Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες από τη νυχτερινή τοποθέτηση του κεντρικού ιστού PSIM στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ»

 
Δείτε εντυπωσιακές φωτογραφίες από τη νυχτερινή τοποθέτηση του κεντρικού ιστού PSIM στη φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ»

Ενημερώθηκε: 09/11/23 - 21:10

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Αργά το απόγευμα χθες, με μία διαδικασία που κράτησε ως αργά το βράδυ, τοποθετήθηκε ο κεντρικός ιστός του PSIM (=Panoramic Sensors & IntelligenceModule) επί του κύτους της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» (F-601), τύπου FDI-HN, της ομώνυμης κλάσεως «Κίμων», του Πολεμικού μας Ναυτικού, στο ναυπηγείο της Naval Group, στο Λοριάν της Γαλλικής Βρετάνης. 

Ο ιστός του PSIM, είναι συνολικού ύψους 40 μέτρων, βάρους 150 τόνων και επ’ αυτού ενσωματώνονται 60 κεραίες (antennas), διαφόρων επί μέρους συστημάτων του ψηφιακού συστήματος μάχης της νέας φρεγάτας. 

Υπενθυμίζεται ότι η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ», αποτελεί την πρώτη από τις τρεις συνολικώς φρεγάτες του ίδιου τύπου που θα κατασκευαστούν στα ίδια ναυπηγεία για λογαριασμό του ΠΝ, ενώ παραμένει εισέτι σε εκκρεμότητα το τι θα γίνει με την τέταρτη φρεγάτα, που αποτελεί και την option του προγράμματος, δηλαδή αν θα ενεργοποιήσει ή όχι η ελληνική κυβέρνηση το «δικαίωμα προαιρέσεως» που έχει βάσει της υπογραφείσας συμβάσεως, κάτι που αρχικώς θεωρείτο βέβαιο, αλλά τώρα είναι αμφίβολο εξ αιτίας των πολλών, έκτακτων, κονδυλίων που απαιτήθηκαν τόσο για τους πυρόπληκτους των καταστροφικών πυρκαγιών του καλοκαιριού σε όλη σχεδόν την Ελλάδα, όσο και για τους πλημμυροπαθείς των αντίστοιχων καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν τη Θεσσαλία το φθινόπωρο που μας πέρασε. 

Το PSIM ενσωματώνει ολόκληρο σχεδόν το ψηφιακό σύστημα μάχης της νέας φρεγάτας που αποτελεί και την «καρδιά» των ηλεκτρονικών της συστημάτων, αυτό που σε απλά θα ελληνικά θα μπορούσαμε να πούμε και ως «νοημοσύνη του συστήματος», καθώς εκεί (στον ιστό και στο εσωτερικό τους) υπάρχουν οι αισθητήρες, το Κέντρο Πληροφοριών Μάχης (ΚΠΜ), με τις κονσόλες πολλαπλών λειτουργιών που δέχονται και επεξεργάζονται όλες τις πληροφορίες από όλα τα συστήματα και τους αισθητήρες του σκάφους, για τη διεξαγωγή όλων των τομέων πολεμικών επιχειρήσεων στον αέρα, την επιφάνεια της θάλασσας, κάτω από αυτήν και στον κυβερνοχώρο!

 ​Στον ιστό PSIM βρίσκονται:

--- Η νέα γενιά τεσσάρων σταθερών πάνελ του ψηφιακού συστήματος Αναγνωρίσεως Φίλιων ή Εχθρικών δυνάμεων, πιο γνωστό με τα αρχικά του IFF (= IdentificationFriend or Foe).

--- Αισθητήρες οπτικής παρακολουθήσεως (Optronic Sensors), για την οπτική, πανοραμική, επιτήρηση και αναγνώριση, νύχτας και ημέρας, βελτιωμένο και αναβαθμισμένο για ασύμμετρο πόλεμο και απειλές.

--- Μόνιμη επιτήρηση και παρακολούθησε 360ο , δηλαδή δεν υπάρχουν «νεκρές γωνίες» για την ασφάλεια του σκάφους.

--- Αρχιτεκτονική και οι αισθητήρες PSIM επιτρέπουν την επιτήρηση και την αναγνώριση πτητικών μέσων, αυτόνομων και τηλεκατευθυνόμενων, ή αντίστοιχων θαλάσσιων, στρατιωτικών ή πολιτικών σκαφών, φίλιων η εχθρικών.

--- Ικανότητα καταπολεμήσεως επιφανειακών ή ασύμμετρων απειλών.

--- Ραντάρ ελέγχου πυρός, με τη νέα γενιά, τεσσάρων σταθερών πάνελ ραντάρ, τύπου 

AESA, 40 πολλαπλών λειτουργιών, εξ ολοκλήρου ψηφιακό και «αρθρωτό».

 --- Κέντρο Πληροφοριών Μάχης (ΚΠΜ), όπου είναι το κέντρο ελέγχου όλων των όπλων, αισθητήρων, συστημάτων επικοινωνίας και ηλεκτρονικού πολέμου του σκάφους.

​Πρέπει να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση έγινε χθες το απόγευμα – βράδυ καθώς είχε υπάρξει μία μικρή, ολιγοήμερη καθυστέρηση, στην συγκεκριμένη εργασία, λόγω των αλλεπάλληλων κυμάτων σφοδρής κακοκαιρίας, που έπληξε την περιοχή, και είχε οδηγήσει στην αναβολή για λίγες μέρες για λόγους ασφαλείας. Αν και το όλο πρόγραμμα βρίσκεται σχεδόν δύο μήνες μπροστά από τους συμπεφωνημένους, συμβατικούς, χρόνους, εντούτοις οι κατασκευαστές προχώρησαν στην απογευματινή/νυχτερινή τοποθέτηση, ώστε να μην υπάρχει ούτε μία μέρα επιπλέον καθυστέρηση, έστω και εντός των προκαθαρισμένων χρόνων.   

​Τέλος, ο ιστός PSIM αποτελεί το ενδέκατο και τελευταίο τμήμα της όλης φρεγάτας FDI-HN, καθώς αυτή αποτελείται από 10 «οριζόντια» τμήματα, από την πρώρα στην πρύμνη του σκάφους και το μοναδικό, ενδέκατο, «κάθετο» που είναι ο ιστός PSIM. Τώρα, που όλα τα επί μέρους προκατασκευασμένα τμήματα έχουν τοποθετηθεί και αποτελούν «το όλον» σκάφος, τώρα ξεκινά ο επόμενος κύκλος εργασιών, που είναι αυτός της «ενώσεως» όλων των τμημάτων και όλων των συστημάτων μεταξύ τους, με το στρώσιμο χιλιομέτρων καλωδίων, την τροποποίηση των χώρων κλπ.     

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ