Νικολόπουλος: Είναι δυνατόν να βυθίζεται πλοίο στη… λίμνη του Σαρωνικού;

 
Νικολόπουλος: Είναι δυνατόν να βυθίζεται πλοίο στη… λίμνη του Σαρωνικού;

Ενημερώθηκε: 17/09/17 - 15:03

Νικολόπουλος: Το «περίεργο» ναυάγιο του Σαρωνικού χρίζει έρευνας, «πώς είναι δυνατόν να βυθισθεί πλοίο στη… λίμνη του Σαρωνικού χωρίς βίαιο γεγονός;» αναρωτιέται ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής.

Η τεράστια οικολογική καταστροφή εξ αιτίας της βύθισης του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» οδήγησε τον Χριστιανοδημοκράτη βουλευτή σε αποφασιστική κοινοβουλευτική παρέμβαση, για να δοθούν απαντήσεις σε όλα τα καυτά ερωτήματα και κυρίως να αποκαλυφθούν τα «πονηρά» ενδεχομένως, σημεία του περίεργου και ασυνήθιστου συμβάντος, μερικά μόλις μίλια από τη στεριά!

Ήδη, ο ανεξάρτητος βουλευτής κατέθεσε αρχικά ερώτηση προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος και Υγείας, ενώ ακολούθησε και επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Νίκος Νικολόπουλος

Ο αιτιολογεί ως εξής την διπλή παρέμβασή του:

«Όλοι μιλάνε πλέον για μία τεράστια οικολογική καταστροφή με ανυπολόγιστες συνέπειες και μεγάλους κινδύνους για το φυσικό και οικιστικό περιβάλλον, η οποία έχει ήδη προκαλέσει την οικονομική καθίζηση χιλιάδων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους λιμένες και τις ακτογραμμές της δυτικής Αττικής.

Όπως είναι λογικό, τα ερωτήματα είναι πολλά. Και γίνονται ακόμα περισσότερα από τη στιγμή που πολλά μέσα ενημέρωσης, όπως μεταξύ άλλων η ιστοσελίδα Piraeuspress.gr, προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο επέκτασης της ρύπανσης και επικαλούνταν δηλώσεις τοπικών παραγόντων για την έκταση της ζημιάς, παρά τις διαβεβαιώσεις σας για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων».

Αναλυτικά, το σύνολο των κρίσιμων ερωτημάτων του Αχαιού ανεξάρτητου βουλευτή, είναι το ακόλουθο:

ον

«1 Από την κοινή πείρα κανένα πλοίο δε βυθίζεται αμέσως αν δεν προηγηθεί βίαια σύγκρουση με άλλο σκάφος ή με βράχια. Το «Σάμινα» έκανε μία ώρα να βυθιστεί ο «Τιτανικός» οκτώ! Πώς είναι δυνατό μέσα στη… λίμνη του Σαρωνικού να βυθιστεί πλοίο χωρίς βίαιο γεγονός και να μην δουλέψουν ούτε οι αντλίες για να γεμίσουν αμέσως όλα τα στεγανά διαμερίσματα του σκάφους και αυτό χωρίς να το πάρει κανένας χαμπάρι, ούτε ο καπετάνιος, ούτε ο μηχανικός;

ον

2 Το δεξαμενόπλοιο Αγία Ζώνη 2 συμφερόντων Αθανασιου Κουρούτη γιατι είχε πάρει παράταση του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας, ποιος το ήλεγξε και με ποιες διαδικασίες γίνονται οι παρατάσεις σε ληγμένα πιστοποιητικά;

ον

3 Πώς επιτράπηκε ο απόπλους του πλοίου από το Λιμεναρχείο χωρίς την απαραίτητη σύνθεση του πληρώματος;

ον

4 Πώς ο Καπετάνιος και ο Μηχανικός του πλοίου, δήθεν το 30% της σύνθεσης (χρειάζονταν τουλάχιστον άλλοι δυο), δεν αντιλήφθηκαν οτι το πλοίο πήρε κλίση και γιατί δεν ειδοποίησαν το Λιμενικό και τα ρυμουλκά για να βγάλουν το πλοίο στα ναυπηγεία της περιοχής που είναι σε απόσταση δυο με τρία μίλια και να αποφύγουμε την καταστροφή;

ον

5 Πώς την επικίνδυνη κλίση και τη βύθιση του πλοίου ανέφερε διερχόμενο πλοίο και όχι ο Καπετάνιος και η πλοιοκτησία;

ον

6 Πού είναι οι 3200 τόνοι πετρελαίου, όταν η εκτιμώμενη ποσότητα που διέρρευσε δεν ξεπερνά τους 200 τόνους;

ον

7 Γίνεται έρευνα του στίγματος του πλοίου από το Λιμεναρχείο για να διακριβωθεί που πήγε το πλοίο πριν βουλιάξει;

ον

8 Γνωρίζει ο υπουργός ότι ο πλοιοκτήτης είχε κατηγορηθεί για λαθρεμπόριο και ότι τα Αγία Ζώνη 1 και 3 είχαν κατασχεθεί;

ον

9 Θα ελέγξετε την καταγγελία ότι ίσως το καράβι να το βούλιαξαν και να μην βούλιαξε μόνο του; Τι λέει το Λιμεναρχείο γι αυτό και γιατί δεν έχει συλληφθεί ο πλοιοκτήτης ακόμα;

ον

10 Το πλοίο δεν ήταν ασφαλισμένο για πρόκληση ρύπανσης, γιατί καμία ασφαλιστική εταιρεία δε το ασφαλίζει στην κατάσταση που ήταν, ως εκ τούτου πως πήρε απόπλου από το Λιμεναρχείο;

ον

11 Η εταιρεία που ανήκει το πλοίο δεν έχει κανένα περιουσιακό στοιχείο παρα μόνο το πλοίο που βούλιαξε. Από που θα πληρωθούν τα τεράστια έξοδα για την αντιμετώπιση της καταστροφής;»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η τεράστια οικονομική ζημιά της πετρελαιοκηλίδας