"Κόφτης" και στα μηχανογραφικά από το Υπ. Παιδείας

 
"Κόφτης" και στα μηχανογραφικά από το Υπ. Παιδείας

Ενημερώθηκε: 31/05/16 - 14:14

Περιορισμούς στις επιλογές σχολών στα μηχανογραφικά προτείνει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος. Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι οι υποψήφιοι να εισαχθούν σε σχολή που θέλουν πραγματικά και όχι στις τελευταίες επιλογές τους, όπου οι πιθανότητες να μείνουν ευχαριστημένοι, είναι πολύ λίγες.

Συγκεκριμένα, προκειμένου να σταματήσει το ρεύμα της τυχαιότητας ο κ. Λιάκος προτείνει από το επόμενο έτος, έναν συντελεστή στις εξετάσεις, ο οποίος θα επιβραβεύει ουσιαστικά τους υποψήφιους που δηλώνουν όσο το δυνατόν λιγότερες σχολές (από 1 έως 10). Αν επιλέξει δύο τμήματα τότε οι συντελεστές διαφοροποιούνται σε 65% για την πρώτη επιλογή του και 35%για τη δεύτερη, αν επιλέξει τρία τμήματα τότε επιμερίζεται σε 55% για την πρώτη επιλογή, 30% για τη δεύτερη και 15% για την τρίτη.

Η πρόταση του κ. Αντώνη Λιάκου παρόλο που μπορεί να πετυχαίνει να εισάγεται ο φοιτητής σε σχολή που όντως επιθυμεί, προκαλεί όμως και πολλά προβλήματα στον υποψήφιο. Ποιες είναι λοιπόν οι επιπτώσεις της πρωτοβουλίας αυτής; Το pressroom.gr επικοινώνησε με τον ειδικό σε θέματα Παιδείας, Χρήστο Κάτσικα ο οποίος ανέφερε ότι:

"Aυτή η πρόταση είναι μια ανοησία, προσπαθεί να θεραπεύσει ένα σύστημα όπου βάζεις 100 σχολές και δεν είσαι ευχαριστημένος αν μπεις στις τελευταίες επιλογές σου, όμως στην πραγματικότητα, προσφέρει μια "μαγική" λύση με συντελεστή που δεν λύνει το πρόβλημα. Σπρώχνοντας τους υποψηφίους να επιλέγουν λιγότερες σχολές, αυξάνεται η πιθανότητα να μείνει κάποιος "απ' έξω", να μην περάσει σε καμία σχολή...".

Και συνεχίζει : "Άλλωστε ένας φοιτητής μπορεί να μην μείνει ευχαριστημένος, ούτε αν μπει στην πρώτη του επιλογή. Πολλές φορές οι υποψήφιοι κάνουν το λάθος και επιλέγουν τις σχολές μεγάλης ζήτησης, χωρίς να έχουν πραγματικό ενδιαφέρον για αυτές. Δεν μπορούν να ξέρουν εκ των προτέρων ποια σχολή είναι ιδανική για αυτούς."

Καταλήγοντας ο κ. Κάτσικας είπε: "Δυστυχώς, δεν απαντούν στα πραγματικά προβλήματα της Παιδείας και απλά κάνουν μια αλλαγή που δεν έχει ουσιαστικό όφελος στους υποψηφίους".