Με τις μίνι Belharra οι Ιταλοί βγαίνουν μπροστά στη «ναυμαχία» για τις νέες κορβέτες

 
Ιταλική κορβέτα Doha

Ενημερώθηκε: 21/10/21 - 18:22

O υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ανακοίνωσε πριν από λίγο σε πανηγυρικό τόνο ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας αλλάζουν σελίδα καθώς ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος Fincantieri σε συνεργασία με την ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα θα αναλάβουν την εξυγίανση τους. Επιπρόσθετα σύμφωνα με πληροφορίες το παραπάνω σχήμα θα έχει την πλήρη στήριξη της αμερικανικής αναπτυξιακής τράπεζας DFC (U.S. International Development Finance Corporation).

Η εξέλιξη αυτή εκτός από το θετικό αντίκτυπο που θα έχει στην ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα και γενικότερα στην οικονομία της χώρας αναμένεται να επηρεάσει άμεσα και τις Ένοπλες Δυνάμεις και συγκεκριμένα το Πολεμικό Ναυτικό. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται και από την συμμετοχή, μέσω τηλεδιάσκεψης, του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νικόλαου Παναγιωτόπουλου, στην σημερινή συνάντηση που έγινε για τα ναυπηγεία Ελευσίνας στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ο ιταλικός όμιλος Fincantieri έχει τεράστια εμπειρία στην ναυπήγηση πολεμικών πλοίων, έχοντας παραδώσει πλοία σε μερικά από τα μεγαλύτερα Πολεμικά Ναυτικά του πλανήτη όπως είναι αυτά των ΗΠΑ, της Γαλλίας και φυσικά της Ιταλίας.

Πριν από λίγες εβδομάδες το ΠΝ επέλεξε τις υπερσύγχρονες γαλλικές φρεγάτες Belharra ως τα πλοία που θα βασιστεί για τα επόμενα 30 χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία για τις 3+1 Belharra είχε διαρρεύσει πως υπάρχει συμφωνία με τους Γάλλους και για την αγορά 3 κορβετών Gowind, καθώς η ηγεσία του ΓΕΝ αποφάσισε ότι τα λεφτά που προορίζονταν για τα πλοία ενδιάμεσης λύσης και τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ είναι προτιμότερο να δοθούν για την αγορά νέων πλοίων, που θα ανανεώσουν και θα ενισχύσουν τον αξιόμαχο αλλα γηρασμένο ελληνικό στόλο.

Στην ιστοσελίδα μας είχαμε γράψει πριν λίγο καιρό ότι ναι μεν υπάρχουν προχωρημένες συζητήσεις με τους γάλλους για τις κορβέτες Gowind, αλλά είχαμε επίσης αναφέρει ότι υπήρξε και ιταλική «σφήνα» της Fincantieri που πρότεινε με την σειρά της τις δικές της κορβετες στο ΠΝ.

Ειδικότερα οι ιταλοί πρότειναν τις κορβέτες κορβέτα τύπου “Doha” τις οποίες κατασκεύασαν για λογαριασμό του Κατάρ. Πρόκειται για πλοίο εκτοπίσματος 3,250 τόνων μαζί με τα οπλικά του συστήματα, μήκους 107 μέτρων, πλάτους 14,7 μέτρων, με συνδυασμό μηχανών ντίζελ. Έχει μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων, μπορεί να φιλοξενεί ελικόπτερο μεγέθους NH90, αλλά και ταχύπλοα σταθερής γάστρας RHIB (Rigid Hull Inflatable Boat). Το σκάφος διαθέτει ενδιαιτήσεις για 122 άτομα.

Μετά τις νέες εξελίξεις και την επίσημη ανακοίνωση της εισόδου της Fincantieri και των συνεργατών της στα ναυπηγεία Ελευσίνας είναι προφανές ότι οι Ιταλοί γίνονται αυτόματα φαβορί για να κερδίσουν το συμβόλαιο για την ναυπήγηση 3 ή και παραπάνω κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό.