Το Ιράν ξεκαθαρίζει ότι το καθεστώς στα Στενά του Ορμούζ αλλάζει οριστικά μετά τον πόλεμο. Ο επικεφαλής διαπραγματευτής της χώρας, Μοχαμάντ Μπαγκέρ Γκαλιμπάφ, δήλωσε ότι η στρατηγικής σημασίας θαλάσσια δίοδος δεν θα επιστρέψει στην προηγούμενη κατάσταση και ότι η Τεχεράνη θα έχει πλέον τη διαχείρισή της.
Όπως μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο IRNA, ο Γκαλιμπάφ —που ηγείται των συνομιλιών με τις ΗΠΑ για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή— διευκρίνισε ότι, αν και οι διεθνείς κανόνες θα γίνουν σεβαστοί, το Ιράν είναι αυτό που θα ελέγχει τα Στενά.
Επιτυχής ολοκλήρωση των τεχνικών συνομιλιών στην Ελβετία
Την ίδια στιγμή, οι διπλωματικές διεργασίες για τον τερματισμό της κρίσης δείχνουν να αποδίδουν καρπούς. Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών του Ιράν και επικεφαλής της τεχνικής ομάδας, Καζέμ Γκαριμπαμπάντι, ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση των τεχνικών συνομιλιών που έλαβαν χώρα στην Ελβετία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, για την επίτευξη της τελικής συμφωνίας με την Ουάσιγκτον έχουν ήδη συγκροτηθεί τέσσερις εξειδικευμένες ομάδες εργασίας. Αυτές θα επικεντρωθούν στους εξής κρίσιμους πυλώνες:
- Την άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν.
- Το μέλλον του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος.
- Την οικονομική ανάπτυξη και την ανοικοδόμηση της χώρας.
- Τη διασφάλιση της τήρησης των όρων του Μνημονίου Συνεργασίας και από τις δύο πλευρές.
Στο «τραπέζι» ηγετικά στελέχη και διεθνείς μεσολαβητές
Η επόμενη και πιο κρίσιμη φάση των διαπραγματεύσεων μεταφέρεται πλέον σε ανώτατο επίπεδο, υπό την επίβλεψη μιας ειδικής επιτροπής υψηλού κύρους.
«Οι επερχόμενες συνομιλίες θα πραγματοποιηθούν με τη συμμετοχή του Ιρανικού Προέδρου της Βουλής, του Υπουργού Εξωτερικών του Ιράν, του Αντιπροέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και των Πρωθυπουργών του Πακιστάν και του Κατάρ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γκαριμπαμπάντι, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή κινητοποίηση για τη σταθεροποίηση της περιοχής.