Οργισμένη επιστολή Ιερώνυμου κατά Φίλη - Ο Τσίπρας κάλυψε τον Φίλη για τα Θρησκευτικά

 
Οργισμένη επιστολή Ιερώνυμου κατά Φίλη - Ο Τσίπρας κάλυψε τον Φίλη για τα Θρησκευτικά

Ενημερώθηκε: 28/09/16 - 12:21

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναφορά του πρωθυπουργού στο ζήτημα που προέκυψε με τη διδασκαλία των θρησκεύτικών. Ο πρωθυπουργός κάλυψε τον υπουργό Παιδείας, επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά τα επιχειρήματα του Ν. Φίλη.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι το μάθημα των Θρησκευτικών δεν μπορεί πια να έχει ομολογιακό χαρακτήρα αλλά ούτε οι ώρες του μειώνονται, ούτε μάθημα επιλογής γίνεται, ούτε χάνεται η αναφορά στο ορθόδοξο θρησκευτικό δόγμα, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι στις μέρες μας, που στα σχολεία μας φοιτούν παιδιά που δεν ανήκουν σε ένα μόνο δόγμα, οφείλει να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν τη θρησκευτικότητα ως πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας.

Ξεκαθάρισε ότι την ευθύνη έχει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στον διάλογο που συνεχίζεται, υπογράμμισε ο κ. Τσίπρας, είναι ευπρόσδεκτες οι θέσεις της Εκκλησίας, διευκρινίζοντας ταυτόχρονα ότι οι ρόλοι στον διάλογο πρέπει να είνα διακριτοί.

Οργισμένη αντίδραση Ιερώνυμου

Λίγο πριν την τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη Βουλή δόθηκε στη δημοσιότητα επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου προς τον πρωθυπουργό και τους προέδρους των Κοινοβουλευτικών ομάδων, με την οποία ασκείται αυστηρή κριτική στον υπουργό Παιδείας για τη συμπεριφορά του απέναντι στην Εκκλησία.

«Μέχρι σήμερα η δημόσια επιχειρηματολογία του κ. Υπουργού Παιδείας, Έρευνας καί Θρησκευμάτων κατέληγε διαρκώς με την επωδό ότι "η Πολιτεία αποφασίζει", σαφώς υπονοώντας ότι η Εκκλησία επιθυμεί να ποδηγετήσει στην Πολιτεία. Άραγε στην δημοκρατική μας πατρίδα έχει χώρο η λουδοβίκεια άποψη ότι Πολιτεία είναι μόνο ο Υπουργός;».

Η επιστολή αναφέρετα στη «ρητορική των εκπροσώπων του Υπουργείου Παιδείας συστηματικά διαστρέβλωνε, κατά βολικό τρόπο, τον ρόλο του υπάρχοντος μαθήματος των Θρησκευτικών ως μίας δήθεν ανελεύθερης και προσηλυτιστικής διαδικασίας «παραγωγής πιστών» της ορθόδοξης Εκκλησίας μέσα στις σχολικές αίθουσες. Ακούσθηκαν επιθετικές απόψεις κατά του μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν, ότι δηλαδή επηρεάζει τὴν «ταύτιση ή η σύγχυση των χώρων του θρησκευτικού με τον δημόσιο που είναι κατεξοχήν κοσμικός και ανεξίθρησκος», όπως δήλωσε, σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη του χαρτοφυλακίου της, η Αναπλ.Υπουργός κ. Σία Ἀναγνωστοπούλου, η οποία τάχθηκε υπέρ της απαλλαγής χωρίς οποιαδήποτε επίκληση λόγων θρησκευτικών συνειδήσεως (και κατ' οὐσίαν δηλαδή υπέρ της μετατροπής τοῦ μαθήματος από υποχρεωτικό σὲ προαιρετικό)».

Ουσιαστικά «αυτό το διάστημα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου εμφανιζόταν να επιχειρηματολογεί απέναντι σε αιτήματα, που ουδέποτε προέβαλε η Εκκλησία προκειμένου να προσπεράσει τις επιφυλάξεις μας ως φανατικές, παλαιολιθικές, ή αντιδημοκρατικές».

Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρεται και στη νεότερη θέση του υπουργείου ότι η ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφυγών στην ελληνική κοινωνία, επιβάλλει πλέον ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών.

Ακόμη, διαμηνύει ότι «η Ορθοδοξία δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την σύγκριση με τα άλλα θρησκεύματα και δόγματα».

«Η σύγκριση όμως», συνεχίζει, «προϋποθέτει ότι το μάθημα παρέχει στον μαθητή συνεκτική και πλήρη εικόνα της ιδιαιτερότητας της Ορθοδοξίας, δηλαδή ένα σύνολο δομημένων γνώσεων με ψύχραιμη, επιστημονική - θεολογική προσέγγιση και όχι σκόρπιες ψηφίδες κοινωνιολογικού ή φιλοσοφικού προβληματισμού με αφορμή το θρησκευτικό φαινόμενο».

Τέλος, ο Αρχιεπίσκοπος τοποθετείται και για τις άλλες αλλαγές στα σχολεία. Την κατάργησ των εξετάσεων στο μάθημα της Ιστορίας και αυτό των Αρχαίων Ελληνικών.

«Πιο πρόσφατα άρχισε να κυκλοφορεί και ακόμα νεώτερη επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας, ότι η ομαλή ένταξη των μεταναστών και προσφυγών στην ελληνική κοινωνία, επιβάλλει πλέον ένα διαφορετικό μάθημα Θρησκευτικών. Η Ορθόδοξη Εκκλησία πρώτη συνέτρεξε και στηρίζει αυτούς τους απελπισμένους αδελφούς μας χωρίς διακρίσεις φυλής ή θρησκείας. Απομένει όμως να διευκρινισθεί, εάν αυτή η δικαιολογία περί της μεταβολής του μαθήματος των Θρησκευτικών συνδέεται με την υποβάθμιση των μαθημάτων των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας, για τα οποία προτείνεται να μην εξετάζονται στο τέλος του σχολικού έτους. Υφίσταται ευρύτερος σχεδιασμός, ώστε οι επόμενες γενιές Ελλήνων πολιτών να αποτελούνται από μία σχετική πλειοψηφία ελληνογενούς πληθυσμού με ασθενή ταυτότητα και ένα άθροισμα εθνοτικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, για τις οποίες θα ακολουθείται η πολιτική της μη ομαλής αφομοιώσεώς τους από την ελληνική κοινωνία; Εάν έτσι είναι, πρόκειται για μια εκπαιδευτική επιλογή εθνικής και ιστορικής εμβέλειας, για την οποία οφείλουν οι υπεύθυνοι να δημοσιοποιήσουν τις προθέσεις τους.

Σε αντίθεση με την άποψη περί μη προσκολλήσεως στο παρελθόν, πιστεύω ότι τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Ελληνικής γλώσσας, Λογοτεχνίας και Ιστορίας αποτελούν αναγκαία μαθήματα ταυτότητας και διαδραματίζουν σοβαρό ρόλο στη διαμόρφωση του φρονήματος των αυριανών Ελλήνων πολιτών».

Διαβάστε ΕΔΩ όλη την επιστολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μυτιλήνη: Θύμα ομαδικού βιασμού από ανήλικους ομοεθνείς του 16χρονος Πακιστανός

Ισραήλ: Πέθανε ο Σιμόν Πέρες

ΚΑΙΡΟΣ 28/9/2016: Αίθριος ο καιρός σήμερα

Wall Street Journal: άπιαστο όνειρο η ανάπτυξη στην Ελλάδα

Θα λογοδοτήσει στους βουλευτές ο Ντράγκι για τη χαλαρή νομισματική πολιτική της ΕΚΤ