Την Παρασκευή 26 Ιουνίου ξεκινά στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, το οποίο ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία την ευρωπαϊκή Οδηγία 2023/970 για την ενίσχυση της ισότητας αμοιβών μεταξύ ανδρών και γυναικών.
Το σχέδιο νόμου εισάγει σειρά παρεμβάσεων με στόχο τη διασφάλιση ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας, προβλέποντας μεταξύ άλλων μισθολογική διαφάνεια, δικαίωμα των εργαζομένων στην πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις αποδοχές, καθώς και υποχρέωση των επιχειρήσεων να δημοσιοποιούν στοιχεία για το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων.
Παράλληλα, προβλέπεται ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου και του κοινωνικού διαλόγου, ενώ ο Συνήγορος του Πολίτη αναλαμβάνει ρόλο αρμόδιου φορέα παρακολούθησης της εφαρμογής της αρχής της ίσης αμοιβής. Ενισχυμένες αρμοδιότητες αποκτούν επίσης η Επιθεώρηση Εργασίας και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται επιπλέον εργασιακές και ασφαλιστικές διατάξεις. Μεταξύ αυτών, προβλέπεται η δημιουργία Ψηφιακού Μητρώου Συλλογικών Ρυθμίσεων Εργασίας στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα υπαγωγής στο καθεστώς των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων σε εργαζόμενους νοσοκομείων, Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ και του ΕΚΑΒ που υπάγονται στο Δημόσιο, όπως νοσηλευτές, βοηθοί νοσηλευτών, οδηγοί και διασώστες ασθενοφόρων.
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ακόμη ρυθμίσεις για αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές από τον e-ΕΦΚΑ, προβλέποντας ότι τα ποσά θα μπορούν να αναζητούνται μέσω παρακράτησης από μελλοντικές συνταξιοδοτικές καταβολές, σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις έως την πλήρη εξόφληση της οφειλής.