Εξαπατούσε ιερείς με το πρόσχημα ότι είχε ανάγκη από οικονομική βοήθεια

 
Εξαπατούσε ιερείς με το πρόσχημα ότι είχε ανάγκη για οικονομική βοήθεια

Ενημερώθηκε: 21/06/16 - 23:48

Του Θοδωρή Παναγιωτίδη

Εξιχνιάστηκαν, μετά από έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας, πέντε περιπτώσεις απάτης και αποπειρών απάτης σε βάρος ιερέων, στην Καλαμάτα Μεσσηνίας. Για τις υποθέσεις αυτές κατηγορείται μία 29χρονη Ελληνίδα, σε βάρος της οποίας σχηματίσθηκε δικογραφία, για απάτη.

Ειδικότερα, ως προς τον τρόπο δράσης της, η 29χρονη, ενεργώντας με συγκεκριμένη μεθοδολογία και τρόπο προσέγγισης, εξαπατούσε ιερείς, παραθέτοντας τους ψευδή γεγονότα ως αληθή, με σκοπό το παράνομο περιουσιακό όφελος.

Συγκεκριμένα, τηλεφωνούσε σε ιερείς και δήλωνε ψευδώς, είτε ότι ήταν άτομο που χρειαζόταν βοήθεια, είτε δήλωνε ψευδώς την ιδιότητα υπαλλήλου υπηρεσιών Πρόνοιας και τους αποσπούσε χρήματα.

Στο πλαίσιο της εμπεριστατωμένης αστυνομικής διερεύνησης που διεξήχθη από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, εξακριβώθηκε ότι η 29χρονη, κατά το χρονικό διάστημα από 8 Απριλίου 2016 έως και την Απριλίου 2016, στην Καλαμάτα Μεσσηνίας, διέπραξε τρείς περιπτώσεις απατών και δύο περιπτώσεις αποπειρών απάτης, σε βάρος ιερέων.

Η σχηματισθείσα δικογραφία θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καλαμάτας. Η αστυνομική έρευνα και η προανάκριση, συνεχίζονται από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Καλαμάτας, για την ταυτοποίηση των συνεργών τους, καθώς και για την εξακρίβωση της τυχόν συμμετοχής τους σε διάπραξη παρόμοιων αδικημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας ( www.hellenicpolice.gr )έχουν αναρτηθεί οι ακόλουθες χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης:

  • Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας "πλησιάζουν" ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
  • Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
  • Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
  • Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
  • Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
  • Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
  • Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
  • Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
  • Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
  • Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
  • Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
  • Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
  • Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
  • Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.