Οι προτάσεις του  ΣΕΑΑ για να δοθούν κίνητρα στην απόκτηση  ηλεκτροκίνητου οχήματος

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μετά από  αρκετούς μήνες συζητήσεις με αρμόδιους φορείς έστειλε τις δικές του προτάσεις για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μετά από  αρκετούς μήνες συζητήσεις με αρμόδιους φορείς έστειλε τις δικές του προτάσεις για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου
Ενημερώθηκε: 07/02/19 - 22:37

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων μετά από  αρκετούς μήνες συζητήσεις με αρμόδιους φορείς έστειλε τις δικές του προτάσεις για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Προτείνει παροχές και διευκολύνσεις. Κάτι που κάνουν οι κυβερνήσεις στα προηγμένα κράτη της Ευρώπη.

Ας δούμε όμως τι λένε στον ΣΕΑΑ:

Σε μία εποχή όπου ο πλανήτης είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος από τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, η ανθρωπότητα καλείται να λάβει μέτρα για την προστασία του. Η αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα καταβάλει τις μέγιστες προσπάθειες να εντοπίσει λύσεις για οχήματα με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων και στρέφεται αποφασιστικά στην ηλεκτροκίνηση

Τα διαφορετικά είδη ηλεκτροκίνητων οχημάτων δίνουν ευχέρεια επιλογών στο αγοραστικό κοινό. Διαχωρίζονται στις κύριες κατηγορίες των αμιγώς ηλεκτροκίνητων (BEVs) και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων, που είναι εξοπλισμένα με μπαταρία επαναφορτιζόμενη για ημερήσια χρήση, αλλά και με κινητήρα καυσίμου (PHEVs) για μακρύτερες διαδρομές.

Γνωρίζοντας τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στα περισσότερα νοικοκυριά στη χώρα μας, όπως και τα ιδιαίτερα επιβαρυμένα από ρύπανση αστικά κέντρα, ο ΣΕΑΑ προτείνει μία σειρά εφικτών οικονομικών και κυκλοφοριακών κινήτρων για τη διευκόλυνση στην απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Τα οικονομικά κίνητρα που προτείνει είναι:
•    Επιδότηση 3.000€ για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα /range extender.
•    Επιδότηση 1.500€ για τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα.
•    Προσαύξηση κατά 50% των εξόδων που εκπίπτουν στις επιχειρήσεις από την χρήση επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
•    Εξαίρεση από τη φορολογία παροχής σε είδος για τους εταιρικούς χρήστες επαναφορτιζόμενων οχημάτων.

Κυκλοφοριακά κίνητρα:
•    Προνομιακή, δωρεάν στάθμευση σε δημόσιους χώρους.
•    Υποχρέωση παροχής προνομιακών, δωρεάν θέσεων στα parking μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (πχ. super markets, malls κλπ).
•    Ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τους οδηγούς ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
•    Ειδικά μέτρα για τα ταξί όπως:
A.     Επαρκής επιδότηση για την απόκτηση ενός επαναφορτιζόμενου ηλεκτρικού ταξί.
B.    Προνομιακοί χώροι αναμονής («πιάτσες») για τους ιδιοκτήτες /οδηγούς επαναφορτιζόμενων ταξί.

Μη νομίζετε ότι προτείνουν κάτι τρομερό. Αυτά ισχύουν εδώ και χρόνια σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη. Με μια διαφορά. Οι υπουργοί αρμόδιοι για θέματα περιβάλλοντος έχουν όχι μόνο ευαισθησίες αλλά και άποψη πάνω στα αυτοκίνητα  που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον.