Οι ηγέτες των πέντε μεγαλύτερων ευρωπαϊκών στρατιωτικών δυνάμεων της λεγόμενης ομάδας E5 συναντήθηκαν στο Βερολίνο και δεσμεύτηκαν να αναλάβουν μεγαλύτερο ρόλο στη διατλαντική ασφάλεια, ενισχύοντας παράλληλα τη συμβολή τους στο ΝΑΤΟ και τη στήριξή τους προς την Ουκρανία.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Πολωνίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε.
Στην κοινή ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά το πέρας των συνομιλιών, οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν την πρόθεσή τους να ενισχύσουν τις αποτρεπτικές δυνατότητες της Συμμαχίας, χαρακτηρίζοντας τη Ρωσία ως τη σημαντικότερη και πιο άμεση απειλή για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
Οι πέντε χώρες συμφώνησαν επίσης να διευρύνουν τη συνεργασία τους στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, με στόχο την αύξηση των παραγωγικών δυνατοτήτων και τη βελτίωση του συντονισμού σε ζητήματα εξοπλισμών και στρατιωτικής ετοιμότητας.
Σημαντικό μέρος των συνομιλιών αφιερώθηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία, με τους ηγέτες να επαναλαμβάνουν τη δέσμευσή τους για συνέχιση της πολιτικής, οικονομικής και στρατιωτικής στήριξης προς το Κίεβο.
Παράλληλα, οι συμμετέχοντες χαιρέτισαν το πρόσφατο μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψαν οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Ιράν, εκφράζοντας την υποστήριξή τους στις προσπάθειες εφαρμογής του.
«Οι ηγέτες επανέλαβαν τη δέσμευσή τους να υποστηρίξουν την εφαρμογή του μνημονίου, στο πλαίσιο μιας επείγουσας και συνολικής διαδικασίας που θα οδηγήσει σε διαρκή ειρήνη», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην κοινή ανακοίνωση.
Η συνάντηση στο Βερολίνο πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο αυξημένων γεωπολιτικών εντάσεων, με την ευρωπαϊκή ασφάλεια, τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή να βρίσκονται στο επίκεντρο των διαβουλεύσεων.