Ford Ranger Raptor: Από την Αμερική στην Ευρώπη το Pick-up των απόλυτων επιδόσεων

 
Ford Ranger Raptor: Από την Αμερική στην Ευρώπη το Pick-up των απόλυτων επιδόσεων

Ενημερώθηκε: 22/08/18 - 19:46

Το νέο Ranger Raptor – η σκληρότερη και ταχύτερη έκδοση του Ευρωπαϊκού best-seller εισβάλλει δυναμικά στην Ευρώπη.
Το ντεμπούτο του Ranger Raptor , που κινείται με άνεση σε όλα τα εδάφη, έγινε στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Gamescom, στην Κολωνία.

Εξελίχθηκε από την Ford Performance για τους λάτρεις της γρήγορης off-road οδήγησης. Το πρώτο Ranger Raptor της ιστορίας θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη από τα μέσα του 2019. Ο δίλιτρος κινητήρας EcoBlue diesel της Ford, μιας έκδοσης Bi-turbo , αποδίδει 213 ίππους και ροπή 500 Nm . Το νέο αυτόματο κιβώτιο είναι 10 σχέσεων .

Η Ford και η Microsoft αποκάλυψαν επίσης ότι το νέο Ranger Raptor θα πρωταγωνιστεί στο νέο video racing game Forza Horizon 4, δίνοντας την ευκαιρία σε ακόμα περισσότερους φίλους των υψηλών επιδόσεων να βιώσουν τις απαράμιλλες ικανότητες του pick-up. Με το λανσάρισμα του νέου Ford Ranger Raptor στο Gamescom – τη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή έκθεση του είδους της – η Ford έγινε η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που λανσάρει ένα νέο όχημα στο πλαίσιο του θεσμού.

Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο για να αντιμετωπίζει ακραίες συνθήκες εκτός δρόμου. Έχει ενισχυμένο πλαίσιο του Ranger Raptor και χρησιμοποιεί υψηλής αντοχής ατσάλια με μειωμένη περιεκτικότητα κραμάτων, για να αντέχει την υψηλή καταπόνηση που επιφέρει η off-road αγωνιστική οδήγηση.

Η αγωνιστική ανάρτηση του Raptor είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση. Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παρέχουν αυξημένες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road και μειωμένες δυνάμεις απόσβεσης σε μέτριες συνθήκες για πιο βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο.
Οι σπορ αποσβεστήρες με έμβολα 46,6 mm υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση. Το φρενάρισμα εκτελείται από εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων, αεριζόμενους εμπρός δίσκους 332 mm x 32 mm και αεριζόμενους πίσω δίσκους 332 mm x 24 mm.

Ελαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 έχουν εξελιχθεί ειδικά για το Ranger Raptor. Με διάμετρο 838 mm και πλάτος 285 mm, η σχεδίαση δημιουργεί ένα ανθεκτικό προφίλ για να συμπεριφέρονται ακόμα και στα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση. Τέλος, η δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

Το Ranger Raptor διαθέτει επίσης μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία από τις κακουχίες εκτός δρόμου. Η νέα πρόσθετη ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm πλέων των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβωτίο τετρακίνησης του Ranger.

Η δυναμική σχεδίαση του νέου Ranger Raptor, που έκανε το ντεμπούτο του σε απόχρωση Ford Performance Blue με πινελιές αντίθεσης σε Dyno Grey, εξελίχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις και τη λειτουργικότητα.

Μία εντυπωσιακή νέα μάσκα, εμπνευσμένη από τα πρώτο στον κόσμο εργοστασιακό φορτηγό υψηλών επιδόσεων off road – το Ford F 150 Raptor – δεσπόζει στο χώρο ανάμεσα στους προβολείς xenon και πάνω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Ανθεκτικός σε συνθήκες ερήμου, ο εμπρός προφυλακτήρας περιλαμβάνει νέους προβολείς LED με λειτουργικούς αεραγωγούς air-curtain που βελτιώνουν τη ροή αέρα γύρω από το αμάξωμα.

Εντυπωσιακά συνθετικά φτερά είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν από ζημιές εξ αιτίας της off-road χρήσης και επιτρέπουν μακρύτερη διαδρομή της ανάρτησης και υπερμεγέθη ελαστικά. Τα πλαϊνά σκαλοπάτια είναι μελετημένα για να αποτρέπουν φθορές του πίσω τμήματος από χαλίκια, και φέρουν σημεία διαφυγής/αποστράγγισης για άμμο, λάσπη και χιόνι.

Το DNA της Ford Performance δίνει κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλη την καμπίνα, που προσφέρει ποιότητα κατασκευής, αρμονικά χρώματα και ανθεκτικά υλικά για οδηγικά σενάρια από αυτοκινητόδρομους μέχρι βουνά. Τα επενδυμένα καθίσματα είναι ειδικά σχεδιασμένα για στήριξη σε οδήγηση εκτός δρόμου με μεγάλες ταχύτητες με ένα μαξιλάρι διπλής σκληρότητας που παρέχει βέλτιστη άνεση και υλικά τύπου σουέντ για αυξημένο κράτημα.

Μπλε ραφές και δερμάτινες πινελιές υπάρχουν παντού. Ελαφριά, αγωνιστικού στυλ paddles (χειριστήρια) από μαγνήσιο για ζωηρές αλλαγές σχέσεων είναι εύκολα προσβάσιμα δίπλα στις λαβές του δερμάτινου τιμονιού, που χρησιμοποιεί πάνω κεντρικό ‘marker’ για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν τη θέση του τιμονιού εκτός δρόμου και κοσμείται με το έμβλημα Raptor.

Το Ranger Raptor επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν από έξι προφίλ (driving modes) του Terrain Management System σε συνάρτηση με μία μεγάλη ποικιλία εδαφών και οδηγικών σεναρίων:

• Normal mode – έμφαση στην άνεση, την οικονομική κατανάλωση και την οδηγησιμότητα
• Sport mode – ταχύτερη απόκριση για σπορ οδήγηση στο δρόμο
• Grass/Gravel/Snow mode – σχεδιασμένο για να εμπνέει ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε ολισθηρά off-road και ανώμαλα εδάφη
• Mud/Sand mode – ρυθμίζει την απόκριση του οχήματος για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και κίνηση σε χαλαρά εδάφη όπως η άμμος και η λάσπη
• Rock mode – ειδικά για οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα σε πετρώδη εδάφη, όπου ο ομαλός έλεγχος είναι πρωταρχικής σημασίας
• Baja mode – ρυθμίζει την απόκριση για οδήγηση εκτός δρόμου με υψηλές ταχύτητες, κάτι που χρειάζονται οι οδηγοί στο διάσημο Baja Desert Rally

Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.

Το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford είναι ίδιο με του F-150 Raptor και αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής, κράματα αλουμινίου και συνθετικά υλικά για βελτιστοποίηση της αντοχής και του βάρους. Η ευρύτερη κλιμάκωση έχει σαν αποτέλεσμα καλύτερη επιτάχυνση, απόκριση και οικονομία καυσίμου.

Αλγόριθμοι προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο βοηθούν να εξασφαλίζεται η επιλογή της κατάλληλης σχέσης την κατάλληλη στιγμή. Μία μοναδική ρύθμιση του κιβωτίου περιλαμβάνει λειτουργία Live in Drive, με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddle shifters) πάντα διαθέσιμα για μηχανική επιλογή σχέσης.

Τεχνολογίες υποστήριξης και ασφάλειας που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση των οδηγών οι οποίο αντιμετωπίζουν την πρόκληση του άγνωστου σε διαδρομές off-road ή απαιτητικά περιβάλλοντα, περιλαμβάνουν μία βελτιωμένη έκδοση του Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation και Electronic Stability Control, Trailer Sway Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, και Load Adaptive Control.
Πρακτικές τεχνολογίες

Προηγμένες τεχνολογίες σχεδιασμένες να κάνουν το νέο Ranger Raptor άνετο και πρακτικό στο δρόμο και εκτός δρόμου περιλαμβάνουν το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford, SYNC 3, με τους οδηγούς να ελέγχουν λειτουργίες ήχου, πλοήγησης και συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας απλές, καθημερινές φωνητικές εντολές. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™, και περιλαμβάνει SYNC AppLink για φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone.

Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών μπορεί να ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav για την καταγραφή σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η ενσωματωμένη τεχνολογία FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο εν κινήσει.

Πηγή: Ford Ελλας