Το ταξίδι Μητσοτάκη στις ΗΠΑ αφορμή για να μπει σε νέα φάση η «κορβετιάδα»

 
Το ταξίδι Μητσοτάκη στις ΗΠΑ αφορμή για να μπει σε νέα φάση η «κορβετιάδα»

Ενημερώθηκε: 22/09/22 - 10:29

Το ταξίδι του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις ΗΠΑ, προκειμένου να παραστεί και να μιλήσει αύριο στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, σε συνδυασμό με μία «υπηρεσιακή» σύσκεψη που προηγήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, αποτέλεσε αφορμή για τη νέα φάση της «κορβετιάδας» που ξεκίνησε από χθες, ταυτόσημα, με άρθρα σε διαφορετικές ιστοσελίδες και εφημερίδες. 

​Να θυμίσουμε τα εξής: 

​Πρώτο, ότι το πρόγραμμα για την απόκτηση τεσσάρων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό είναι το τελευταίο μείζον εξοπλιστικό πρόγραμμα του Κλάδου, που παραμένει σε εκκρεμότητα, επομένως είναι απόλυτα λογικό να προσελκύει τα βλέμματα όλων των ενδιαφερομένων.

​Δεύτερο, τη Δευτέρα, πριν αναχωρήσει ο Πρωθυπουργός για τις ΗΠΑ, πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη με τη συμμετοχή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναυάρχου Στυλιανού Πετράκη ΠΝ, του Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας Θάνου Ντόκου και άλλων «με θέματα που αφορούσαν το Πολεμικό Ναυτικό», επομένως ΚΑΙ αυτό της πρόσκτησης νέων κορβετών. 

Τρίτο, το πρόγραμμα των κορβετών έχει περάσει από ενδελεχή εξέταση από πλευράς του χρήστη, δηλαδή του Π.Ν., που έχει καταλήξει σε μία γνωμοδότηση προς την κυβέρνηση για το ποιες προτάσεις πληρούν τις επιχειρησιακές του προδιαγραφές. Δηλαδή ποιες προτάσεις «του κάνουν», ώστε από εκεί και πέρα η κυβέρνηση να κάνει την τελική επιλογή, που θα προσμετρήσει και όλες τις άλλες παραμέτρους. 

Η γαλλική Naval Group με την Gowind. Η ιταλική Ficantieri με την FCX-30/Doha και η ολλανδική DamenSIGMA 10514. Όχι, επαναλαμβάνουμε, ΟΧΙ, με αυτή τη σειρά αλλά ότι και οι τρεις αυτές προτάσεις πληρούν τις προδιαγραφές του. Αυτή είναι η απόφαση – πρόταση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου. 

​Τώρα, κατά τη χθεσινή συνεστίαση Ελληνοαμερικανών στη Νέα Υόρκη, στην οποία παρέστη και μίλησε ο Πρωθυπουργός σε φωτογραφία του «Εθνικού Κήρυκα» είδαμε πολύ κοντά στον Κυρ.Μητσοτάκη, ο οποίος χαιρετούσε κόσμο, τον επικεφαλής της ελληνικής εταιρείας που εδώ και δεκαετίες έχει αναλάβει την επικοινωνία στην Ελλάδα της Αμερικανικής Lockheed Martin. Τι μπορεί να θέλει εκείνος στη συνάντηση εκτός βεβαίως του προφανούς, ότι είναι Έλληνας; Ασφαλώς να προωθήσει τα συμφέροντα της εταιρείας για την οποία εργάζεται, κάτι βέβαια, που δεν είναι κακό, ούτε και παράνομο. Τι προγράμματα τρέχουν τώρα για τη  Lockheed Martin; Επίσημα το μοναδικό μείζον που τρέχει είναι αυτό του μαχητικού F-35A, καθώς για τις κορβέτες η εταιρία δεν συμμετείχε.

​Τώρα, όπως σημειώθηκε στην αρχή, εμφανίστηκε ένα μπαράζ δημοσιευμάτων περί κάποιας «νέας πρότασης» από αμερικανικής πλευράς, η οποία είναι τελείως θεωρητική, ένα πλοίο που ΘΑ σχεδιαστεί πάνω στις ελληνικές προτάσεις και επιθυμίες του Π.Ν., θα ναυπηγηθεί στην Ελλάδα κλπ. 

Δεν ξέρουμε αν υπάρχει τέτοια πρόταση και αν είναι αληθινή, ούτε και το λόγο που αυτή «παρουσιάστηκε» τώρα.

​Αυτό που ξέρουμε είναι ότι ΚΑΝΕΙΣ, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ, ενώ βρισκόμαστε λίγο πριν τη λήψη της τελικής απόφασης από την κυβέρνηση, που αναμένεται τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου 2022, επί προτάσεων που έχουν ΗΔΗ κατασκευάσει πλοία και επομένως δεν υπάρχουν οι όποιες «παιδικές αρρώστιες», να επανέλθουν πάλι στο ΜΗΔΕΝ και να ξεκινήσουν πάνω σε ένα πλοίο στο χαρτί. ΚΑΝΕΙΣ. Και εκτιμούμε ότι δεν υπάρχει τέτοιο πρόσωπο και στην κυβέρνηση. 

Εκτός και αν οι διαρροές αυτές σκοπεύουν είτε στην παραπομπή του προγράμματος των κορβετών στις ελληνικές καλένδες, λόγω της οικονομικής καταστάσεως παγκοσμίως και στην Ελλάδα εξαιτίας των συνεπειών της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, είτε για να χρησιμοποιηθεί από την κυβέρνηση για τη βελτίωση των προτάσεων των τριών υποψηφίων πριν από τη λήψη της τελικής αποφάσεως από το ΚΥΣΕΑ. 

Προσωπικά τασσόμαστε υπέρ της δεύτερης άποψης.

Πάντως στο Π.Ν. και στο ΥΠΕΘΑ το ίδιο επείγον, όπως η τελική απόφαση για τις κορβέτες, είναι η απόφαση για το αν θα ενεργοποιηθεί τώρα το «δικαίωμα προαίρεσης» (οψιόν) για την τέταρτη φρεγάτα FDI-HNBelh@rra, που όπως προβλέπεται στη σύμβαση θα είναι στην ίδια ακριβώς τιμή με τις πρώτες, ώστε η κυβέρνηση να εκμεταλλευτεί την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, και προχωρήσει ή όχι το ήδη πολύ καθυστερημένο πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής, ύψους 200 εκατ.ευρώ συνολικώς, για τις τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ-200HN του Π.Ν., η πρώτη από τις οποίες πλησιάζει τα 35 χρόνια ενεργού υπηρεσίας στο Στόλο. 

Σε κάθε περίπτωση, η παρούσα κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων δεν τα θεωρεί «ξεκομμένα», αλλά «αλληλένδετα» με το σύνολο της εξωτερικής πολιτικής της χώρας, προσπαθώντας να τα συνδέσει και να αποκομίσει πολλαπλά οφέλη με όλους όσους υπογράφει, όπως για παράδειγμα με τη Γαλλία ή τις ΗΠΑ κλπ. 

Πολύ σύντομα πάντως θα ξέρουμε και τις όποιες εξελίξεις έχουμε τόσο με το πρόγραμμα της κορβέτας όσο και με τα υπόλοιπα του Π.Ν., που προαναφέρθηκαν και έχουν ΑΜΕΣΗ σχέση και σύνδεση και με την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία. 

«Ιχνηλάτης»    

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ