Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική συνεκπαίδευση ανήμερα της επετείου της δολοφονίας του Σμηναγού Ηλιάκη - Σαφές μήνυμα, με σαφή αποδέκτη (ΒΙΝΤΕΟ)

 
Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική συνεκπαίδευση ανήμερα της επετείου της δολοφονίας του Σμηναγού Κ. Ηλιάκη

Ενημερώθηκε: 25/05/23 - 17:10

Του Λεωνίδα Σ. Μπλαβέρη

Ελληνοϊσραηλινή αεροπορική συνεκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαΐου, ανήμερα της 17ης επετείου της δολοφονίας του Σμηναγού (Ι) Κωνσταντίνου Ηλιάκη από έναν Τούρκο κατ’όνομα μόνο «πιλότο», στα νότια της Καρπάθου, που δημοσιοποιήθηκε σήμερα επισήμως από το ΓΕΕΘΑ, αποτελεί ένα σαφές μήνυμα, με σαφή αποδέκτη. Την Άγκυρα. Και μάλιστα μερικές μόνο μέρες πρις από τον κρίσιμο δεύτερο γύρο των προδρικών εκλογών στη γείτονα!

Στις 23 Μαΐου, στο πλαίσιο σχεδιασμού του ΓΕΕΘΑ και υλοποιήσεως του σχετικού, εν ισχύ, Προγράμματος Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος και Ισραήλ του τρέχοντος έτους, διεξήχθη συνεκπαίδευση με μορφή LIVEX (Live Exercise) μεταξύ μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας και αεροσκαφών των Αεροπορικών Δυνάμεων του Ισραήλ (IAF) στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή Νοτίως της Κρήτης.

Για την υλοποίηση της προαναφερθείσας συνεκπαιδεύσεως, η Π.Α.συμμετείχε με 53 συνολικώς εξόδους μαχητικών F-16, επτά διαφορετικών Πολεμικών Μοιρών αυτής, ενώ από πλευράς IAF συμμετείχαν 2 αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού τύπου Boeing B-707 Tanker της 120ης Μοίρας με προσωνύμιο («Γίγαντες της Ερήμου» (“Desert Giants”).

Όπως σημειώνεται από το ΓΕΕΘΑ, «Η διεξαγωγή της δραστηριότητας αποσκοπούσε στην εκπαίδευση, εξοικείωση και συντονισμό των πληρωμάτων αεροσκαφών F-16 σε διαδικασίες εναέριου ανεφοδιασμού (Air to Air Refueling - AAR) κατά την ημέρα και την νύχτα». Και προστίθεται: «H εν λόγω συνεκπαίδευση, η οποία διεξάγεται 2 φορές κατ’ έτος στο πλαίσιο υλοποίησης του ΠΑΣ Ελλάδας και Ισραήλ, συνέβαλε στην επαύξηση του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας, ανταλλαγής τεχνογνωσίας και στην αναβάθμιση της πολυεπίπεδης στρατιωτικής συνέργειας των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών».

Να προσθέσουμε εμείς και μία άλλη άγνωστη στο ευρύ κοινό «λεπτομέρεια».

Είναι πολύ πιθανόν, τα δύο από τα ισραηλινά αεροσκάφη – τάνκερ στο παρελθόν να ήταν ….ελληνικά! Όταν διαλύθηκε νομικά η αρχική «Ολυμπιακή», τέσσερα από τα Boeing B-707 που διέθετε, τα αγόρασαν οι Ισραηλινοί και οι οποίοι στις εγκαταστάσεις της δικής τους Israeli Aircraft Industry (IAI) προχώρησαν στην μετατροπή των αεροσκαφών αυτών σε διπλού ρόλου, ήτοι μεταφορικά/εναέριου ανεφοδιασμού, για την κάλυψη των δικών τους επειγουσών επιχειρησιακών αναγκών!

Εμείς, ως Ελλάδα, ως Υπουργείο Εθνικής Αμύνης, ως Πολεμική Αεροπορία, ως ΕΑΒ, χάσαμε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσουμε στόλο δικών μας αεροσκαφών – τάνκερ, καθώς κοιτούσαμε το δάχτυλο και δεν βλέπαμε το δάσος, επειδή κάποιοι – τότε – πίστευαν ότι δεν χρειαζόμαστε αεροσκάφη – τάνκερ αλλά «μόνο» αεροσκάφη «ιπτάμενα ραντάρ».

Βλέπετε το να μετατρέψεις τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής σε τάνκερ δεν είχε…μίζες, θα μπορούσε να υποστηρίξει κάποιος κακεντρεχής, όπως είχε μία αγορά, θα μπορούσε να υποστηρίξει ένας άλλος πιο κακεντρεχής!

Τέλος, πάντων. Άλλη μία – από τις πολλές – ευκαιρίες χαμένη!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ