Σας ενδιαφέρει: Δικαιώματα και υποχρεώσεις στα ξενοδοχεία

 
Οι υποχρεώσεις των ξενοδόχων και τα δικαιώματα των καταναλωτών στην ενοικίαση ή διαμονή σε ξενοδοχείο- ενοικιαζόμενα δωμάτια

Ενημερώθηκε: 10/06/18 - 19:22

Φτάσαμε ήδη στο καλοκαίρι, και πλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που προσπαθούν να κανονίσουν τις φετινές τους διακοπές, επί το πλείστον ολιγοήμερες.

Άλλοι θα επιλέξουν το κάμπινγκ,άλλοι την κρουαζιέρα, άλλοι θα περάσουν τις διακοπές τους σε οικογενειακά σπίτια ή τα εξοχικά τους ή το σπίτι τους στο χωριό, υπάρχουν όμως κι εκείνοι που θα καταλύσουν σε ξενοδοχεία ή ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Και εδώ θα αναφέρουν ποιες είναι οι υποχρεώσεις των ξενοδόχων και τι δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές κατά την ενοικίαση ή διαμονή σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις ή ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Διαβάστε λοιπόν για να γνωρίζετε τι πρέπει να πάρετε και τι πρέπει να δώσετε:

Ξενοδοχεία – Ενοικιαζόμενα Διαμερίσματα

Οι τιμές, διαμορφώνονται, ελεύθερα. Οι κατώτατες τιμές των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων καθορίζονται, με Υπουργικές Αποφάσεις. Καθορίζονται, για κάθε επιχείρηση δύο κατώτατα όρια τιμών, ένα για τη χαμηλή περίοδο και ένα για την υψηλή. Οι ξενοδόχοι δε μπορούν να διαμορφώσουν τιμές κατώτερες αυτών της Υ.Α., αλλά είναι ελεύθεροι να διαμορφώσουν τις τιμές τους, «προς τα πάνω».

Επίσης, οι ξενοδόχοι αποφασίζουν τα χρονικά διαστήματα, που θα εντάξουν τη χαμηλή και την υψηλή περίοδο. Οι ξενοδόχοι υποβάλλουν, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, τους τιμοκαταλόγους τους, προς έγκριση και θεώρηση. Ένα θεωρημένο αντίγραφο της δήλωσης τiμών και του τιμοκαταλόγου, αποστέλλονται, στον ξενοδόχο, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να τηρεί αυτά τα έγγραφα, στην υποδοχή και να τα δείχνει, κάθε φορά, που του το ζητήσει ο πελάτης.

Για τις τιμές, το Ξ.Ε.Ε. ενημερώνει και τον Ε.Ο.Τ. Οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν εκπτώσεις, μέχρι 50%, στις εγκεκριμένες τιμές, εφόσον η νέα τιμή δεν είναι κατώτερη των κατώτατων ορίων, που ορίζονται, με την Υ.Α. Εφόσον δίκλινο δωμάτιο ξενοδοχείου 2 αστέρων και άνω, διατεθεί, σε ένα άτομο, θα εισπράττεται το 80% της τιμής του δίκλινου. Η τιμή, που θα προκύπτει, όμως δε μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής του μονόκλινου. Ο ξενοδόχος μπορεί να ορίζει διαφορετικές τιμές, στα διαφορετικά δωμάτια (π.χ. με θέα τη θάλασσα κ.λπ.). Αν ο πελάτης ζητήσει προσθήκη κρεβατιού, τότε η εγκεκριμένη τιμή αυξάνεται, κατά 10% – 20%.

Οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να αναρτούν τιμοκαταλόγους, σε κάθε δωμάτιο, στους οποίους πρέπει να αναγράφεται η τιμή του δωματίου. Επίσης, όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να είναι εφοδιασμένες, με το ειδικό σήμα του ΕΟΤ και να τηρούν τους κανόνες υγιεινής.

Ο ξενοδόχος πρέπει να:

-Ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου, σε κάθε πελάτη.
-Απαντά, μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση δωματίων.
-Διαθέτει, στους πελάτες, τις ανέσεις, που διαφημίζει, όπως π.χ. πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής, νυχτερινό κέντρο, κ.λπ.
-Να μην αποδέχεται κρατήσεις, για δωμάτια ή κρεβάτια, περισσότερα, από αυτά, που διαθέτει.

-Να μη ζητά προκαταβολή, πάνω από 25% του συνολικού κόστους διαμονής, για όλο το χρονικό διάστημα της διαμονής. Η προκαταβολή δε μπορεί να είναι μικρότερη, από το αντίτιμο της τιμής, για μια μέρα. Η κράτηση ολοκληρώνεται, όταν ο ξενοδόχος παραλάβει την προκαταβολή ή όταν απαντήσει, στον πελάτη, ότι αποδέχεται την κράτηση. Εάν κάνουμε κράτηση και δε χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο, οφείλουμε αποζημίωση, στον ξενοδόχο, το μισό της συμφωνημένης τιμής. Απαλλασσόμαστε, όμως, από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, εάν προειδοποιήσουμε τον ξενοδόχο 21 ημέρες, πριν την έναρξη της ενοικίασης.

Στην περίπτωση αυτή, ο ξενοδόχος πρέπει να μας επιστρέψει την προκαταβολή, που τυχόν έχει λάβει, από εμάς. Υπάρχει περίπτωση ο ξενοδόχος να ορίσει μικρότερα χρονικά διαστήματα, για την ακύρωση της κράτησης, χωρίς ποινή, για τον καταναλωτή. Πριν «κλείσουμε», λοιπόν, ένα κατάλυμα, ζητάμε να μάθουμε τους όρους ακύρωσης. Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε, με λεπτομέρειες, ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται, στην τιμή, που μας ζητάει ο ιδιοκτήτης του καταλύματος. Πολλές φορές το πρωινό, η χρήση του κλιματιστικού και διάφορες άλλες υπηρεσίες μπορεί να χρεώνονται, χωριστά, επιπλέον της τιμής, που μας αναφέρει ο ξενοδόχος.

Σημαντικό!

Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει, δεν είναι διαθέσιμο, ο ξενοδόχος πρέπει να εξασφαλίσει τη διαμονή μας, σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο θα βρίσκεται, στην ίδια πόλη και θα διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει, για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να μας καταβάλει, τα έξοδα μεταφοράς, στο άλλο ξενοδοχείο και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.

Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε, προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη. Η ημέρα της άφιξής μας χρεώνεται ολόκληρη, ακόμα και αν φτάσουμε, πολύ αργά.

Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσουμε το δωμάτιο, μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνουμε, μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, πρέπει να καταβάλλουμε το μισό της τιμής, για μια μέρα. Εάν μείνουμε και μετά τις 6:00 το απόγευμα πρέπει να πληρώσουμε το αντίτιμο της παραμονής, για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν, όμως, το δωμάτιο έχει κρατηθεί και από άλλο πελάτη, ο ξενοδόχος έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τα πράγματά μας. Τα κατοικίδια ζώα απαγορεύονται, στα ξενοδοχεία, που δε διαθέτουν ειδικούς χώρους. Για το λόγο αυτό, ας φροντίσουμε, πριν ξεκινήσουμε, για το ξενοδοχείο, να μάθουμε, αν επιτρέπεται να έχουμε, μαζί μας, το αγαπημένο μας κατοικίδιο.

ενοικιαζόμενα δωμάτια

Τακαι διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής, καθώς και να διαθέτουν σωστό φωτισμό.