Ένα Volvo διαφορετικό από τα αλλα

 
Ένα Volvo διαφορετικό από τα αλλα

Ενημερώθηκε: 24/05/16 - 14:35

Του Πέρη Χαλάτση

Τρία στοιχεία που αναγράφονται στο πίσω μέρος του Volvo της δοκιμής μας αρκούν για να το κάνουν ξεχωριστό από τα άλλα. Το πρώτο είναι ότι αναφερόμαστε στο Volvo V60, στην έκδοση D4 που είναι το Cross Country.

Δηλαδή ότι καλύτερο μπορεί να έχει ένας απαιτητικός οικογενειάρχης που θέλει χώρους, δύναμη, αξιοπιστία, οικονομία αλλά και να μπορεί να κινείται άνετα σε χωμάτινους δρόμους χωρίς ιδιαίτερη προσοχή. Το V60 Cross Country D4 απευθύνεται σε όσους αναζητούν το στυλ και ποιότητα.

Το σουηδικό μοντέλο της δοκιμής μας με κωδικό 3HJ , αποδείχθηκε και αρκετά οικονομικό στο ταξίδι. Κάτω από το καπό του «φοράει» έναν δίλιτρο ( 1969 cc) κινητήρα, turbo diesel που αποδίδει 190 ίππους ( φορολογήσιμοι ίπποι 14).

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι από τα καλύτερα που υπάρχουν σήμερα.

Στην εθνική οδό κινείσαι γρήγορα και το ταξίδι για τους τέσσερις επιβάτες είναι άνετο. Όταν οι επιβάτες γίνουν πέντε, σίγουρα οι τρείς πίσω στριμώχνονται αρκετά.

Η Volvo δίνει επίσημα τελική ταχύτητα 210 χιλιόμετρα με χρόνο επιτάχυνσης 7,8 δευτ από 0-100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων ( CO2) είναι 120 γρμ./χλμ.

Λίγα τυπικά στοιχεία από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του V60 μπορείτε να σημειώσετε. Η μεγίστη ισχύς του V60 είναι 190 HP /4250 Rpm και η μεγίστη ροπή 400 Νμ / 1750-2500 ρπμ.

Ας δούμε τώρα την κατανάλωση. Βασιζόμαστε στις εργοστασιακές μετρήσεις που είναι στην πόλη 5.3 l , στο μικτό κύκλο 4.6 l και 4.2 l εκτός πόλης. Δεν κατάφερα να πλησιάσω τα νούμερα αυτά ούτε στην πόλη ούτε στον μικτό κύκλο. Η κατανάλωση ήταν πολύ μεγαλύτερη από τα νούμερα που δίνουν οι Σουηδοί. Το κομπιούτερ ταξιδιού στην πόλη ξεπέρασε τα 7,1 λίτρα/100 χλμ. Στην εθνική οδό όμως, κρατώντας μια σταθερή ταχύτητα με τη βοήθεια του cruise control η μέση κατανάλωση έφτασε μόλις τα 4.7 λίτρα. Πολύ κοντά δηλαδή στην εργοστασιακή μέτρηση.
Ο κινητήρας με τα 400 Νm ροπής είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού που μπορεί να ρυθμίζει από μόνος του και να εκμεταλλεύεται τις παροχές Εco, performance, comfort.

Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ενώ είναι ψηλό, έχει μεγάλη απόσταση από το δρόμο, δεν παρουσίασε ούτε περίεργες πλεύσεις αλλά ούτε περίεργες κλίσεις στις στροφές. Το καινούργιο μοντέλο είναι πιο ψηλό κατά 65 χλστ. σε σχέση με το «απλό» V60.

Τα φρένα του είναι υποδειγματικά. Μπροστά οι αεριζόμενοι δίσκοι είναι 316 χλστ. και πίσω 302 χλστ. Το V60 Cross Country D4 «πατάει» σε ελαστικά 18 ιντσών.
Εσωτερικά

Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι πάνω από τα στάνταρ που θα έβαζε ένας απαιτητικός αγοραστής. Το V60 Cross Country είναι ένα αυτοκίνητο της premium κατηγορίας με δερμάτινα όλα του τα καθίσματα.

Αυτόματο διζωνικό σύστημα κλιματισμού (ECC) , ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδιού, φωτιζόμενο επιλογέα ταχυτήτων, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες με φωτισμό εδάφους καθώς επίσης αισθητήρα βροχής 2ης γενιάς.

Έχει σύστημα προστασίας του αυχένα και της πλάτης στα μπροστινά καθίσματα, αερόσακους δύο θαλάμων για τον οδηγό και συνοδηγό. Πλευρικούς αερόσακους και αερόσακους οροφής.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρείς επιλογές το Elegance, που έχει μαύρο «παραδοσιακό» φωτισμό και δημιουργεί μια ήρεμη αύρα. Μπορεί να επιλέξει το Eco, που διαθέτει πράσινο φωτισμό φόντου, επιδιώκοντας να δημιουργηθεί ένα «οικολογικό» οπτικό περιβάλλον.

Ένας Eco-μετρητής εμφανίζεται στην αριστερή πλευρά, ενώ αντιδιαμετρικά, στα δεξιά, υπάρχει το ψηφιακό στροφόμετρο. Ο οδηγός «ανταμείβεται» με μία χαρακτηριστική ένδειξη όταν οδηγεί με τρόπο αμιγώς οικολογικό, με χαμηλή κατανάλωση και ανάλογες εκπομπές καυσαερίων. Η τέλος μπορεί να επιλέξει το Performance, με κόκκινο φωτισμό στο φόντο, δημιουργώντας μια σπορ διάθεση.

Το στροφόμετρο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η ταχύτητα του αυτοκινήτου απεικονίζεται με ψηφιακό νούμερο στο κέντρο. Στη δεξιά οθόνη εμφανίζεται ένας μετρητής ισχύος - το όργανο που ενημερώνει άμεσα τον οδηγό για το πόση ισχύς είναι διαθέσιμη και πόση ενέργεια χρησιμοποιείται ανά πάσα στιγμή.

Με δύο λόγια το εσωτερικό είναι ευχάριστο , δεν σε πνίγει και οι επιβάτες απολαμβάνουν το ταξίδι τους.

Εξωτερικά

Κυριαρχούν τα διακοσμητικά (μπροστά χαμηλά στον προφυλακτήρα) στον πίσω με τις δύο εξατμίσεις και στα πλαϊνά. Εμφανέστατες και καλαίσθητες είναι οι ράγες οροφής ενώ τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ , τονίζουν ιδιαίτερα την έκδοση Cross Country.

Ο χώρος των αποσκευών με τα καθίσματα σε πλήρη διάταξη προσφέρει 430 λίτρα, ενώ όταν αναδιπλωθούν αγγίζει τα 742 λίτρα. Όμορφες είναι και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ( 235/50/R10) .
Υπάρχουν ακόμη αισθητήρες παρκαρίσματος, χρήσιμοι για τον οδηγό.

Το αυτοκίνητο στο στάνταρ εξοπλισμό έχει σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα διατήρησης της ταχύτητας και αισθητήρες βροχής . Τα φρένα είναι ABS με EBA, έχει φώτα απότομου φρεναρίσματος ( EBL) και σύστημα δυναμικού ελέγχου Ευστάθειας και πρόσφυσης ( DSTC) .

Βελτιωμένο BLIS – για καλύτερη ορατότητα

Το Νέο S60 Cross Country προσφέρει την βελτιωμένη εκδοχή του Συστήματος Επιτήρησης Τυφλών Σημείων (Blind Spot Information System - BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ. Η βελτιωμένη εκδοχή μπορεί τώρα να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι και 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο. Φυσικά εξακολουθεί να ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε το βελτιωμένο BLIS για καλύτερη ορατότητα. Το νέο Cross Country έχει καλύτερο σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων (Blind Spot Information System - BLIS), που είναι βασισμένο σε χρήση ραντάρ.

Με το σύστημα αυτό μπορεί να παρακολουθεί και να προειδοποιεί τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν γρήγορα μέχρι και 70 μέτρα πίσω από το αυτοκίνητο ενώ ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα στα «τυφλά» σημεία και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου.

Ένα άλλο χρήσιμο «εργαλείο» είναι το Cross Traffic Alert . Πρόκειται για το σύστημα Ελέγχου Κυκλοφορίας που χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ραντάρ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν διέλευση άλλου οχήματος κατά τη διάρκεια ελιγμού με την όπισθεν σε ένα χώρο στάθμευσης. Αυτό βοηθάει περισσότερο σε στενούς δρόμους και πολυσύχναστες περιοχές όπου η ορατότητα του οδηγού διαγώνια και πίσω, μπορεί να περιορίζεται λόγω δόμησης, βλάστησης ή άλλων σταθμευμένων αυτοκινήτων.

Η αρχική τιμή του αυτοκινήτου είναι 38.900 ευρώ αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δομικής μας κοστίζει 50.549 ευρώ ενώ με την προτεινόμενη έκπτωση ( με επιφύλαξη αν θα ισχύει η όχι) μπορεί να κατέβει στα 47.549 ευρώ.

Tags