ΙΕΛΚΑ: "Κυνηγοί" προσφορών και εκπτώσεων οι Έλληνες καταναλωτές

 
ΙΕΛΚΑ: "Κυνηγοί" προσφορών και εκπτώσεων οι Έλληνες καταναλωτές

Ενημερώθηκε: 13/03/17 - 11:33

Στο κυνήγι των προσφορών και των εκπτώσεων στα σουπερ μάρκετ καταφεύγουν όλο και περισσότεροι Έλληνες σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), καθώς η 8ετης οικονομική κρίση συνεχίζει και "πληγώνει" τα ελληνικά νοικοκυριά που προσπαθούν να συμμαζέψουν τους προϋπολογισμούς τους με όποιο τρόπο μπορούν.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ υπογραμμίζει πως το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σουπερμάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σουπερμάρκετ, όσο και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που με δεδομένο ότι μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορά την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές 50% δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το Δημόσιο βγάζει στο σφυρί πρώτη κατοικία οφειλέτη

Πάνω από 120 πρόσφυγες και 7 αντιεξουσιαστές απομακρύνθηκαν από καταλήψεις σε Ζωγράφου και κέντρο

Θεσσαλονίκη: Εργασίες συντήρησης από την Τετάρτη έως και την Παρασκευή στην εσωτερική περιφερειακή οδό