Διώρυγα του Σουέζ: Έως και 3,5 μέρες θα χρειαστούν για να λήξει η συσσώρευση πλοίων

 
Διώρυγα του Σουέζ: Έως και 3,5 μέρες θα χρειαστούν για να λήξει η συσσώρευση πλοίων

Ενημερώθηκε: 30/03/21 - 07:17

Η συγκέντρωση πολύ μεγάλου αριθμού πλοίων στις δύο εισόδους της Διώρυγας του Σουέζ, που δημιουργήθηκε από την προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, μπορεί να τερματιστεί σε τρεις με τρεισήμισι ημέρες, δήλωσε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ.

Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι 113 πλοία αναμένεται να διέλθουν από τη Διώρυγα και από τις δύο κατευθύνσεις έως τις 08:00 το πρωί της Τρίτης, τοπική ώρα (09:00 ώρα Ελλάδας).

Περισσότερα από 400 πλοία είχαν εγκλωβιστεί, περιμένοντας να διασχίσουν τη διώρυγα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η κανονικότητα θα επανέλθει σε περίπου τρεις ημέρες. Η παγκόσμια ναυτιλία, όμως, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο. Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk, οι συνέπειες στον κλάδο μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες ή και μήνες.

Η σημασία της διώρυγας του Σουέζ στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα είναι τεράστια. Ενώνει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα και τον Ινδικό Ωκεανό, δημιουργώντας μια θαλάσσια εμπορική αρτηρία που συνδέει την Ευρώπη με τη Νοτιοδυτική, τη Νότια και τη Νοτιοανατολική Ασία μέχρι την Άπω Ανατολή. Είναι η μεγαλύτερη διώρυγα του κόσμου, συνολικού μήκους 168 χλμ. Μέσω αυτής περνά περισσότερο από το 10% του όγκου του διεθνούς εμπορίου. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση διακινούνται αγαθά αξίας σχεδόν 10 δισ. δολαρίων.

Οι αρχές της Διώρυγας από την πλευρά τους έχουν επισημάνει ότι η Αίγυπτος χάνει 12-14 εκατ. δολάρια για κάθε ημέρα αποκλεισμού, ενώ η ναυτιλιακή έκδοση Lloyd’s List εκτιμά, ότι το σκάφος μπλοκάρει κάθε ημέρα εμπορεύματα, η αξία των οποίων αντιστοιχεί περίπου σε 8,1 δισ. ευρώ.
043_dpa-pa_170318-99-716474_dpai

Το ατύχημα και οι επιπτώσεις του επανέφεραν στο προσκήνιο τη σημασία μίας εναλλακτικής λύσης. Η Τεχεράνη έσπευσε να δηλώσει ότι «υπάρχει εναλλακτική λύση για τη Διώρυγα του Σουέζ».

Για την ακρίβεια, ο πρέσβης του Ιράν στη Ρωσία, Καζέμ Τζαλαλί, πρότεινε την ενεργοποίηση του χερσαίου Διαδρόμου Μεταφορών, μήκους 7.200 χλμ, που διέρχεται από το Ιράν ως εναλλακτική λύση στη Διώρυγα του Σουέζ.

Υπενθυμίζουμε ότι τις προηγούμενες ημέρες η Τεχεράνη υπέγραψε μία συμφωνία-μαμούθ με το Πεκίνο που θα έχει ισχύ για τα επόμενα 25 χρόνια. Η συμφωνία προβλέπει κινεζικές επενδύσεις συνολικού ύψους 400 δισ. δολαρίων, αλλά και μεγάλα ιρανικά ανταλλάγματα. Για την ακρίβεια, με τη συμφωνία το Ιράν ουσιαστικά εντάσσεται στην κινεζική σφαίρα επιρροής.

Εάν, μάλιστα, όπως δείχνουν τα πράγματα, η πολιτική Μπάιντεν σπρώξει και τη Ρωσία στην αγκαλιά της Κίνας, τότε δημιουργείται ένας ευρασιατικό τρίγωνο, το οποίο εκ των πραγμάτων θα ενσωματώσει τις χώρες της Κεντρικής Ασίας που βρίσκονται στο εσωτερικό του, συγκροτώντας ένα πανίσχυρο στρατιωτικά και οικονομικά, άρα και πολιτικά, γεωπολιτικό σύνολο.