Μητροπολίτης Λάρισας για Αγίους Ισίδωρους: Νε επιβληθούν επιτίμια

 
Μητροπολίτης Λάρισας για Αγίους Ισίδωρους: Νε επιβληθούν επιτίμια

Ενημερώθηκε: 30/10/22 - 22:36

Tην ώρα που ο Αρχιεπίσκοπος επιχειρεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα στην υπόθεση των Αγίων Ισιδώρων του λυκαβηττού, ο συνονόματός τους μητροπολίτης Λαρίσης Ιερώνυμος ο οποίος στο πορισμά του το 2014 είχε καταγγείλει τη δράση του π.Δημήτριου Λουπασάκη επιμένει στις θέσεις του τονίζοντας οτι πρέπει να επιβληθούν επιτίμια.

Μάλιστα αναφερόμενος στους εξωτερικούς εχθρούς της Εκκλησίας επισήμανε πώς"το πρόβλημά μας είναι η θρησκοληψία, η λάθος πίστη, τα λάθος πιστεύματα και οι ερμηνείες που δίνουμε πολλές φορές εμείς προσωπικά και μόνοι μας ενώ η εκκλησία λέει κάτι άλλο. Αυτή είναι η περίπτωση των Αγίων Ισιδώρων".

Ο μητροπολίτης Λαρίσης κ.Ιερώνυμος σε συνεντευξή του στο θεσσαλικό κανάλι TRT , ο οποίος πρόσφατα επισκέφτηκε την αρχιεπισκοπή Αυστραλίας πέρασε στην αντεπίθεση για τον π.Δημήτριο , άν και όλο αυτό το διάστημα δεν αναφέρθηκε στο θέμα. Ο κ.Ιερώνυμος χωρίς περιστροφές κατηγόρησε τον π.Λουπασάκη για αυθαίρετες πρωτοβουλίες:

"Δεν μπορεί ο καθένας να παίρνει πρωτοβουλίες και να κάνει ό,τι του κατεβάσει το κεφάλι και ό,τι νομίζει σε θέματα για τα οποία η εκκλησία έχει την τάξη της και έχει εκφραστεί αλλιώς και εκεί είναι το πρόβλημα".

Ως προς τη λύση του προβλήματος ανέφερε πως αυτή δεν μπορεί να είναι ειρηνική:

«Έχει περάσει προ πολλού το σημείο εκείνο στο οποίο θα μπορούσαμε να λύσουμε ειρηνικά και χωρίς κανονικά επιτίμια αυτό το οποίο συμβαίνει στον Λυκαβηττό".

Ενώ, όπως είπε ,αν και είναι θέμα του Αρχιεπισκόπου θα έθετε το θέμα στη Σύνοδο: «θα το έβαζα διότι αυτό το οποίο απεκόμισα από την Αυστραλία είναι μία αναταραχή στον χώρο των ιερέων. Κάποιοι είναι αγανακτισμένοι με αυτά τα οποία γίνονται, όπως και πολλοί κληρικοί των Αθηνών και της Ελλάδος γενικότερα, διότι διασύρεται η ιερότητα και η σοβαρότητα της ιερωσύνης. Παράλληλα κάποιοι άλλοι είναι έτοιμοι να αντιγράψουν, αφού σου λέει η εκκλησία δεν τιμωρεί, μήπως αυτό είναι το ιερατικό ήθος ενώ δεν είναι έτσι». Μάλιστα είπε οτι πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να περιοριστεί το κακό: «επειδή πλέον κάποια πράγματα όταν λειτουργούν ως παραδείγματα και όχι ως παραδείγματα προς αποφυγή αλλά παραδείγματα προς μίμηση, βγάζουν το πρόβλημα από τα όρια της Αρχιεπισκοπής και το μεταφέρουν στα ευρύτερα όρια της ορθόδοξης εκκλησίας, νομίζω ότι είναι αρμοδιότητα κάποιων εξ ημών να πούμε κάποια πράγματα έτσι ώστε να περιοριστεί το κακό».

Ο κ.Ιερώνυμος με αφορ΄μη τη δράση του ιερέας χαρακτήρισε τη θρησκοληψία ως τον μεγαλύτερο εχθρό της Εκκλησίας το 21ο αιώνα: «Κανένας από τους εξωτερικούς εχθρούς της εκκλησίας δεν μπορεί να μας καταβάλλει. Το πρόβλημά μας είναι η θρησκοληψία, η λάθος πίστη, τα λάθος πιστεύματα και οι ερμηνείες που δίνουμε πολλές φορές εμείς προσωπικά και μόνοι μας ενώ η εκκλησία λέει κάτι άλλο. Αυτή είναι η περίπτωση των Αγίων Ισιδώρων".

Για τη στάση του Αρχιεπισκόπου αποκάλυψε πως «στην τελευταία Ιερά Σύνοδο ο Αρχιεπίσκοπος ήταν φανερά προβληματισμένος και εκείνο το οποίο εξέφραζε ήταν ότι δεν θέλει να έρθει αυστηρά αλλά να είναι πατέρας. Επειδή ξέρω καλά τον Αρχιεπίσκοπο αυτή είναι η τακτική του όλα αυτά τα χρόνια που στέκεται ως αρχιεπίσκοπος», διευκρινίζοντας συγχρόνως πως από ένα σημείο και μετά πρέπει και να αναρωτηθούμε, «κατά πόσο πρέπει να προστατευτεί και το χριστεπώνυμο πλήρωμα. Πόσο θα πρέπει να ανεχτούμε συμπεριφορές οι οποίες ενδεχομένως εκθέτουν το λαϊκό στοιχείο και τους ανθρώπους που πάνε καλοπροαίρετα στο να δεχθούν πράγματα τα οποία πραγματικά δεν ισχύουν».

Περιγράφοντας τις επιπτώσεις που έχει η στάση του ιερέα και όσα συνεχίζουν να γίνονται ανέφερε: «Είχαν προχθές ένα ομοίωμα του Αγίου Δημητρίου αγιογραφημένο στο οποίο είχανε βάλει ένα πετραχήλι. Σε στρατιωτικό άγιο ο οποίος δεν υπήρξε ποτέ στη ζωή του ιερέας πετραχήλι… ενεργείται ιερωσύνη μετά θάνατον… που τα βρήκαν αυτά;», αναρωτήθηκε ο ιεράρχης για να προσθέσει πως «είναι προσβολή προς τον άγιο Δημήτριο αυτό που έγινε εκεί πάνω και όμως επειδή το έκανε ο π. Δημήτριος κάποιοι το δέχτηκαν και δεν βρέθηκε κανείς να τον συμμαζέψει και να του πει, τι είναι αυτά που κάνεις».

Ενώ , φάνηκε ενοχλημένος και για τον τρόπο που λειτουργεί μερικές φορές μεταφέροντας τα τίμια δώρα στην είσοδο τη μεγάλη από εκκλησάκι σε παρεκκλησάκι από αυτά που έχει χτίσει εκεί, είναι λάθος. «Ποιος είπε ότι τα τίμια δώρα είναι για να βγαίνουνε βόλτα; Τα τίμια δώρα είναι για να μεταφέρονται από εκεί που είναι η πρόθεση στην αγία τράπεζα χωρίς πολλούς ελιγμούς και περιοδείες."Υπάρχει μία ανατροπή τον παραδιδομένων της κανονικής τάξης της λειτουργικής ευταξίας της εκκλησίας. Πολλά πράγματα τα οποία δεν στέκουν σύμφωνα με τα όσα οι πατέρες μας έχουν παραδώσει. Δεν μπορεί ο καθένας να παίρνει πρωτοβουλίες και να κάνει ό,τι του κατεβάσει το κεφάλι και ό,τι νομίζει σε θέματα για τα οποία η εκκλησία έχει την τάξη της και έχει εκφραστεί αλλιώς και εκεί είναι το πρόβλημα".

Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα η υπόθεση των Αγίων Ισιδώρων για τον Ιερώνυμο

Μπρός γκρεμός και πίσω ρέμα για τον Ιερώνυμο η υπόθεση του ιερέα των Αγίων Ισιδώρων του Λυκαβηττού. Ακόμη κανείς δεν γνωρίζει τις προθέσεις του Αρχιεπισκόπου ,καθώς το θέμα της απομάκρυνσης του π. Δ.Λουπασάκη είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Αρχιεπισκόπου .

Καλώς ή κακώς ο Ιερώνυμος είναι φίλος του π.Δημήτριου, διατηρούν άριστες σχέσεις και ως εκ τούτου είναι δύσκολο ο ένας να δυσαρεστήσει τον άλλο.

Και οι δύο αναζητούν τη χρυσή τομή που θα ικανοποιήσει "εχθρούς και φίλους" και θα συνεχίσει ο ναός να προσφέρει σημαντικά έσοδα στην Εκκλησία.

Το πρόβλημα για τον Ιερώνυμο για τον οποίο "η εξίσωση δεν είναι εύκολη" δεν είναι οι καθημερινές λειτουργίες και οι συγκεντρώσεις πιστών στο Λυκαβηττό, αλλά η εργαλειοποίηση του σταυρού με τον οποίο ο ιερέας ευλογεί και θεραπεύει πιστούς που φτάνουν ως εκεί για να προσκυνήσουν .

Το πρόβλημα με τον σταυρό προσπάθησε να το λύσει προτείνοντας να τοποθετηθεί σε προθήκη για να το προσκυνάει όποιος θέλει .

Επίσης προσπάθησε με ένα μικτό σύστημα να δημιουργήσει μια νέα μονή στη Βάρη με αρμοδιότητες στο ναό. Όπως έχει δηλώσει μελημά του είναι οι 16 ακόλουθοι του ιερέα οι οποίοι όμως δεν έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να γίνουν μοναχοί. Μένουν στα σπίτια τους, εργάζονται οι περισσότεροι και βοηθούν.

Ο ίδιος ο π.Δημήτριος είχε βρεθεί καλεσμένος του Αρχιεπισκόπου στο μοναστήρι των Αγίων Θεοδώρων στη Ζάλτζα Βοιωτίας το οποίο έχει μετατρέψει σε προσωπικό ησυχαστήριο.Μαζί τους ήταν ο Γιώργος Αγγελόπουλος (Ντάνος από το Survivor).

Όσοι γνωρίζουν τον Ιερώνυμο και τον Λουπασάκη εκτιμούν οτι δεν θα συγκρουστούν , τουλάχιστον δημόσια, και οτι δεν θα κάνουν "ζημιά ο ένας στον άλλο".
Αν είναι να πληγεί το κύρος του Αρχιεπισκόπου θα βρεθεί λύση.Ωστόσο, το μεγάλο ζήτημα και για τους δύο είναι οι χιλιάδες πιστοί και οι φανατικοί οπαδοί του Ιερέα οι οποίοι είναι αποφασισμένοι να τον κρατήσουν στο Λυκαβηττό με κάθε τρόπο.

Άραγε η λύση που αναζητείται είναι να ικανοποιεί και τις δύο πλευρές. Αγκάθι παραμένει όμως η απώλεια εσόδων. Αν, όπως ο ίδιος ο π.Δημήτριος παραδέχεται ,τους Αγίους Ισιδώρους επισκέπτονται δεκάδες χιλιάδες πιστών από την Ελλάδα και το εξωτερικό είναι βέβαιο οτι μιλάμε για τεράστια ποσά τα οποία μπαίνουν στο παγκάρι ,μεγάλο μέρος των οποίων πηγαίνει στην Αρχιεπισκοπή.

Εκτός του "οβολού" θεωρείται βέβαιο οτι υπάρχουν πολλές δωρεές.Το πρόβλημα είναι ο τρόπος που γίνεται η διαχείριση και αν αυτή είναι βάσει των κανόνων που διέπουν τη λειτουργία άλλων ναών.

Αυτή τη στιγμή οι δύο άνδρες έχουν μέσω τρίτων επικοινωνία και το επόμενο διάστημα θα ξεκαθαρίσει η υπόθεση.

Και για τους δύο θα ήταν ιδανικό το θέμα να ξεχαστεί και να μπει μία τάξη. Άλλωστε είναι υπόθεση μόνο των δύο και ουδείς μπορεί να παρέμβει εκτός αν προκύψουν καταγγελίες σε βάρος του ιερέα.

Ή αν υπάρξουν στοιχεία για τα πρόσωπα τα οποία υποτίθεται οτι θεραπεύτηκαν.Προς το παρόν κανένας δεν έχει βγει να παρουσιάσει το πριν και το μετά. Αργά η γρήγορα όμως αναγκαστικά θα δημοσιοποιηθούν ανάλογα στοιχεία.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ