωση μιας πιο ώριμης κουλτούρας οδικής ασφάλειας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ