Σαφή στροφή προς την αμυντική αυτονομία του Ισραήλ προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου, τονίζοντας την ανάγκη η χώρα να αναπτύξει τη δική της εγχώρια παραγωγή όπλων και να σταματήσει να εξαρτάται στρατιωτικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η κίνηση αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, κρίνεται επιβεβλημένη για τη μακροπρόθεσμη επιβίωση του κράτους και τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική αναμέτρηση με το Ιράν και τις οργανώσεις που αυτό στηρίζει.
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τη διαχρονική αμερικανική υποστήριξη, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι το μέλλον της χώρας σε βάθος τριακονταετίας θα κριθεί αποκλειστικά από τη δική της αυτόνομη ισχύ.
Όπως ανέφερε, η οικοδόμηση μιας ανεξάρτητης βιομηχανίας όπλων, η ενσωμάτωση προηγμένης τεχνολογίας και η εκπαίδευση των νέων στρατιωτικών ηγετών είναι τα στοιχεία που θα καθορίσουν τη θέση του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή, καθώς το μέτωπο με την Τεχεράνη παραμένει ανοιχτό.
Η τοποθέτηση αυτή έρχεται λίγες ημέρες μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού αντιπροέδρου, Τζέι Ντι Βανς, ο οποίος υπενθύμισε με νόημα ότι τους τελευταίους μήνες τα δύο τρίτα των αμυντικών συστημάτων που προστάτευσαν το Ισραήλ είχαν κατασκευαστεί στις ΗΠΑ και χρηματοδοτηθεί από τους Αμερικανούς φορολογούμενους.
Παρά τη ρητορική Νετανιάχου, οι δύο σύμμαχοι δεν φαίνεται να οδηγούνται σε ρήξη, καθώς αξιωματούχοι από την Ουάσινγκτον και το Τελ Αβίβ ξεκίνησαν πρόσφατα συνομιλίες για τη διαμόρφωση ενός νέου 10ετούς πλαισίου ασφαλείας. Στόχος των διαβουλεύσεων είναι η σταδιακή μετατροπή της σχέσης τους, ώστε να περάσει από το μοντέλο της μονομερούς αμερικανικής αρωγής σε μια πλήρως αμοιβαία εταιρική σχέση.