Πτέραρχος Θ.Μπουρολιάς:«…Η ΠΑ θα εξακολουθήσει τον συνεχή ανοδικό δρόμο, αποτελώντας τον σημαντικότερο ίσως πυλώνα στρατηγικής αποτροπής και διατήρησης της εθνικής μας ακεραιότητας, καθώς και ένα πολύτιμο εργαλείο στην άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής»

 
Πτέραρχος Θ.Μπουρολιάς:«…Η ΠΑ θα εξακολουθήσει τον συνεχή ανοδικό δρόμο, αποτελώντας τον σημαντικότερο ίσως πυλώνα στρατηγικής αποτροπής και διατήρησης της εθνικής μας ακεραιότητας, καθώς και ένα πολύτιμο εργαλείο στην άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής»

Ενημερώθηκε: 18/01/24 - 11:46

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Με εξαιρετικά συνοπτικό, δωρικό, αλλά ουσιαστικό τρόπο και λόγο παρουσίασε ο Επίτιμος πλέον Αρχηγός ΓΕΑ Πτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς τις δράσεις και τα επιτεύγματα – γνωστά και άγνωστα στο ευρύ κοινό – της Πολεμικής Αεροπορίας, κατά την παρελθούσα διετία που ηγείτο αυτής, μέσω της τελευταίας του Ημερησίας Διαταγής, την οποία ανέγνωσε στη διάρκεια της τελετής παραδόσεως – παραλαβής καθηκόντων του στον νέο Αρχηγό Αντιπτέραρχο (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, στη διάρκεια της τελετής που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Σχολής Ικάρων.

Επίσης, ΚΥΡΙΟΣ ως το τέλος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει ονομαστικώς το σύνολο των μελών της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσία υπό τις διαταγές των οποίων και σε συνεργασία με τους οποίους ηγήθηκε του ΓΕΑ την παρελθούσα διετία. «Αυτονόητο» μεν θα πει κάποιος, που όμως δεν γίνεται από όλους σε ανάλογες περιπτώσεις, που είτε ευχαριστούν «συλλήβδην», χωρίς ονόματα, είτε πιο …βολικά απλώς «ξεχνούν»!

Λόγω του εξαιρετικού ενδιαφέροντος αυτού «απολογισμού πεπραγμένων» παρουσιάζουμε ολόκληρη την τελευταία ΗΔ του Πτεράρχου Μπουρολιά, με τις επισημάνσεις να είναι δικές μας για την καλύτερη ανάγνωση.

Ημερήσια Διαταγή του Επίτιμου Α/ΓΕΑ Πτεράρχου (Ι) Θ.Μπουρολιά

«Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί, Στρατευμένοι και Πολιτικό Προσωπικό.

Σε εκτέλεση σχετικής απόφασης του ΚΥΣΕΑ, με ιδιαίτερη συγκίνηση και περηφάνια παραδίδω σήμερα και τυπικά την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, μετά από 2 έτη στη θέση αυτή και 43,5 συναπτά έτη από την εισαγωγή μου στη Σχολή Ικάρων, φορώντας για τελευταία φορά την τιμημένη αυτή στολή του Έλληνα Αξιωματικού, αλλά και οδυνηρά αποχωριζόμενος τη φόρμα πτήσης μετά από 3800 ώρες σε μαχητικά αεροσκάφη Α-7 και F-16 στον ουρανό του αγαπημένου μας Αιγαίου.

Συμπληρώνεται σήμερα ένα ταξίδι υπέροχο, γεμάτο γνώσεις, πλούσιες εμπειρίες, μοναδικές συγκινήσεις, πολλές ευχάριστες αλλά και άλλες δύσκολες καταστάσεις, χωρίς να λείπουν και αρκετές θλιβερές στιγμές που είναι δυστυχώς συνυφασμένες με τη φύση του αεροπορικού επαγγέλματος. Όλα αυτά, αλλά και το γεγονός ότι βίωσα την τιμή να υπηρετήσω σε όλες ανεξαιρέτως τις θέσεις διοίκησης που προβλέπονται για έναν Ιπτάμενο, με αποκορύφωμα, εκτός από την Αρχηγία του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, τη Διοίκηση Πολεμικής Μοίρας και Πτέρυγας Μάχης, της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης και την Αρχηγία της Τακτικής Αεροπορίας, καθώς και της δυνατότητας να εξασκώ ενεργά τα πτητικά μου καθήκοντα καθόλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου και μέχρι και το ύπατο αξίωμα της ηγεσίας του όπλου, συνθέτουν το περίγραμμα μίας σταδιοδρομίαςγεμάτης με ένταση, πολλή προσπάθεια, αμέτρητες ώρες μελέτης και περισυλλογής, αδιάκοπη προσήλωση στην αποτελεσματική εκτέλεση της αποστολής και συνεχή αφοσίωση στον ύψιστο στόχο, αυτόν που αντικατοπτρίζεται μέσα από το ρητό μας, «Αιέν Υψικρατείν»!

Αισθάνομαι ιδιαίτερα περήφανος που όλα αυτά τα χρόνια υπήρξα ενεργό μέλος αυτού του οργανισμού και τελικά αξιώθηκα να ηγηθώ μίας Πολεμικής Αεροπορίας ισχυρής, κυρίαρχης, αποτρεπτικής, με τεράστια κοινωνική προσφορά και εξωστρέφεια, και που δίκαια έχει κατακτήσει περίοπτη θέση μεταξύ των πιο σύγχρονων Αεροποριών σε ΝΑΤΟϊκό, Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αυτή ακριβώς η ανάγκη για μία ισχυρή Πολεμική Αεροπορία προβάλει πιο επιτακτική από ποτέ σήμερα, στην ασταθή και ταραγμένη περιοχή που ζούμε, όπου οι συνεχείς ανακατατάξεις και προκλήσεις που εμφανίζονται στο γεωπολιτικό γίγνεσθαι, επιβάλλουν σχεδιασμό, εγρήγορση, και ετοιμότητα για εξασφάλιση της επιζητούμενης υπεροχής. Όλοι μαζί δουλέψαμε συντονισμένα και συγκροτημένα για να εξασφαλίσουμε μία Αεροπορία κατάλληλα εξοπλισμένη, οργανωμένη και εκπαιδευμένη, με σύγχρονο διακλαδικό και διαλειτουργικό πνεύμα, σαφή επιχειρησιακή κατεύθυνση και ενεργό γεωστρατηγικό προσανατολισμό, εξασφαλίζοντας τη ζητούμενη αποτροπή αλλά και υποστηρίζοντας τα εθνικά συμφέροντα στην περιοχή.

Ο ρόλος της Πολεμικής Αεροπορίας στις εθνικές προσπάθειες για εξασφάλιση της στρατηγικής αποτροπής, για πολλές δεκαετίες έχει αποδειχθεί καθοριστικός αλλά και αποτελεσματικός, μέσα από τις χιλιάδες αναχαιτίσεις και αναγνωρίσεις απρόσκλητων ιπτάμενων εισβολέων, αλλά και με την άμεση εμπλοκή στις τρεις μεγάλες εθνικές κρίσεις με τη γείτονα που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια, τις οποίες βίωσα ως Ιπτάμενος Πολεμικής Μοίρας στις δύο πρώτες του 1987 και του ´96, και ως Αρχηγός της Τακτικής Αεροπορίας στην τελευταία του 2020. Επωμιζόμενος την ευθύνη εκτέλεσης των αεροπορικών επιχειρήσεων, ειδικότερα σε τέτοιες τεταμένες περιόδους, και έχοντας γνώση των αποτελεσμάτων από τα σύγχρονα πεδία των μαχών, αντιλαμβάνεται κάποιος πλήρως την τεράστια σημασία που διαχρονικά εξακολουθεί να έχει η εξασφάλιση της Αεροπορικής Υπεροχής, αλλά και τις οδυνηρές συνέπειες που αναμένεται να υποστεί αυτός που δεν είναι σε θέση να την πετύχει.

Με αυτή την αρχή ως οδηγό, τα δύο αυτά έτη

· Συνεχίσαμε τις προσπάθειες για τη βελτίωση των διαθεσιμοτήτων των υφιστάμενων μέσων, που τόσο είχε πληγεί από τις οδυνηρές επιπτώσεις της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, εκκινώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες για εξασφάλιση Εν Συνεχεία Υποστήριξης σε όλα τα μείζονα οπλικά συστήματα που διατίθενται, αλλά και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της Αεροπορίας με νέα μέσα και δυνατότητες.

· Έτσι, πριν από ενάμιση περίπου χρόνο ξεκινήσαμε την επίσημη διαδικασία για ένταξη ίσως στο πιο μεγαλεπήβολο πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών, με την εισαγωγή μας στην 5η γενιά μαχητικών αεροσκαφών μέσω του προγράμματος F-35, κατατάσσοντας έτσι την Πολεμική Αεροπορία στο κλειστό κλαμπ των χωρών που διαθέτουν το πιο σύγχρονο αεροσκάφος που επιχειρεί στον δυτικό κόσμο.

· Παράλληλα, το ίδιο διάστημα ξεκίνησε η παραλαβή των υπερσύγχρονων RAFALE, καθιστώντας σε σύντομο διάστημα τη Μοίρα που τα υποδέχτηκε πλήρως επιχειρησιακή και ετοιμοπόλεμη, απόλυτα ικανή να αναλάβει το σύνολο των αποστολών που επιτάσσουν τα εθνικά σχέδια,αλλάζοντας ουσιαστικά τους τοπικούς ποιοτικούς συσχετισμούς στον αέρα.

· Το ίδιο περίπου διάστημα αρχίσαμε να παραλαμβάνουμε τα πρώτα F16 VIPER, ένα άλλο μεγάλο εκσυγχρονιστικό πρόγραμμα που δίνει τεράστια δυναμική στην αποτελεσματικότητα της Αεροπορίας, έχοντας σήμερα αφομοιώσει ήδη τη νέα τεχνολογία που φέρει και συνεχίζοντας στην ενίσχυση της δεύτερης Πολεμικής Μοίρας με το πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό μαχητικό του τύπου που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

· Στο πλαίσιο περαιτέρω εκσυγχρονισμού της Αεροπορίας, έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό των F-16 BLK50, επιδιώκοντας τη μέγιστη δυνατή ομογενοποίηση του στόλου που αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη δυνατότητα υποστήριξης τόσο ποιοτικά και ποσοτικά όσο και οικονομικά, ενώ θα μεγιστοποιήσει την ικανότητα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας με το σύνολο σχεδόν των διατιθέμενων μέσων Αεράμυνας, δημιουργώντας ένα πλέγμα πολυεπίπεδης άμυνας εναντίον όλων των σύγχρονων απειλών.

· Για την περαιτέρω ενίσχυση αυτού του πλέγματος Αεράμυνας, έχουμε ξεκινήσει και είναι σε πορεία υλοποίησης η διαδικασία προμήθειας αριθμού υπερσύγχρονων RADAR, κατάλληλων να αποκαλύπτουν έγκαιρα όλες τις σύγχρονες απειλές. Με το νέο σχέδιο Αεράμυνας που αναπτύξαμε και υλοποιούμε, συνδυάζοντας και αναδιατάσσοντας κατάλληλα όλα τα συστήματα που διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, δημιουργούμε τις βέλτιστες προϋποθέσεις για εξασφάλιση της τοπικής επικράτησης στο Αιγαίο και για διασφάλιση ζωτικής σημασίας περιοχών στρατηγικού ενδιαφέροντος.

· Επιπρόσθετα, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε ολιστικά τα προβλήματα παλαιότητας και αδυναμίας υποστήριξης του υφιστάμενου στόλου των ελικοπτέρων Έρευνας – Διάσωσης, προχωρήσαμε στην έναρξη διαδικασίας αντικατάστασής τους με νέο σύγχρονο τύπο που πληροί τις τεθείσες προδιαγραφές και εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομοτεχνικά και επιχειρησιακά επιλογή, με γνώμονα τη δυνατότητα εκτέλεσης της αποστολής με οικονομικά βιώσιμο τρόπο.

· Στον τομέα της πτητικής εκπαίδευσης, αναπτύσσουμε ταχύτατα το Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, από τα πιο σύγχρονα και πρωτοποριακά διεθνώς, παρέχοντας πλήρη υλικοτεχνική υποστήριξη στον υπάρχοντα στόλο των αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης Τ-6 και προμηθεύοντας τα καινούρια υπερσύγχρονα τζετ Μ-346, που μαζί με ένα ολοκληρωμένο δίκτυο τελευταίας τεχνολογίας εξομοιωτών και λοιπών σύγχρονων μέσων και συστημάτων, εκτοξεύει την εκπαίδευση αέρος των Ικάρων μας σε άλλη διάσταση, καθιστώντας τους έτοιμους και ικανούς να αφομοιώσουν και εκμεταλλευτούν τα τεχνολογικά άλματα που η επερχόμενη γενιά μαχητικών εισαγάγει, αλλά και η σύγχρονη μορφή αεροπορικού πολέμου επιτάσσει. Με στόχο τη διεθνοποίηση του Κέντρου Εκπαίδευσης, δρομολογήσαμε τις απαραίτητες ενέργειες που, εφόσον εγκριθούν και χρηματοδοτηθούν, θα μας δώσουν τη δυνατότητα περαιτέρω παροχής πτητικής εκπαίδευσης σε τρίτες χώρες, καλύπτοντας ένα μεγάλο έλλειμμα που υπάρχει παγκοσμίως, προσδίδοντας σημαντικότατη στρατηγική υπόσταση στη Χώρα, αλλά και αποτελώντας μία σοβαρή πηγή εσόδων. Ήδη, είμαστε σε διαβουλεύσεις με αρκετές συμμαχικές και φίλες Αεροπορίες και οι προοπτικές εμφανίζονται πραγματικά πολύ ευοίωνες!

· Στοχεύοντας σε μία ολιστική προσέγγιση που θα εξασφαλίσει το καταλληλότερο ποιοτικά προσωπικό, εφαρμόζουμε πιλοτικά από φέτος καινούριο, ψηφιοποιημένο και ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης των υποψηφίων στη Σχολή Ικάρων, ενώ παράλληλα διαμορφώσαμε κατάλληλα το πτητικό πρόγραμμα αρχικής εκπαίδευσης, ώστε να εξασφαλίζεται ότι οι εκκολαπτόμενοι αεροπόροι μας θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στα επόμενα στάδια με αεροσκάφη Τ-6 και Μ-346, με τις ελάχιστες δυνατές αστοχίες.

· Παράλληλα, αναπροσαρμόσαμε την πτητική εκπαίδευση αρχικής διάθεσης στα αεροσκάφη F-16, τη ραχοκοκαλιά της δύναμης μαχητικών που διαθέτουμε, ώστε να πετύχουμε οικονομία κλίμακας και να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερο πτητικό έργο επ’ ωφελεία των Πολεμικών Μοιρών, για την καθαρά επιχειρησιακή εκπαίδευση των Ιπταμένων τους.

· Το πολυεπίπεδο όμως έργο μας δεν περιορίστηκε μόνο στις επιχειρήσεις και στην εκπαίδευση. Η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο μέσα από την καθημερινή εκτέλεση αποστολών Έρευνας – Διάσωσης, Αεροδιακομιδών και Αεροπυροσβέσεων, σε ένα περιβάλλον ιδιαίτερα δύσκολο, εξαιρετικά απαιτητικό και γεωμορφολογικά μοναδικό, σε συνδυασμό με τα ακραία αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής, λαμβάνει τεράστια σημασία και αξία, τόσο για τη διαφύλαξη της ζωής των πολιτών, όσο και για την προστασία της ατομικής και δημόσιας περιουσίας και του οικοσυστήματος, αναδεικνύοντας την τεράστια σπουδαιότητα εξασφάλισης και διασφάλισης ποσοτικά και ποιοτικά των εμπλεκόμενων αεροπορικών μέσων.

· Υπό το πρίσμα αυτό, η Τεχνική και Εφοδιαστική Υποστήριξη, εν μέσω μείζονων συρράξεων στην ευρύτερη περιοχή μας, που μαζί με τον κορονοϊό έχουν επηρεάσει δυσμενώς την παγκόσμια παραγωγικότητα, κλήθηκε να δώσει λύσεις με εξορθολογισμό των δαπανών και επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων, με πνεύμα ιδιαιτέρως οικονομοτεχνικό και διαχειριστικό. Μετά από τη μακρά και δυσβάσταχτη περίοδο της οικονομικής ύφεσης, που αναπόφευκτα επηρέασε και την Πολεμική Αεροπορία, με την αμέριστη συνδρομή της Πολιτείας καταφέραμε σταθερά και μεθοδικά να αυξήσουμε την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των Α/Φ και των Οπλικών Συστημάτων μας σε υψηλότερα επίπεδα, ξεπερνώντας τα συσσωρευμένα προβλήματα που είχε δημιουργήσει η εσωτερική και διεθνής κατάσταση.

· Η προσπάθεια όμως όλων αυτών των ετών και οι τεράστιες δυσκολίες και καθυστερήσεις που προκαλεί το ισχύον νομικό πλαίσιο προμηθειών, που σε πολύ μεγάλο βαθμό επηρεάζει άμεσα τους τιθέμενους στόχους διαθεσιμότητας των μέσων, αναδεικνύουν την αναγκαιότητα ανάληψης κατάλληλων νομοθετικών πρωτοβουλιών για την απλοποίηση μίας διαδικασίας που θεωρείται από τις πιο περίπλοκες, αντιπαραγωγικές και χρονοβόρες διεθνώς. Επιπρόσθετα, το παράδοξο να αντιμετωπίζονται οι συμβάσεις υποστήριξης των υφιστάμενων μέσων, όπως ακριβώς οι συμβάσεις προμήθειας νέων συστημάτων, ακολουθώντας τις ίδιες χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες, επιβάλλουν την αναγκαιότητα να τροποποιηθεί το ισχύον καθεστώς και να εξεταστεί η δυνατότητα να ενταχθεί το κόστος υποστήριξης στον λειτουργικό προϋπολογισμό των Γενικών Επιτελείων, εξασφαλίζοντας τις κατάλληλες συνθήκες για την απρόσκοπτη υποστήριξη των μέσων και τη σημαντική επιτάχυνση υλοποίησης των προγραμμάτων Εν Συνεχεία Υποστήριξης.

· Πέρα όμως από τα παραπάνω, για αυτό που ίσως αισθάνομαι την πιο μεγάλη ικανοποίηση είναι η δημιουργία και εκμετάλλευση της Μοίρας Συνθετικής Εκπαίδευσης, που ήδη με πρόσφατη απόφαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου αναβαθμίζεται σε Διεύθυνση του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής, αναγνωρίζοντας την τεράστια συμβολή που έχει στην άκρως ρεαλιστική και συνάμα ιδιαίτερα οικονομική τακτική εκπαίδευση των Ιπταμένων μας, προσφέροντας συνθήκες και καταστάσεις που μόνο σε περιβάλλον κανονικού πολέμου θα μπορούσαν να επιτευχθούν.

· Με πλήρη επίγνωση της αναγκαιότητας εισαγωγής της οικονομικής και δημοσιονομικής παραμέτρου στην οργάνωση και σχεδίαση της Αεροπορίας του μέλλοντος, ώστε η λειτουργία της, εκτός από αποτελεσματική να είναι και βιώσιμη, καταφέραμε μέσα σε μόλις τρία έτη να δημιουργήσουμε με ίδια μέσα και εντυπωσιακά μικρό κόστος, αυτό το θαυμαστό επίτευγμα πρωτοποριακής σύλληψης και καινοτόμου υλοποίησης, που προσφέρει τεράστιες δυνατότητες στη ρεαλιστική εκπαίδευση. Τέτοιες πρωτοβουλίες και καινοτομίες, πραγματικά αναδεικνύουν εν τοις πράγμασι τη στρατηγική μας επιλογή να επικεντρωθούμε μετ’ επιτάσεως τα δύο αυτά έτη στο τρίπτυχο «Πρωτοπορία – Καινοτομία – Όραμα», που απέφερε και άλλα απτά και μεγάλης επιχειρησιακής αξίας αποτελέσματα, όπως το Κινητό Σύστημα Τηλεπικοινωνιών που επίσης αναπτύχθηκε εκ του μηδενός από το ΕΤΗΜ, δίνοντας λύση σε ένα πάγιο πρόβλημα ασφάλειας και επιβιωσιμότητας όλων των τύπων επικοινωνιών που απαιτούνται στο σύγχρονο δικτυοκεντρικό περιβάλλον επιχειρήσεων. Τέτοια επιτεύγματα αναδεικνύουν και αποδεικνύουν το επίπεδο επαγγελματισμού, μόρφωσης και εφευρετικότητας του προσωπικού μας, αλλά και το μέγεθος και το εκτόπισμα του ανήσυχου ελληνικού πνεύματος.

· Μέσα από όλες αυτές τις προσπάθειες και δράσεις, αναδεικνύεται καθημερινά η εξωστρέφεια και ο στρατηγικός ρόλος της Χώρας, με την πολλαπλή συμμετοχή μας σε ασκήσεις στο εξωτερικό, αλλά και με την ανάληψη και διοργάνωση μεγάλων αεροπορικών ασκήσεων και δραστηριοτήτων διεθνούς εμβέλειας στην Ελλάδα.

· Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την υλοποίηση της πολυεθνικής άσκησης «Ηνίοχος», που έχει καθιερωθεί στο διεθνές αεροπορικό στερέωμα, καταθέτοντας ένα πλήρες σχέδιο, καταφέραμε να αναλάβουμε την πιο φιλόδοξη αεροπορική άσκηση της Συμμαχίας, τη RAMSTEIN FLAG 24, η οποία θα διεξαχθεί φέτος για πρώτη φορά στην Ευρώπη.

· Την ίδια περίοδο θα φιλοξενήσουμε τους Αρχηγούς όλων των Πολεμικών Αεροποριών της Ευρώπης στο πλαίσιο υλοποίησης της ετήσιας European Air Chiefs Conference (EURAC 24), αναδεικνύοντας τον ηγετικό ρόλο της πατρίδας μας στο διεθνές Αεροπορικό γίγνεσθαι, αλλά και προβάλλοντας παράλληλα την πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά.

· Παράλληλα, στο πλαίσιο ενίσχυσης της πολιτικής στρατηγικών συμμαχιών, αναπτύξαμε πολύ δυνατές υπηρεσιακές αλλά και προσωπικές σχέσεις με τις ηγεσίες των σπουδαιότερων Αεροπορικών Δυνάμεων του ΝΑΤΟ, αλλά και σημαντικών χωρών της ευρύτερης περιοχής μας όπως του Ισραήλ, της Ιορδανίας, της Σαουδικής Αραβίας, του Κατάρ, αλλά και της μακρινής Ινδίας. Σημαντική υπήρξε η συμμετοχή όλων αυτών των χωρών στις ασκήσεις «Ηνίοχος», δίνοντας μία διαφορετική διάσταση σε αυτήν και επιτρέποντας μία διεύρυνση που αναδεικνύει στον μέγιστο βαθμό την πολυσυλλεκτικότητα που μόνο μία Αεροπορική Δύναμη με παγκόσμια αποδοχή μπορεί να εξασφαλίσει.

· Στον τομέα της Διοικητικής Μέριμνας και στο πλαίσιο ανακήρυξης του 2022 ως έτους υποδομών, ξεκίνησε ένα μεγαλεπήβολο οικιστικό πρόγραμμα για εξασφάλιση στέγης σε κατά τόπους Μονάδες της Αεροπορίας που αντιμετωπίζουν προβλήματα επάρκειας, ενώ δρομολογήθηκαν πολλά έργα για ανακαίνιση και ανασκευή υπαρχόντων κτηρίων, αμβλύνοντας ένα πρόβλημα που επηρεάζει άμεσα την ποιότητα ζωής πολλών στελεχών και ιδιαίτερα χαμηλόβαθμων.

· Ιδιαίτερα δόθηκε μεγάλη προτεραιότητα στη βελτίωση της λειτουργικότητας του Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, αναλαμβάνοντας θεσμικές πρωτοβουλίες για βελτιστοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, αλλά και εξασφαλίζοντας εξειδικευμένο εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, όπως το ρομποτικό μηχάνημα Da Vinci, το Pet Scan για τις ανάγκες των ογκολογικών ασθενών, Μαγνητικό Τομογράφο, Στεφανιογράφο και Ψηφιακό Μαστογράφο, καθιστώντας το Νοσοκομείο από τα πιο εκσυγχρονισμένα πανελλαδικά. Παράλληλα, ανακαινίστηκαν κλινικές και εργαστήρια, επανενεργοποιήθηκαν αίθουσες χειρουργείου και δημιουργήθηκαν νέες και πρωτοποριακές Μονάδες, όπως το Κέντρο Ιστοκυτάρρωσης που αποτελεί τον μοναδικό και αποκλειστικό χώρο υποστήριξης αυτής της σπάνιας ασθένειας σε ελληνικό επίπεδο, αλλά και από τα ελάχιστα στην Ευρώπη.

Άνδρες και γυναίκες της Πολεμικής Αεροπορίας,

Στον πολυεπίπεδο αυτό δρόμο που μαζί διανύσαμε τα δύο αυτά έτη, αποδείξατε επανειλημμένα ότι αποτελείτε την κινητήριο δύναμη του οργανισμού, τους συντελεστές που μετουσιώνουν σε πράξη όλες τις σκέψεις και ιδέες, τον πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος, το πολυτιμότατο αυτό εργαλείο που κάθε ηγέτης θα ήθελε δίπλα του σε πόλεμο και ειρήνη. Είστε το έμψυχο δυναμικό που με αυταπάρνηση, φιλοπατρία και επαγγελματισμό υπηρετεί την πατρίδα του σε αυτή την πολύ κρίσιμη περίοδο της νεότερης ιστορίας, αλλά και τη γεμάτη προκλήσεις για το μέλλον αυτού του τόπου, ένα μέλλον που είναι στο χέρι μας αν θα το κληροδοτήσουμε στις επόμενες γενιές πιο ασφαλές, πιο δημιουργικό, πιο προσοδοφόρο. Το ελάχιστο που μπορώ να σας αποδώσω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ για την προσφορά σας και για την πίστη σας στο όραμά μου, αλλά και τον ειλικρινή μου σεβασμό και την αποδοχή για το μεγάλο έργο που καθημερινά επιτελείτε.

Σας καλώ όλους ως μία ομάδα, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, με αισιοδοξία και με γνώμονα το ήθος, την αριστεία, τη συναδελφικότητα και την ανιδιοτελή προσφορά, να προσηλωθείτε και με τον νέο σας Αρχηγό στις δύο έννοιες, με τις οποίες γαλουχηθήκαμε από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στο στράτευμα : στο καθήκον και στο χρέος μας απέναντι στην πατρίδα, πιστοί στον όρκο που δώσαμε ενώπιον του σταυρού και της γαλανόλευκης. Οδηγός μας η θυσία των αθάνατων νεκρών μας, αυτών που αψηφώντας τον κίνδυνο χάθηκαν κατά την εκτέλεση της αποστολής τους, πιστοί στα ιδεώδη και ιδανικά τους, για να μας παραδώσουν σήμερα την Αεροπορία που έχει και τη δυνατότητα και την ικανότητα. Τους σεβόμαστε, τους τιμούμε, δεν τους ξεχνάμε.

Κύριε Υπουργέ,

Για την άψογη συνεργασία που είχαμε το διάστημα από την ανάληψη των καθηκόντων σας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω προσωπικά, καθώς και τον Υφυπουργό κύριο Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον Γενικό Γραμματέα κύριο Αντώνη

Οικονόμου και στο πρόσωπό σας, για την επίσης άριστη συνεργασία τα δύο αυτά χρόνια της Αρχηγίας μου, τον προκάτοχό σας κύριο Νίκο Παναγιωτόπουλο, τον Υπηρεσιακό Υπουργό κύριο Αλκιβιάδη Στεφανή, και τον προηγούμενο Υφυπουργό

κύριο Νίκο Χαρδαλιά. Επίσης, επιτρέψτε μου να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στην πολιτική ηγεσία της Χώρας για την ύψιστη τιμή που μου έκανε να μου εμπιστευτεί την αρχηγία της Πολεμικής Αεροπορίας, και μάλιστα σε μία εποχή ιδιαίτερα κρίσιμη και απαιτητική, με πολλά εθνικά μέτωπα ανοικτά και μεγάλες προκλήσεις στη μελλοντική πορεία της, κάνοντας πραγματικότητα το απώτερο όνειρο κάθε Ιπταμένου. της δρόμο Έχοντας πλήρη επίγνωση της ποιότητας του οργανισμού που σήμερα παραδίδω, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η Πολεμική Αεροπορία θα εξακολουθήσει τον συνεχή ανοδικό, αποτελώντας τον σημαντικότερο ίσως πυλώνα στρατηγικής αποτροπής και διατήρησης της εθνικής μας ακεραιότητας, καθώς και ένα πολύτιμο εργαλείο στην άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής.

Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον απελθόντα Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο, για την αγαστή συνεργασία που είχαμε όλο αυτό το διάστημα, καθώς και για την υποστήριξη σε εξοπλιστικές επιλογές που διαφοροποιούνταν από πρακτικές του παρελθόντος, με στόχο τη διασφάλιση του εθνικού πλούτου. Επίσης, τους Αρχηγούς του ΓΕΣ, Στρατηγό Άγγελο Χουδελούδη, και ΓΕΝ, Ναύαρχο Ιωάννη Δρυμούση, καθώς και τους προκατόχους τους Στρατηγό Χαράλαμπο Λαλούση και Ναύαρχο Στυλιανό Πετράκη, για το εξαίρετο πνεύμα συνεργασίας, συναδελφικότητας και διακλαδικότητας που επέδειξαν στο διάστημα συνυπηρέτησής μας. Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης στους Αρχηγούς Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχο Γεώργιο Αλεξανδράκη, Ελληνικής Αστυνομίας, Αντιστράτηγο Λάζαρο Μαυρόπουλο, και Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγο Γεώργιο Πουρναρά, και τους προκατόχους τους, για τη φιλία τους και την άψογη συνεργασία σε όλα τα θέματα που προέκυψαν. Και βέβαια, ένα υπέρτατο ευχαριστώ στους άμεσους συνεργάτες μου και Διοικητές Μείζονων Σχηματισμών, τον Αρχηγό Τακτικής Αεροπορίας, Αντιπτέραρχο (Ι) Γεώργιο Φασούλα, τους Διοικητές ΔΑΥ, Αντιπτέραρχο (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη και ΔΑΕ, Υποπτέραρχο (Ι) Βασίλειο Παπαχρήστου, τον Υπαρχηγό ΓΕΑ, Υποπτέραρχο (Ι) Αντώνιο Πανίδη, καθώς και τον Επιτελάρχη, τους Διευθυντές Κλάδων και ανεξάρτητων Διευθύνσεων, τα υπόλοιπα μέλη του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου, και ιδιαιτέρως τον Διευθυντή του Επιτελικού μου Γραφείου, Ταξίαρχο (Ι) Άγγελο Καλλιγαρίδη, το προσωπικό του και του Υπασπιστηρίου, για την καθοριστική τους καθημερινή συνδρομή στην εκτέλεση του έργου και της αποστολής μας, αλλά και στην υλοποίηση του οράματος και των οδηγιών μου. Τα όποια θετικά απολογιστικά αποτελέσματα πετύχαμε το διάστημα αυτό, οφείλονται στον επαγγελματισμό τους, στην εργατικότητά τους και στη θέλησή τους για προσφορά.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τη σύζυγό μου Γαλάτεια για τη μεγάλη υπομονή που έκανε για πάρα πολλά χρόνια, όταν λόγω μεταθέσεων αναγκαστήκαμε να ζούμε χωριστά, ουσιαστικά μεγαλώνοντας μόνη της τα παιδιά μας, αλλά και για την τεράστια στήριξη, ηθική και ουσιαστική που μου παρείχε σε πολλές φάσεις της καριέρας μου, διευκολύνοντας τη λήψη αποφάσεων που αποδείχτηκαν καθοριστικές για το μέλλον και τη σταδιοδρομία μου. Στα δε παιδιά μου χρωστώ μία συγνώμη για το μεγάλο διάστημα που έλλειπα από την καθημερινότητά τους τα μαθητικά χρόνια

που με χρειάζονταν, με μία υπόσχεση από μέρους μου ότι θα τους το αναπληρώσω πλέον με τα εγγόνια μου.

Στον παραλαμβάνοντα Αρχηγό και αγαπητό φίλο, Αντιπτέραρχο (Ι) Δημοσθένη Γρηγοριάδη, με τον οποίο, εκτός από την ειλικρινή και δυνατή μας φιλία, έχω συνεργαστεί επανειλημμένα και γνωρίζω τις αρετές του, τις ικανότητές του και

την επιθυμία και δυνατότητά του να προσφέρει, εύχομαι μία θητεία ανέφελη, ανοδική, με πολλές πρωτοτυπίες και περισσότερες επιτυχίες, με στόχο την εξασφάλιση μίας Αεροπορίας ακόμα πιο δυνατής, πιο αποτρεπτικής και πιο αποτελεσματικής. Στην οικογένειά του, την αξιαγάπητη σύζυγό του Δήμητρα και τους υπέροχους γιούς του, εύχομαι καλή δύναμη, υγεία και κάθε ευτυχία στο δύσκολο αυτό νέο κεφάλαιο που σήμερα ανοίγει.

Καλές πτήσεις στην Πολεμική μας Αεροπορία και καλές Προσγειώσεις»

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ