Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών άνοιξε τον δρόμο για την επιστροφή του ιρανικού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, εκδίδοντας γενική άδεια που επιτρέπει την παραγωγή, μεταφορά και πώλησή του έως τις 21 Αυγούστου.
Η απόφαση αυτή έρχεται μετά από μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψαν την περασμένη εβδομάδα η Ουάσιγκτον και η Τεχεράνη, προβλέποντας εξαιρέσεις από τις κυρώσεις για το ιρανικό αργό πετρέλαιο, τα πετροχημικά προϊόντα, καθώς και για όλες τις απαραίτητες τραπεζικές, ασφαλιστικές και μεταφορικές υπηρεσίες.
Η συγκεκριμένη άδεια έχει διάρκεια 60 ημερών και επιτρέπει ακόμη και την εισαγωγή ιρανικού πετρελαίου στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο ξεκαθαρίζεται ότι αποκλείονται αυστηρά από τη διαδικασία τυχόν συναλλαγές που εμπλέκουν τη Βόρεια Κορέα ή την Κούβα.
Όπως γνωστοποίησε ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ, η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα των παραγωγικών συνομιλιών που διεξάγονται στην Ελβετία. Ως αντάλλαγμα, το Ιράν δεσμεύτηκε να διασφαλίσει την ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ και να επιτρέψει εκ νέου την είσοδο στη χώρα στους επιθεωρητές του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας.
Η είδηση έφερε άμεση αποκλιμάκωση στην αγορά ενέργειας, με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου να καταγράφουν πτώση άνω του 2%. Το πετρέλαιο τύπου Brent υποχώρησε στα 77,65 δολάρια το βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό (WTI) σημείωσε απώλειες και διαπραγματεύεται στα 73,95 δολάρια το βαρέλι.