Παράνομο το «καπέλο» της ΔΕΗ στους έντυπους λογαριασμούς

 
 Παράνομο το «καπέλο» της ΔΕΗ στους έντυπους λογαριασμούς

Ενημερώθηκε: 08/03/19 - 08:04

Με χρέωση ενός ευρώ επιβαρύνονται οι πελάτες της ΔΕΗ που λαμβάνουν έγχαρτο και όχι ηλεκτρονικό λογαριασμό. Πρακτική που σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή συνιστά αθέμιτη εμπορική πρακτική, που παραβιάζει πολλαπλώς τη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή. Μάλιστα, ο ΣτΚ απέστειλε το σχετικό πόρισμά του στις αρμόδιες εποπτικές αρχές προκειμένου να προχωρήσουν στις προβλεπόμενες ενέργειες.

Απαντώντας στους ισχυρισμούς της ΔΕΗ, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει στο πόρισμά του ότι από τα τιμολόγια προμήθειας της ΔΕΗ κατά τις τελευταίες δεκαετίες η έκδοση του λογαριασμού βαρύνει τον προμηθευτή. Προκειμένου να βαρύνει τον καταναλωτή, θα έπρεπε να αναφέρεται ρητά ως χρέωση προμήθειας στο τιμολόγια προμήθειας, κάτι όμως που δεν συμβαίνει. Επομένως, η σχετική χρέωση της έκδοσης έγχαρτου λογαριασμού μπορεί να γίνει μόνο εάν τροποποιηθεί το σχετικό τιμολόγιο προμήθειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Επιπλέον, σύμφωνα με τον ΣτΚ, η πρόβλεψη έκπτωσης για τους πελάτες που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό συνιστά μεν κίνητρο εγγραφής σε αυτόν, δεν αίρει όμως τη μη συμβατότητα της πρακτικής ως προς τους λοιπούς καταναλωτές που επιβαρύνονται επειδή κάνουν χρήση του δικαιώματος που τους παρέχει η νομοθεσία να λαμβάνουν δηλαδή έγχαρτο λογαριασμό. Μάλιστα, η διάκριση αυτή θα μπορεί να θεμελιώσει άνιση μεταχείριση των καταναλωτών, αφού στο σύνολό τους δικαιούνται έγχαρτο λογαριασμό χωρίς οικονομική επιβάρυνση. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση που είχε δώσει η ΔΕΗ στον ΣτΚ στις 20 Φεβρουαρίου, μετά την πρώτη «όχληση» από τον θεσμό. Η εταιρεία υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι η χρέωση δεν θεσπίστηκε ουδέποτε με εισπρακτικό πρόσημο και τούτο αποδεικνύεται από το γεγονός πως η ίδια η επιχείρηση έχει αποφασίσει να δαπανήσει ένα σημαντικό ποσό, της τάξης μερικών εκατομμυρίων, για την προώθηση και εφαρμογή του ηλεκτρονικού λογαριασμού. Είναι γνωστή σε όλους η μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία που πραγματοποίησε η ΔΕΗ για το θέμα αυτό στους σταθμούς του μετρό.