Έκθεση ΟΑΣΑ: Οι 99 στους 100 μαθητές της Γ' Λυκείου «κάνουν» φροντιστήριο!!!

 
Έκθεση ΟΑΣΑ: Οι 99 στους 100 μαθητές της Γ' Λυκείου «κάνουν» φροντιστήριο!!!

Ενημερώθηκε: 20/04/18 - 08:31

Μια απο τις στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την αδυναμία του να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών αποκαλύπτει έρευνα του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με την οποία 99 στους 100 μαθητές της Γ΄ Λυκείου παρακολουθεί είτε φροντιστήριο είτε ιδιαίτερο μάθημα είτε και τα δύο!!!

Σημειώνεται ότι οι επόμενες δύο χώρες στη σχετική λίστα είναι η Κορέα με το 90% των μαθητών να καταφεύγουν στα φροντιστήρια και η Κίνα με 85%.

Κώστας Γαβρόγλου

Παρουσιάζοντας την έκθεση με τίτλο «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα», η πρόεδρος του προσωπικού του ΟΟΣΑ Γκαμπριέλα Ράμος ζήτησε να υπάρξει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «είναι πολύ σημαντικό να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η αξιολόγηση και οι διαδικασίες θα πρέπει να δημιουργηθούν σε στενή συνεργασία με του καθηγητές και τα εργασιακά συνδικάτα ούτως ώστε οι δάσκαλοι και οι καθηγητές να μην τα βλέπουν ως μια τιμωρητική διαδικασία ή εργαλείο και δεν αναγνωρίζουν τις περιπλοκότητα και τις προκλήσεις οι οποίες υπάρχουν στο επάγγελμά τους». Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας αρκέστηκε να πει για το θέμα ότι «δεν πρέπει να μιλάμε για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όταν η ίδια η πολιτεία επί δεκαετίες ήταν τόσο ασυνεπής στις υποχρεώσεις της».

Ο ΟΟΣΑ ζητά επίσης την ενίσχυση των θέσεων των διευθυντών στις σχολικές μονάδες επιμένοντας στη μεγαλύτερη αυτονομία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα με τον υπουργό Παιδείας να σημειώνει ότι για την πολιτική ηγεσία η αυτονομία ορίζεται ως μια σειρά αποφάσεων που λαμβάνει ο σύλλογος διδασκόντων.

Ο διεθνής οργανισμός ζήτησε επίσης να υπάρξουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, να ενισχυθεί η χρηματοδότηση για την εκπαίδευση καθώς ο προϋπολογισμός για την παιδεία την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 36% ενώ ειδικά για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάμια εκπαίδευση ζητά αλλαγή ή ακόμα και κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων προτείνοντας ένα σύστημα στο οποίο οι μαθητές θα εξετάζονται παραπάνω από μια φορές κατά τη διάρκεια των σχολικών τους ετών και όχι μόνο σε μια εξέταση.