Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα εποχή

 
Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τη νέα εποχή

Ενημερώθηκε: 15/11/17 - 08:47

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Στη νέα εποχή ετοιμάζεται να περάσει πλέον το επιβατικό κοινό καθώς τα γνωστά σε όλους μας χάρτινα εισιτήρια , σταματούν να ισχύουν από αύριο Πέμπτη 16 Νοεμβρίου. Πλέον η χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών γίνεται υποχρεωτική και η πρόσβαση στα μέσα θα γίνεται μόνο με ισχύοντα ηλεκτρονικά μέσα κομίστρου (προσωποποιημένες κάρτες, ανώνυμες κάρτες, πολλαπλά εισιτήρια). Σημειώνεται επίσης πως οι κάτοχοι ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών επικυρώνουν τα εισιτήριά τους και στο δίκτυο του Προαστιακού.

Από τη Δευτέρα, 20/11/2017, θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των πυλών του δικτύου και συνεπώς οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο μπορεί να συναντούν κλειστές πύλες. Στους σταθμούς που θα κλείνουν οι πύλες, θα υπάρχει υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση προσώπων που δεν έχουν λάβει ακόμα προσωποποιημένη κάρτα (π.χ. άνεργοι, ΑΜΕΑ, άλλοι δικαιούχοι). Το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2017.

Ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε και νέα εκπτωτική πολιτική που θα ισχύσει από τις 20 Νοεμβρίου και έχει στόχο την εξοικείωση του επιβατικού κοινού με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Πακέτα προσφορών για τα εισιτήρια όπου στα 10+1 μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, άρα η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,23 ευρώ, στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, αρά η τιμή ανά εισιτήριο διαμορφώνεται στα 1,3 ευρώ και εισάγεται νέο 2πλό εισιτήριο (μετ’ επιστροφής), με τιμή 2,7 ευρώ (τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ).

Σε ό,τι αφορά το δίκτυο πωλήσεων, κάνει γνωστό πως δημιουργείται δίκτυο πώλησης σε περίπτερα και άλλα σημεία. Από τα περίπτερα στα οποία εστάλησαν επιστολές συνεργασίας (900 επιστολές από Ιούνιο 2017 έως Σεπτέμβριο 2017) ανταποκρίθηκαν 200 περίπτερα, στα οποία δόθηκαν POS του ΟΑΣΑ και το δίκτυο επεκτείνεται και θα φτάσει στα 600 σημεία, αναφέρει ο ΟΑΣΑ.

Ο ΟΑΣΑ ενημερώνει επίσης τους κάτοχους χάρτινων εισιτηρίων ότι μπορούν εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑΣΥ στον σταθμό της Ομόνοια ή στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ, για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όσον αφορά τους κάτοχους περισσότερων των 10 εισιτηρίων τους καλεί να προσέρχονται από 20/11/2017 στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σε ό,τι αφορά τους κάτοχους ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και ομάδων δικαιούχων όπως άνεργοι, ο ΟΑΣΑ αναφέρει πως μετακινούνται με επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους της γραμμής των πυλών εκάστου σταθμού. Σε όλες τις πύλες (ανοιχτές ή κλειστές) θα παρευρίσκονται αρμόδιοι υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ που θα ελέγχουν και θα ενημερώνουν το κοινό. Στους σταθμούς με κλειστές πύλες θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη (ΑΜΕΑ), που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των ανωτέρω δικαιούχων.

Στην ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΑ, ενημερώνει πως ο αριθμός των προσωποποιημένων καρτών υπερβαίνει ήδη τις 320.000, χαρακτηρίζοντας ιδιαίτερα ικανοποιητικό, «καθότι κινείται σημαντικά υψηλότερα του ετήσιου μέσου όρου των μηνιαίων καρτών (250.000), ενώ παράλληλα συνεχίζεται η έκδοση προσωποποιημένων καρτών». Επισημαίνει ακόμα ο ΟΑΣΑ πως οι κάτοχοι της προσωποποιημένης ΑΤH.ENA Card δεν απαιτείται να αναμείνουν ποτέ πια σε ουρές, διότι μπορούν να φορτίζουν τις κάρτες τους σε όλο το δίκτυο των αυτόματων μηχανημάτων (300 αυτόματα μηχανήματα σε όλο το δίκτυο) και από όλα τα εκδοτήρια της Ο.ΣΥ. ΑΕ και της ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ, καθώς και από το διαδίκτυο. Η προσωποποίηση καρτών είναι μία πάγια διαδικασία και δεν έχει ημερομηνία λήξης. Ειδικά για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι την 30.11.2017, οι πολίτες που επιθυμούν, μπορούν να καταθέτουν φακέλους και να αποστέλλεται η κάρτα στη διεύθυνση επιλογής τους ταχυδρομικά, προσθέτει.

Τέλος, υπενθυμίζει ότι για τη μαζική προσωποποίηση καρτών μέσω διαδικτύου έχει απευθύνει, εκ νέου, τα αρχικά υποβληθέντα αιτήματά του, από την προηγούμενη Τρίτη 07/11/2017, προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και αναμένει την απάντησή της σχετικά με τη δυνατότητα αίτησης για προσωποποιημένες κάρτες μέσω διαδικτύου και παραλαβής των καρτών κατ’ οίκον, τη δυνατότητα μαζικών προσωποποιήσεων από μεγάλους φορείς, τη δυνατότητα τήρησης στοιχείων για εξυπηρέτηση επιβατών κατόπιν συναίνεσης αυτών.