Το ιστορικό του μοιραίου Canadair - Πότε είχε παραληφθεί - Τα ατυχήματα με Canadair CL 215

 
Το μοιραίο Canadair είχε παραληφθεί το 1975, συντηρείτο κανονικά και ήταν πλήρως επιχειρησιακό

Πηγή Φωτογραφίας: EVIATHEMA.gr/EUROKINISSI

Ενημερώθηκε: 25/07/23 - 22:46

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

«Η απώλεια της ζωής των αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας και χειριστών του πυροσβεστικού αεροσκάφους, εν ώρα καθήκοντος και ενώ επιχειρούσαν να προστατεύσουν τις ζωές και τις περιουσίες των πολιτών, όπως και το περιβάλλον της πατρίδας μας, προκαλεί βαθύτατη θλίψη» τόνισε με δήλωσή του ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ.Νίκος Δένδιας αναφερόμενος στην απώλεια των δύο πιλότων της 355 Μοίρας. Και πρόσθεσε: «Η σκέψη μας βρίσκεται στις οικογένειές τους και στους συναδέλφους τους, στους οποίους απευθύνουμε τα πλέον ειλικρινή μας συλλυπητήρια».

Λίγη ώρα νωρίτερα ο Έλλην ΥΕΘΑ είχε μιλήσει τηλεφωνικώς με τον Κύπριο ομόλογό του Μιχάλη Γιωργάλλα, αλλά και με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, οι οποίοι του τηλεφώνησαν για να τον συλλυπηθούν για την τραγική απώλεια των δύο χειριστών.

​Από την πλευρά του ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κώστας Φλώρος, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο τουίτερ έγραψε τα εξής: «Ημέρα οδύνης για την Ελλάδα, τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Πολεμική Αεροπορία μετά την πτώση του Canadair CL-215 και την απώλεια του Σμηναγού (Ι) Χρήστου Μουλά και του Ανθυποσμηναγού (Ι) Περικλή Στεφανίδη, την ώρα που έδιναν μάχη για την κατάσβεση πυρκαγιάς στην Κάρυστο. Οι σκέψεις μας στους οικείους τους! Δεν υπάρχουν λόγια!»

​Ακόμα, ο πρώην Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ.Νίκος Παναγιωτόπουλος με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook έγραψε τα εξής: «Είτε σε μαχητικό, είτε σε πυροσβεστικό αεροσκάφος, οι χειριστές της ΠΑ είναι προσηλωμένοι στο καθήκον τους, τιμούν τον όρκο τους με αυταπάρνηση και ανδρεία. Η πτώση του CL-215 στην Κάρυστο οφείλεται στον αδυσώπητο πόλεμο με τις φλόγες που ξεπερνά τις φυσιολογικές αντοχές όλων μας. Στέρησε δύο Ίκαρους από την ΠΑ και δύο Ήρωες από τις οικογένειές τους. Αθάνατοι!»

​Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αείμνηστος Σμηναγός Χρ.Μουλάς, κυβερνήτης του αεροσκάφους, ήταν παντρεμένος και η σύζυγός του κυοφορούσε το παιδί τους, που τώρα θα γεννηθεί και δεν θα γνωρίσει ποτέ τον Ήρωα πατέρα του!​

​Το μοιραίο αεροσκάφος είχε αριθμό σειράς «1055» είχε απογειωθεί στις 11:44 από την Αεροπορική Βάση της Νέας Αγχιάλου, όπου είχε μετασταθμεύσει από την αρχή της πυροσβεστικής περιόδου και αφού πέταξε πάνω από τη Χαλκίδα έφτασε στην περιοχή της Καρύστου, όπου επιχειρούσε ως τις 14:45 που κατέπεσε και συνετρίβη, εκτελώντας την τελευταία ίσως βολή του, προτού επιστρέψει στη βάση του για ανεφοδιασμό. Δυστυχώς, δεν πρόλαβε. 

Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκε στην πρώτη παρτίδα των Canadair CL-215 που παραλήφθηκαν και εντάχθηκαν στη δύναμη της ιστορικής 355 Μοίρας, το διάστημα 1975-1977. Το συγκεκριμένο – συμφώνως με το προσωπικό μας αρχείο – είχεπαραληφθεί τον Δεκέμβριο του 1975. Ήταν δηλαδή 48 ετών αλλά συντηρείτο κανονικώς από τους τεχνικούς και ήταν πλήρως επιχειρησιακό. 

​Συνολικώς με το σημερινό δυστύχημα, έχουν σημειωθεί 10 πτώσεις αεροσκαφών CL-215 στη διάρκεια του σχεδόν μισού αιώνα πλήρους και συνεχούς επιχειρησιακής τους ζωής με τα χρώματα της Π.Α, που είχαν ως αποτέλεσμα 16 νεκρούς πιλότους της Μοίρας.

Αυτά είναι τα δυστυχήματα Ελληνικών CL-2151. 26/05/1977 – Ίσθμια Κορινθίας (s/n 1042)2. 18/07/1978 – Ιωάννινα (s/n 1050)3. 09/03/1984 – Αεροπορική Βάση Ελευσίνος (s/n 1015)4. 10/09/1992 – Κεχριές (s/n 1075)5. 22/08/1993 – Άνω Ροδίνη Αχαΐας (s/n 1064)6. 15/07/2000 – Αργαλαστή Πηλίου (s/n 1048)7. 06/07/2006 – Νέα Μάκρη (s/n 1112)8. 17/07/2015 – Νεάπολη Λακωνίας (s/n 1070)9. 26/06/2016 – Δερβενοχώρια (s/n 1111)10. 25/07/2023 – Κάρυστος  (s/n 1055)

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ