«Ρημάδι» το πατρικό της Μαρίας Κάλλας – Η φθορά του χρόνου και η κρατική αναλγησία σχεδόν το ισοπέδωσαν

 
«Ρημάδι» το πατρικό της Μαρίας Κάλλας – Η φθορά του χρόνου και η κρατική αναλγησία σχεδόν το ισοπέδωσαν

Ενημερώθηκε: 29/09/20 - 14:29

Η φθορά του χρόνου και η κρατική αναλγησία σχεδόν ισοπέδωσαν το διατηρητέο διώροφο στο Νεοχώρι Μελιγαλά.

Espresso

Σύμφωνα με την εφημερίδα και τον Νίκο Νικόλιζα, δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα όρθιο από το πατρικό σπίτι της Μαρίας Κάλλας στο Νεοχώρι Μελιγαλά. Απίστευτο και όμως αληθινό, όσο θλιβερή και αν είναι αυτή η είδηση! Η κρατική αναλγησία αλλά και η φθορά του χρόνου σχεδόν ισοπέδωσαν τη διώροφη κατοικία της οικογένειας Καλογεροπούλου, παρόλο που το κτίριο είχε χαρακτηριστεί από το ελληνικό κράτος διατηρητέο για την αρχιτεκτονική που είχαν τα σπίτια του Νεοχωρίου τον περασμένο αιώνα.

Πλέον, ένας σωρός από μπάζα, μια πινακίδα στο κέντρο της πλατείας, καθώς και τα αρχικά Μ. Κ. στην είσοδο του σπιτιού της Κάλλας αποδεικνύουν ότι από αυτό το σπίτι του φαρμακοποιού πατέρα της Γιώργου Καλογερόπουλου το 1922 ξεκίνησαν όλα για τη μεγάλη σοπράνο, η οποία έμελλε να γίνει παγκόσμιο σύμβολο της όπερας.

Η ιστορία για το σπίτι της οικογένειας Καλογεροπούλου στο Νεοχώρι Μεσσηνίας είναι παλιά και πολύ στενόχωρη. Και σήμερα, η αυτοψία της «Espresso» στον χώρο επιβεβαιώνει με τον πιο παραστατικό τρόπο ότι «ουδείς αγιάζει στον τόπο του».

Ήταν αρχές της δεκαετίας του ΄90, όταν οι κάτοικοι του μικρού χωριού καθώς και η τότε κοινοτάρχης είχαν ξεσηκωθεί με σκοπό να σώσουν το πατρικό σπίτι της οικογένειας της Μαρίας Κάλλας. Κάποια κληρονομικά εμπόδια ξεπεράστηκαν και το σπίτι πέρασε στα χέρια του Δήμου Οιχαλίας. Ωστόσο, η μη εύρεση κονδυλίων για την αναστήλωσή του καθώς και η φθορά του χρόνου σχεδόν ολοκλήρωσαν την καταστροφή του σπιτιού. Και σε αυτό το σημείο έρχονται στο μυαλό του κάθε Ελληνα τα λόγια που είχε πει η κορυφαία Ελληνίδα σοπράνο λίγο πριν φύγει από τη ζωή σε γαλλικό περιοδικό: «Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς ταυτότητα. Οι γονείς μου ήταν Ελληνες αλλά δεν αισθανόμουν απόλυτα Ελληνίδα. Γεννήθηκα στην Αμερική αλλά δεν νιώθω Αμερικανίδα. Πέρασα ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου στην Ιταλία, παντρεύτηκα έναν Ιταλό, αλλά δεν αισθάνθηκα Ιταλίδα. Ζω στο Παρίσι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είμαι Γαλλίδα. Ποια είμαι; Είμαι μόνη, πάντα μόνη».

Πριν από περίπου δύο χρόνια, ο Δήμος Οιχαλίας, με σκοπό να σώσει το νεοκλασικό σπίτι της οικογένειας Καλογεροπούλου, αποφάσισε μέσω δωρεών από το διαδίκτυο με τη μέθοδο crowd fownding να βοηθήσει στην αναστήλωσή του, η οποία ανέρχεται στα 300.000 ευρώ.

Ωστόσο, το ποσό είναι υπερβολικά υψηλό, με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής ο στόχος να μην έχει επιτευχθεί. Ωστόσο, η δήμαρχος Οιχαλίας όπου ανήκει το χωριό Νεοχώρι, Γιώτα Γεωργακοπούλου, ρίχνει τις ευθύνες στη γραφειοκρατία για το κατάντημα του οικήματος. «Η αναστήλωση και ανάδειξη του πατρικού σπιτιού της Μαρίας Κάλλας έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και ήδη έχει βρεθεί ο μειοδότης. Ωστόσο, είναι τέτοια η γραφειοκρατία, που χρειάστηκε να γκρεμιστεί πρώτα το σπίτι και μετά να εγκριθεί η οικοδομική άδεια και η μελέτη αναστήλωσης. Σκοπός μας είναι να γίνει ένα υπέροχο πολιτιστικό κέντρο στο όνομα της Μαρίας Κάλλας και να φέρουμε προσωπικά της αντικείμενα, έτσι ώστε όλοι να γνωρίζουν τις ρίζες της».

Το μόνο παρήγορο πλέον της θλιβερής αυτής ιστορίας είναι ότι κάθε καλοκαίρι στον προαύλιο χώρο του γκρεμισμένου σπιτιού διοργανώνονται συναυλίες όπερας, θυμίζοντας στους επισκέπτες ότι από αυτά τα χαλάσματα η οικογένεια της Μαρίας Κάλλας ξεκίνησε το ταξίδι μνήμης του ονόματος της κορυφαίας ντίβας προς την αιωνιότητα!