Οι αγρότες εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους, στήνοντας νέα μπλόκα σε όλη τη χώρα και ενισχύοντας τις υπάρχουσες συγκεντρώσεις με τρακτέρ και αγροτικά μηχανήματα. Δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν «μέχρι τέλους», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά.
Σε Μακεδονία, Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο, Πελοπόννησο και Κρήτη, ολοένα και περισσότερα τρακτέρ βγαίνουν στους δρόμους, ενώ από τη Δευτέρα (08.12.2026) αγρότες προχωρούν και σε συμβολικούς αποκλεισμούς παρακαμπτηρίων οδών. Οι μεγάλες οδικές αρτηρίες, τα τελωνεία, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια δέχονται πλέον σοβαρές πιέσεις από τους αποκλεισμούς.
Πολλά τμήματα της Εθνικής Οδού Αθηνών–Θεσσαλονίκης και της Εγνατίας παραμένουν κλειστά, ενώ μπλόκα έχουν στηθεί και στην Ιόνια και την Ολυμπία Οδό. Στα τελωνεία της Βόρειας Ελλάδας, οι αγρότες ανοίγουν και κλείνουν τα συνοριακά περάσματα κατά διαστήματα.
Στην Κρήτη, το αεροδρόμιο Ηρακλείου παραμένει αποκλεισμένο έως τις 10 το πρωί, ενώ οι τοπικοί αγρότες και κτηνοτρόφοι συνεδριάζουν σήμερα για τις επόμενες κινήσεις. Στη Νίκαια έχει προγραμματιστεί γενική συνέλευση, ενώ αύριο σχεδιάζεται ο αποκλεισμός του λιμανιού του Βόλου.
Σοβαρά επεισόδια στην Κρήτη
Ενταση και πρωτοφανείς εικόνες σημειώθηκαν τη Δευτέρα σε Ηράκλειο και Χανιά, όταν αγρότες προσπάθησαν να αποκλείσουν τα δύο αεροδρόμια. Στα επεισόδια που ξέσπασαν, εκτοξεύθηκαν πέτρες κατά των ΜΑΤ, τα οποία απάντησαν με χρήση χημικών. Στα Χανιά, ομάδα αγροτών κατέστρεψε με μαγκούρες ένα περιπολικό και στη συνέχεια το αναποδογύρισε. Τα δύο αεροδρόμια υπολειτουργούν, ενώ οι εμπλεκόμενοι στα επεισόδια έχουν ταυτοποιηθεί και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία σχηματισμού δικογραφιών.
Δύο συλληφθέντες από το Ηράκλειο αντιμετωπίζουν κατηγορίες για φθορές, διατάραξη κοινής ειρήνης και βία κατά υπαλλήλων, ενώ στα Χανιά σχηματίζεται δικογραφία για δέκα άτομα με σοβαρό ποινικό παρελθόν.
Τα μεγάλα μπλόκα της χώρας
Δέκα μεγάλα μπλόκα έχουν «κόψει» τους βασικούς οδικούς άξονες. Στην Αθηνών–Θεσσαλονίκης, στην Εγνατία, στην Ιόνια και στην Ολυμπία Οδό, χιλιάδες τρακτέρ έχουν παραταχθεί σε κομβικά σημεία, ενώ τέσσερα μπλόκα λειτουργούν περιμετρικά της Θεσσαλονίκης.
Το μπλόκο της Νίκαιας
Οι Θεσσαλοί αγρότες επέκτειναν χθες τον αποκλεισμό και στους παράδρομους, δυσκολεύοντας τη διέλευση οχημάτων. Σήμερα πραγματοποιούν γενική συνέλευση, ενώ αύριο ομάδες αγροτών θα κατευθυνθούν στον Βόλο για να ενισχύσουν τον σχεδιαζόμενο αποκλεισμό του λιμανιού. Παράλληλα, αλληλέγγυοι επαγγελματίες της εστίασης επισκέφθηκαν το μπλόκο, προσφέροντας φαγητό στις ομάδες περιφρούρησης.
Το μπλόκο της Ολυμπίας Οδού
Στην Αχαΐα, αγρότες έχουν παραμείνει στην περιφερειακή Πατρών, στον κόμβο Εγλυκάδας, ανακοινώνοντας παραμονή επ’ αόριστον. Το απόγευμα της Δευτέρας ενισχύθηκαν από φοιτητές και εργατικά σωματεία. Προσπάθεια προσέγγισης του λιμανιού της Πάτρας ανακόπηκε από την Αστυνομία, με τους αγρότες να στρατοπεδεύουν τελικά σε σημείο–κλειδί της περιφερειακής. Την Τετάρτη σχεδιάζουν κίνηση προς τη γέφυρα Ρίου–Αντιρίου για άνοιγμα των διοδίων.
Το μπλόκο της Ιονίας Οδού
Στην είσοδο της Άρτας, οι αγρότες εξετάζουν το ενδεχόμενο αποκλεισμού παράδρομων και της παλαιάς εθνικής οδού Ιωαννίνων–Άρτας. Ο δρόμος έως τη Φιλιππιάδα παραμένει κλειστός, ενώ στο Καλπάκι το μπλόκο συμπληρώνει μία εβδομάδα. Στη Θεσπρωτία προγραμματίζεται πορεία προς το λιμάνι της Ηγουμενίτσας την Πέμπτη.
Το μπλόκο της Σιάτιστας
Πάνω από 700 τρακτέρ έχουν συγκεντρωθεί στη Μπάρα Σιάτιστας, στην Εγνατία Οδό. Οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας προσανατολίζονται σε γενική απεργία στις 16 Δεκεμβρίου, με απόφαση που θα ληφθεί σε σύσκεψη με τοπικούς φορείς.
Μακεδονία – Θράκη: Νέα μπλόκα στον ορίζοντα
Στον Τρίλοφο Θεσσαλονίκης, εκπρόσωποι αγροτών από Μακεδονία, Θράκη και Θεσσαλία συντόνισαν τη στρατηγική τους, καταλήγοντας ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν και πιθανώς θα επεκταθούν. Πρώτο νέο μπλόκο αναμένεται στη Χαλκιδική, από αγρότες και μελισσοκόμους.
Το μπλόκο των Μαλγάρων
Περισσότερα από 200 τρακτέρ βρίσκονται ήδη στα Μάλγαρα, με συνεχείς ενισχύσεις. Η Εθνική Οδός στο ρεύμα προς Αθήνα παραμένει κλειστή χωρίς χρονικό όριο, ενώ το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη διακόπτεται καθημερινά για περίπου 90 λεπτά. Οι αγρότες αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για πλήρη και επ’ αόριστον αποκλεισμό και της αντίθετης κατεύθυνσης.