ΗΠΑ: Η Γερουσία βάζει φρένο σε πόλεμο με το Ιράν χωρίς την έγκριση του Κογκρέσου

 
γερουσια

Πηγή Φωτογραφίας: ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Ενημερώθηκε: 23/06/26 - 23:37

Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών ενέκρινε νομοθετική πρωτοβουλία με στόχο τον τερματισμό οποιασδήποτε αμερικανικής στρατιωτικής δράσης κατά του Ιράν, σε μια εξέλιξη που αποτυπώνει τη διευρυνόμενη αμφισβήτηση του πολέμου ακόμη και στο εσωτερικό του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος.

Σύμφωνα με το Reuters, το σχετικό ψήφισμα εγκρίθηκε με οριακή πλειοψηφία 50 ψήφων έναντι 48, έχοντας προηγουμένως λάβει το «πράσινο φως» και από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε ενώ η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Τεχεράνη για την επίτευξη μιας ευρύτερης συμφωνίας αποκλιμάκωσης και ειρήνευσης.

Όπως επισημαίνει το Associated Press, πρόκειται για την πρώτη φορά που εγκρίνεται από τη Γερουσία ψήφισμα περί πολεμικών εξουσιών με σκοπό τον περιορισμό της στρατιωτικής δράσης των Ηνωμένων Πολιτειών απέναντι στο Ιράν. Η πρωτοβουλία αντανακλά την αυξανόμενη ανησυχία βουλευτών και γερουσιαστών σχετικά με την πορεία της σύγκρουσης, αλλά και με το πολιτικό και οικονομικό κόστος που αυτή συνεπάγεται.

Η έγκριση του ψηφίσματος θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αποτελεί την πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια έπειτα από σειρά προηγούμενων αποτυχημένων πρωτοβουλιών που είχαν στόχο να περιορίσουν ή να τερματίσουν τις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Παρότι το μέτρο έχει κυρίως πολιτικό και συμβολικό χαρακτήρα και δεν διαθέτει πλήρη ισχύ νόμου, καταγράφει μια σαφή μετατόπιση του πολιτικού κλίματος στο Κογκρέσο.

Αρκετοί Ρεπουμπλικανοί βουλευτές και γερουσιαστές εμφανίζονται πλέον επιφυλακτικοί τόσο απέναντι στον πόλεμο που ξεκίνησε στις 28 Φεβρουαρίου όσο και απέναντι στη συμφωνία που ακολούθησε μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης για τον τερματισμό των εχθροπραξιών.

Έντονη ήταν η αντίδραση των Δημοκρατικών. Ο επικεφαλής της κοινοβουλευτικής τους ομάδας στη Γερουσία, Τσακ Σούμερ, κατηγόρησε τον Ντόναλντ Τραμπ ότι οδήγησε τη χώρα σε μια καταστροφική σύγκρουση, υποστηρίζοντας ότι οι Αμερικανοί πολίτες έχουν ήδη επωμιστεί το κόστος των επιλογών του.

«Ξανά και ξανά, η συντριπτική πλειοψηφία των Ρεπουμπλικανών της Γερουσίας τάχθηκε με τον Τραμπ και τον πόλεμό του αντί με τον αμερικανικό λαό», δήλωσε ο Σούμερ, χαρακτηρίζοντας τη σύγκρουση με το Ιράν ένα από τα σοβαρότερα λάθη της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής των τελευταίων ετών.

Παρά την έγκριση του ψηφίσματος, παραμένει ασαφές ποια θα είναι η πρακτική του επίδραση στις εξελίξεις. Η κυβέρνηση Τραμπ εξακολουθεί να διαπραγματεύεται με την ιρανική ηγεσία, ενώ στο Κογκρέσο συνεχίζεται η αντιπαράθεση γύρω από τη χρηματοδότηση, τη στρατηγική και τις πολιτικές συνέπειες του πολέμου.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ