Πανελλήνιες 2016: «Κρυφοί» παράγοντες στα στατιστικά των βαθμών για τις Βάσεις

 
Πανελλήνιες 2016: «Κρυφοί» παράγοντες στα στατιστικά των βαθμών για τις Βάσεις 2016

Πηγή Φωτογραφίας: eurokinissi

Ενημερώθηκε: 15/06/16 - 08:55

Είναι φανερό ότι η εκκίνηση των φετινών βάσεων στις «μεσαίες» και «χαμηλές» βαθμολογικά σχολές γίνεται με μειωμένο των αριθμό των συνολικών μορίων σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό κατά τουλάχιστον 600 μόρια (όσα δηλαδή τα μόρια που προσθέτονταν μέχρι και πέρσι λόγω της προσμέτρησης και των σχολικών βαθμών). Στις «υψηλόβαθμες» σχολές αυτό ουσιαστικά δεν ισχύει αφού οι μαθητές με ιδιαίτερα υψηλές βαθμολογίες δεν ευνοούνταν από το «μπόνους» αυτό.

Επίσης στην «εκκίνηση των βάσεων» θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και την «συνεισφορά» των επιπλέον μαθημάτων επιλογής που εξεταζόταν μέχρι πέρσι οι υποψήφιοι αφού, όπως προκύπτει από τα περσινά στατιστικά στοιχεία, στην πλειοψηφία τους οι υποψήφιοι είχαν μεγαλύτερο βαθμό στο μάθημα επιλογής από το μέσο όρο της βαθμολογικής τους επίδοσης στα υπόλοιπα μαθήματα.

Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων δεν έχει ουσιαστική μεταβολή σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό. Ωστόσο σε μεμονωμένες περιπτώσεις τμημάτων-σχολών υπάρχει μια μικρή αυξομείωση του αριθμού των εισακτέων που πρέπει να προσεχθεί.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό στις φετινές βαθμολογικές κλίμακες είναι ο αριθμός των εξεταζόμενων υποψηφίων ανά μάθημα.Ειδικά στο 2ο Επιστημονικό πεδίο παρατηρείται μεγάλη μείωση των υποψηφίων σε σχέση με την περσινή Θετική και Τεχνολογική κατεύθυνση και ειδικότερα με το "σπάσιμο" του 5ου μαθήματος για να ανοίξει πεδίο για την δήλωση των σχολών (Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος εξετάστηκαν στα Μαθηματικά για το 2ο Ε.Π. τουλάχιστoν 18500 λιγότεροι).

Σε πολλές περιπτώσεις ο αριθμός αυτό είναι πολύ μικρότερος από τον αντίστοιχο περσινό. Αυτό συμβαίνει γιατί η εισαγωγή ενός υποψηφίου σε μία σχολή εξαρτάται (ως ένας από τους παράγοντες) από την κατανομή του απόλυτου αριθμού υποψηφίων σε βαθμολογικές κλίμακας και όχι από το ποσοστό % των υποψηφίων που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Στην πραγματικότητα αλλάζει η σχέση προσφοράς-ζήτησης με σταθερή την πρoσφορά και πιθανή μείωση της ζήτησης.

Η βασική αυτή παράμετρος αναμένεται να παίξει πολύ σοβαρό ρόλο στη διαμόρφωση των βάσεων. Το γεγονός αυτό είναι άμεση συνέπεια της μείωσης των εξεταζομένων μαθημάτων, της αναμόρφωσης των κατευθύνσεων σε Ομάδες Προσανατολισμού και της επιλογής του 5ο μαθήματος προκειμένου να «ξεκλειδωθεί» και άλλο επιστημονικό πεδίο.

* Άρθρο του κ. Γιάννη Καραγιάννη Σχολικού Σύβουλου Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου που πρωτοδημοσιευτηκε στο esosgr.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Πανελλήνιες 2016: Την Παρασκευή ανακοινώνονται οι βαθμολογίες