Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin: Οι φρεγάτες του ΠΝ μπορούν να ναυπηγηθούνε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα

 
Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin: Οι φρεγάτες του ΠΝ μπορούν να ναυπηγηθούνε Σκαραμαγκά και Ελευσίνα

Πηγή Φωτογραφίας: Eurokinissi

Ενημερώθηκε: 21/04/21 - 19:57

Εν αναμονή της απάντησης της αμερικανικής κυβέρνησης στην LoR (Letter of Request, Επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος) που απέστειλε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τις φρεγάτες MMSC της Lockheed Martin, o Αντιπρόεδρος Προγραμμάτων Πλοίων Επιφάνειας, Τζο Ντε Πιέτρο, παραχώρησε μια διαδικτυακή συνέντευξη όπου στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της ναυπήγησης των φρεγατών στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα ο κ. Ντε Πιέτρο εξέφρασε την σιγουριά του ότι τόσο το ναυπηγείο της Ελευσίνας όσο και αυτό του Σκαραμαγκά έχουν τις δυνατότητες να ναυπηγήσουν τις φρεγάτες MMSC. «Είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία μπορούν να διαχειριστούν το έργο. Όταν επισκεφθήκαμε την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, αυτό που είδαμε ότι και τα δύο ναυπηγεία με τις επενδύσεις που σχεδιάζουν οι υποψήφιοι νέοι ιδιοκτήτες τους, μπορούν να εξυπηρετήσουν όχι μόνο το πρόγραμμα μας αλλά να καταστούν και κέντρα συντήρησης και αναβάθμισης όλων των πλοίων που χρησιμοποιούν τα συστήματα της Lockheed Martin στην περιοχή», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας.

Ο κ. Ντε Πιέτρο υπογράμμισε ότι μέσω του προγράμματος για τις νέες φρεγάτες" δίνεται μια σημαντική ευκαιρία αναβίωσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας”, συμπληρώνοντας ότι η Lockheed Martin θέλει να δουλέψει «και με τα δύο ναυπηγεία και με την ελληνική κυβέρνηση» με στόχο αυτή η συνεργασία να αφορά όχι μόνο τα ναυπηγεία αλλά και όλη τη βιομηχανική βάση που θα τα υποστηρίζει.

Προς επίρρωση των επιχειρημάτων του ο κ. Ντε Πιέτρο ανέφερε το παράδειγμα του ναυπηγείου Fincantieri Marinette Marine (FMM) που βρίσκεται στο Ουισκόνσιν. Συγκεκριμένα είπε ότι μετά την έναρξη της συνεργασίας του ναυπηγείου με την Lockheed Martin για τη ναυπήγηση πλοίων του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού οι εργαζόμενοι σε αυτόαπό 300 που ήταν αρχικά φτάνουν πλέον τους 2500. Μια παρόμοια «μεταμόρφωση» μπορεί να γίνει και στα ελληνικά ναυπηγεία σημείωσε ο κ. Ντε Πίετρο λέγοντας ότι οι άμεσες θέσεις που θα δημιουργηθούν μπορεί να φτάσουν ακόμα και τα 400,ενώ οι έμμεσες θα είναι περισσότερες από 1.000.

Οι φρεγάτες MMS-HN

Η αμερικανική πρόταση αφορά τη φρεγάτα MMSC-HN (Multi-Mission SurfaceCombatant-Hellenic Navy), μια ειδικά προσαρμοσμένη στις ελληνικές απαιτήσεις έκδοση των πλοίων μάχης LCS (Littoral Combat Ship), τα οποία ήδη υπηρετούν το Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο κ. Ντε Πιέτρο απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τα προβλήματα αξιοπιστίας που έχουν παρουσιάσει τα πλοία LCS, τόνισε ότι αυτές οι «παιδικές ασθένειες» εμφανίστηκαν τα δύο πρώτα πλοία που ναυπηγήθηκαν τα οποία στην συνέχεια λύθηκαν, ενώ πρόσθεσε ότι η πρόταση της Lockheed Martin βασίζεται στην αμερικανική εμπειρία με τις LCS, που ξεπερνά τα 10 χρόνια, χρονικό διάστημα στο οποίο έχουν ήδη αποδείξει τις αρετές τους, ενώ οι υπόλοιπες προτάσεις που έχει δεχθεί η Ελλάδα είναι για πλοία που θα ναυπηγηθούν ή που είναι σε επίπεδο σχεδίασης.

«Το τρίτο LCS στο οποίο έγιναν και οι τελευταίες βελτιώσεις δοκιμάστηκε στις πιο δύσκολες συνθήκες, βρισκόταν σε αποστολή 23 μηνών με πάνω από 90%διαθεσιμότητα. Αξιοποιήσαμε τις πληροφορίες που συλλέξαμε από δοκιμές άνω των 6.000 ναυτικών μιλίων και μέσω του MMSC προσφέρουμε ένα αξιόμαχο πλοίο που θα καλύπτει τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικό. Δεν λέω ότι το πρόγραμμα δεν είχε τις προκλήσεις του ειδικά στην αρχή, όμως μετά από μεγάλες δοκιμές και είναι πλέον κάτι διαφορετικό».