Την έναρξη μεγάλης επιχείρησης εκκένωσης περισσότερων από 11.000 ναυτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι στην περιοχή του Περσικού Κόλπου ανακοίνωσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), μετά την υπογραφή μνημονίου συμφωνίας μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ιράν για την αποκατάσταση της ασφάλειας στη ναυσιπλοΐα.
Ο γενικός γραμματέας του IMO, Αρσένιο Ντομίνγκες, γνωστοποίησε ότι η επιχείρηση θα υλοποιηθεί σε στενή συνεργασία με το Ιράν, το Ομάν, τα υπόλοιπα παράκτια κράτη της περιοχής, τις Ηνωμένες Πολιτείες και εκπροσώπους της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του οργανισμού, έχουν ήδη εξασφαλιστεί οι απαραίτητες εγγυήσεις ασφαλείας και έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι που αφορούν τις συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Οι ενέργειες αυτές αναμένεται να επιτρέψουν την ασφαλή απομάκρυνση των πληρωμάτων που παραμένουν εγκλωβισμένα, καθώς και τη σταδιακή αποκατάσταση της κανονικής ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Ο Ντομίνγκες χαρακτήρισε τη συμφωνία μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης «αποφασιστικό βήμα» για την επαναφορά της ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα συμβάλει στον τερματισμό των επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων που καταγράφηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Παράλληλα, απέτισε φόρο τιμής στους 14 ναυτικούς που έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κρίσης, τονίζοντας ότι η συμβολή τους στη διατήρηση της λειτουργίας του παγκόσμιου εμπορίου δεν θα λησμονηθεί.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός υπογράμμισε ότι παραμένει προσηλωμένος τόσο στην προστασία της ζωής και της ασφάλειας των ναυτικών όσο και στη διασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών μέσω των Στενών του Ορμούζ, μιας από τις σημαντικότερες και πλέον πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς του πλανήτη.
Η επιχείρηση εκκένωσης θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην περιοχή και αναμένεται να αποτελέσει κρίσιμο βήμα για την ομαλοποίηση της ναυσιπλοΐας και των εμπορικών ροών στον Περσικό Κόλπο.